Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Als je geen Tesla / EV zou rijden, wat zou dan je keuze zijn?

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_2417.JPG


Dan zou deze meer kilometers maken.
 
  • Like
Reactions: job-lek and ERvee
Geen idee maar wss Iets hybride maar zeker geen EV.

Zelfs met de huidige keuze in EV’s, vind ik nog steeds mijn meug niet buiten Tesla. (Misschien de I4 binnenkort)

In ieder geval niets groots maar eerder compact en zeer vinnig 😇
 
Afgelopen maandag een stukje mee mogen rijden in een Aston Martin DBX.
Zowel van binnen als van buiten is het een net een beetje mooi aangeklede Mazda CX 7 of CX 9.
Ja even gassen met de V8 geeft een leuk geluid maar wat er feitelijk gebeurd staat in schril contrast met het geproduceerde geluid.
I.i.g. als je een Tesla gewend bent.

Ja ik zie echt wel dat de panel gaps iets beter zijn dan in een Tesla maar niet perfect en dat er CNC aluminium knopjes in zitten ipv plastic.
Alleen na een half uur herrie en steeds pops en bangs als je afremt komt de vraag al boven hoe groot zal mijn hoofdpijn zijn als je hiermee naar zuid Frankrijk gaat, ook het bochten gedrag is niet geweldig, de auto hangt flink over tov elke Tesla.

Ja, ik zie dat het een dure auto is maar is het echt € 310.000 waard om een CNC knopje te hebben i.p.v. plastic?
Misschien heb ik gewoon te weinig geld om het prijsverschil van die details te kunnen waarderen. Dat zal het zijn.
 
Geen Tesla? Dan had ik ongetwijfeld weer een Ford gekocht. Ik reed een Mondeo Ghio Station en vond dat een erg fijne auto. Ik heb trouwens bijna altijd Ford gereden van Sierra tot Scorpio. Die laatste was een droomauto.....

Maar de Mondeo dus als realistisch antwoord, als geld geen bezwaar was iets van een BMW 7 serie. Ik hou van grote zware auto's om rustig te rijden en ze voelen zo lekker veilig...
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Ik heb vorig jaar zomer in een BMW 320i Touring gereden van het nieuwe type omdat mijn toenmalige 330e met ernstige batterijproblemen in de garage stond. Dat vond ik een bijzonder fijne auto, ik opteer dan voor een 340i, dat lijkt mij letterlijk en figuurlijk een uitstekende combi.

Edit; als geld geen belemmering zou vormen, een Porsche 911 Targa, all day long!
 
  • Like
Reactions: JanG007
Sinds de intro van de film "Cannonball Run" uit 1981 is en blijft mijn droomauto een Lamborghini Countach. Dromen mag...
Als we dan toch over idioot onpraktische auto's gaan hebben (countach, ooit mee gereden..... echt, koop een golfkar), heb er nog een (ook droom waar je niks mee kunt....... in de woonkamer zetten en naar kjken..... o ja scheiding alvast voorbereiden).


Toch maar de cybertruck :)
 
Ik heb momenteel 1 x MS en 3 x M3 en zou graag toch een ander merk proberen. Alleen zie ik het niet goed zitten om tegen mijn mensen te zeggen zoek maar een laadpaal on the road. De SuC zijn misschien niet perfect en de nav ook niet, maar het werkt wel, Zijn er andere merken die dezelfde resultaten bieden in de nav. (Ik bedoel dan de locaties en de bezettingsgraad).
Ik wil absoluut geen hybrides.
 
Ik heb momenteel 1 x MS en 3 x M3 en zou graag toch een ander merk proberen. Alleen zie ik het niet goed zitten om tegen mijn mensen te zeggen zoek maar een laadpaal on the road. De SuC zijn misschien niet perfect en de nav ook niet, maar het werkt wel, Zijn er andere merken die dezelfde resultaten bieden in de nav. (Ik bedoel dan de locaties en de bezettingsgraad).
Ik wil absoluut geen hybrides.
Het kan, maar het is inderdaad niet zo gemakkelijk als met het Supercharger netwerk, en de locaties met +100kW snelladers zijn beperkt. Ook vind je op die locaties vaak maar 1 of 2 hyperchargers, en met de verkoop van EV's stijgt het risico dat die dingen dan ook al bezet zijn.

Nu, dat zal verbeteren in Vlaanderen eens alle FastNed locaties langs snelwegen online zijn, maar die waren in 2019 aangekondigd en nu is er nog maar eentje open. In Wallonië is er nauwelijks mogelijkheid om aan +100kW te laden, muv tussen Luik en Bergen.

Op Chargemap - Electric cars' charging station map kan je filteren op vermogen en connector, dus daar kan je een overzicht vinden van alle +100kW palen met CCS2-connector in Europa.
 
  • Like
Reactions: job-lek