Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Allweather automatten: Ervaringen met Tesla originals of een goed alternatief

This site may earn commission on affiliate links.
Met de voor velen hier extra feestige maand December in het vooruitzicht komen de laatste aan te schaffen accessoires natuurlijk aan bod.
Tesla wheel stickers, sleutelhangers voor de keyfob, je moet toch wat tijdens het wachten! :p

VRAAGJE:

Wie van de members heeft ervaring met de allweather automatten van Tesla besteld of ze in real life gezien?

ik heb heel veel gemak gehad van de allweather matten en kunststoffen bak van BMW in de kofferbak van mijn oude X5;
alles probleemloos achterin gooien en met een beetje water weer schoon.

Als de kwaliteit goed is dan wil ik de matten voor in de auto en Trunk bij Tesla bestellen maar hoop van iemand te horen hoe ze zijn.
De standaard matten werden in de US niet zo goed ontvangen, vandaar.

Tips voor alternatieve oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.

Thanx for posting!
 
Ik heb al vanaf dag 1 alle matten vervangen voor de volledige tesla rubberen allweather set. Met dank aan Last NL sig. :) nu 6 weken in bezit.
Menig MS rijder zal het met me eens zijn dat het er eigenlijk niet uitziet, dat rubber aan je voeten, maar ik heb een jong gezin en onze S is een werkpaard.
En wat is het heerlijk zeg! Alle modder droogt gewoon op en verdwijnt in een handomdraai met de stofzuiger.
Mijn originele matten liggen weggeborgen voor de volgende eigenaar ( over 20 jaar:) )
Enige punt is dat de trunk mat bij onze kinderzitjes niet mee kan, net zo min als de hoedenplank natuurlijk, dus die blijf je moeten uitwisselen als je een keer zonder de zitjes uitgeklapt gaat rijden.
Mijn advies over de all-weather mats: zogenaamde no brainer: doen.
 
Ik heb al vanaf dag 1 alle matten vervangen voor de volledige tesla rubberen allweather set. Met dank aan Last NL sig. :) nu 6 weken in bezit.
Menig MS rijder zal het met me eens zijn dat het er eigenlijk niet uitziet, dat rubber aan je voeten, maar ik heb een jong gezin en onze S is een werkpaard.
En wat is het heerlijk zeg! Alle modder droogt gewoon op en verdwijnt in een handomdraai met de stofzuiger.
Mijn originele matten liggen weggeborgen voor de volgende eigenaar ( over 20 jaar:) )
Enige punt is dat de trunk mat bij onze kinderzitjes niet mee kan, net zo min als de hoedenplank natuurlijk, dus die blijf je moeten uitwisselen als je een keer zonder de zitjes uitgeklapt gaat rijden.
Mijn advies over de all-weather mats: zogenaamde no brainer: doen.

OK klinkt heel goed. Ik krijg D1 en B1 hockeyteams achterin.
Waar bestel ik ze? Uit de VS laten komen?
 
OK klinkt heel goed. Ik krijg D1 en B1 hockeyteams achterin.
Waar bestel ik ze? Uit de VS laten komen?

Even vragen in Tilburg zou ik zeggen.
Bestellen in V.S. en meenemen, of op laten sturen via een onward shipper.

(Loop een beetje achter in het forum de laatste tijd. Heb je hem nu PeterSZ? Hoe bevalt ie?
Ik kom nog wel eens langs bij je overbuurman....)
 
Ik heb de volledige mattenset direct bij afhalen van m'n Tesla erin gelegd. Ze doen hun werk goed al hebben we nog geen sneeuw gehad. Ik vind de All weather matten set er niet uit zien. Is van Hard plastic gemaakt en heeft een goedkope uitstraling terwijl ze dat niet zijn. Verder vliegt alles nog makkelijker door de auto. Had in het verleden wel een kofferbak mat waarbij het midden van een soort antislip rubber gemaakt was. Dat was wel een stuk praktischer. Ik zou de Tesla set niet nog eens kopen.
 
Eerder had ik een groupbuy opgezet voor de Tesla-allweather-matten. Maar ze zijn gewoon op voorraad in Tilburg tegen een redelijke prijs (zeker t.o.v. de US-prijs + transport + importheffing).
Nee ze zijn inderdaad niet bepaald mooi, maar voor een aantal bezitters eigenlijk onmisbaar, ook voor mij. Als ik opnieuw kon kiezen dan zou ik ze toch gewoon weer nemen...