Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The final cut of the 9th episode of the Tesla Motors Club Podcast, featuring Chad Schwitters, the former president of Plug In America, is now available. You can watch it now on YouTube or listen to it on all major podcast networks.

Ampère op voorste USB poorten

Heb een wireless charger aangesloten maar bemerk dat de doorgegeven Ampere's beperkt zijn op de voorste USB poorten.Lees dat het maximaal haalbare 2.1A per voorste USB poort is maar dat er eeen grote kans dat die 2.1A niet gehaald wordt in de praktijk. Mijn telefoon wordt niet bijgeladen tijdens het gebruik van bv flitsmeister of een routeplanner maar loopt langzaam leeg

Ik wil nu de stroom middels een USB power hub van de 12v (16a) plug gaan halen. Ik heb dan 2 x 3.1A voor de wireless charger. Iemand daar ervaringen mee? Geeft het aansluiten op de 12v verbeteringen.

Kon deze specifieke vraag niet vinden dus topic geopend
 
Vandaag even de 12v power usb naar voren gelegd. Heb dit filmpje als leidraad gebruikt.

Filmpje is niet een van de beste maar het zit wel als een huis op deze manier en redelijk onzichtbaar.
Heb deze 4 port usb charger erin gezet.

Laad nu met 1200mah op de wireless charger ipv rond de 500mah. Getest met telefoon app dus geen idee of dit nauwkeurig is. Zie wel een groot verschil als ik de charger op de voorste usb poorten aansluit of op de usb charger
HTB1F.ytXCf2gK0jSZFPq6xsopXaA.jpg
 
Ik heb het anders opgelost. Heb RPI4 op de voorste USB. RaspberryPI4 vraagt veel meer stroom maar daarvoor heb ik er een Zendure X6 powerbank/usb hub tussengezet. Zo sla ik de sentry op de raspberry op en heb ik mooie powerbuffer om full-force piekverbruik op te vangen. Tijdens rijden/als 12V aan is laad powerbank net genoeg op. RPI gaat uit als sentry uitstaat en auto geparkeerd is.
Als auto langer dan 2 dagen stil staat zonder sentry loopt de bank leeg, maar op deze manier hoef ik geen gaten te boren en kabels te leggen!
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Als auto langer dan 2 dagen stil staat zonder sentry loopt de bank leeg, maar op deze manier hoef ik geen gaten te boren en kabels te leggen!

Ook een mooie oplossing maar als je gewoon een sterke 12v voorin wil hebben is een kabel toch een stuk gebruiksvriendelijker.
En gaten boren valt wel mee hoor. Het zijn geen 10mm gaten, ik heb gewoon wat weggesneden met een mesje. Zit onder alle bekleding en is niet zichtbaar ;)
 
Vandaag even de 12v power usb naar voren gelegd. Heb dit filmpje als leidraad gebruikt.

Filmpje is niet een van de beste maar het zit wel als een huis op deze manier en redelijk onzichtbaar.
Heb deze 4 port usb charger erin gezet.

Laad nu met 1200mah op de wireless charger ipv rond de 500mah. Getest met telefoon app dus geen idee of dit nauwkeurig is. Zie wel een groot verschil als ik de charger op de voorste usb poorten aansluit of op de usb charger
View attachment 471508
Ziet er goed uit, heb je een linkje naar die specifieke versie die jij hebt gebruikt?
 
Ja graag wat extra foto's van de installatie:)

Sorry. Foto's van de installatie heb ik niet. Wel hoe het er nu uitziet. het filmpje om dit te doen staat hierboven.
Om de 12v stekker heb ik wat tape gedaan zodat hij "strak" blijft zitten. Verder is het boren beperkt tot deze 2 gaatjes. Heb nu 2 volledige datapoorten vrij en maximale ampères op de wireless charger.
 

Attachments

  • 20191101_110214_resized.jpg
    20191101_110214_resized.jpg
    199.8 KB · Views: 69
  • 20191101_110240_resized.jpg
    20191101_110240_resized.jpg
    376.4 KB · Views: 66
  • 20191101_110252_resized.jpg
    20191101_110252_resized.jpg
    403.2 KB · Views: 68
  • 20191101_110312_resized.jpg
    20191101_110312_resized.jpg
    329.8 KB · Views: 69
  • 20191101_110331_resized.jpg
    20191101_110331_resized.jpg
    430.1 KB · Views: 70

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top