Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Allianz vraagt catalogusprijs zonder accupakket ??

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn huidige auto is verzekerd bij Allianz en gisteren belde ik ze om die verzekering om te zetten naar een MS van 2014. Ik kreeg de vraag wat de cataloguswaarde van de auto was excl accupakket. Dit omdat het accupakket niet verzekerd zou zijn.
Herkent iemand de vraag om een cataloguswaarde zonder accupakket en zo ja, weet iemand wat die waarde is (Model S, 85 kWh, tech pakket, nieuwprijs toen 80.000,--).
NB. Misschien is dit gunstig, omdat daarmee de cataloguswaarde onder de € 65.000,-- komt, zodat er geen alarminstallatie ingebouwd hoeft te worden.
 
Bij de Renault Zoe wordt het accupakket bij huur vaak apart verzekerd, danwel als accessoire bij de autoverzekring...
Wellicht dat Allianz daarom de optie in het aanbod heeft staan. Voor zover mij bekend heeft Tesla nooit een auto zonder accupakket geleverd of het accupakket apart geprijsd.

Wellicht wel handig om dit in het draadje:Verzekering mee te nemen? Dan kan t later wellicht sneller teruggevonden worden.
 
Mijn huidige auto is verzekerd bij Allianz en gisteren belde ik ze om die verzekering om te zetten naar een MS van 2014. Ik kreeg de vraag wat de cataloguswaarde van de auto was excl accupakket. Dit omdat het accupakket niet verzekerd zou zijn.
Herkent iemand de vraag om een cataloguswaarde zonder accupakket en zo ja, weet iemand wat die waarde is (Model S, 85 kWh, tech pakket, nieuwprijs toen 80.000,--).
NB. Misschien is dit gunstig, omdat daarmee de cataloguswaarde onder de € 65.000,-- komt, zodat er geen alarminstallatie ingebouwd hoeft te worden.


Hai,

Vreemd verhaal hoor, maar ik leer ook nog iedere dag. Wellicht doelt men erop dat eigen gebrek schade niet is verzekerd, in dit geval 'slijtage' van de accu. Zie dit stukje tekst uit de Allianz voorwaarden:

Als de schade is ontstaan door bijvoorbeeld slijtage


We betalen niet voor de schade hieronder:


• Slijtage


• De auto is technisch of mechanisch kapot. Of een onderdeel.


We noemen dat ‘eigen gebrek’.

 
Mijn huidige auto is verzekerd bij Allianz en gisteren belde ik ze om die verzekering om te zetten naar een MS van 2014. Ik kreeg de vraag wat de cataloguswaarde van de auto was excl accupakket. Dit omdat het accupakket niet verzekerd zou zijn.
Herkent iemand de vraag om een cataloguswaarde zonder accupakket en zo ja, weet iemand wat die waarde is (Model S, 85 kWh, tech pakket, nieuwprijs toen 80.000,--).
NB. Misschien is dit gunstig, omdat daarmee de cataloguswaarde onder de € 65.000,-- komt, zodat er geen alarminstallatie ingebouwd hoeft te worden.
Volgens mij klopt het verhaal echt niet. Als bij een aanrijding het accupakket dusdanig is beschadigd dat deze vervangen moet worden, hoort de waarde van het accupakket wel degelijk bij de schade. En is dus ook gewoon verzekerd. En stel dat je MS wordt gestolen, dan hoeft de verzekeringsmaatschappij de accu niet te vergoeden? Vind je vast niet fijn.