TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Ampère op voorste USB poorten

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DucaTinus, Oct 29, 2019.

1. DucaTinus

DucaTinus Member

Heb een wireless charger aangesloten maar bemerk dat de doorgegeven Ampere's beperkt zijn op de voorste USB poorten.Lees dat het maximaal haalbare 2.1A per voorste USB poort is maar dat er eeen grote kans dat die 2.1A niet gehaald wordt in de praktijk. Mijn telefoon wordt niet bijgeladen tijdens het gebruik van bv flitsmeister of een routeplanner maar loopt langzaam leeg

Ik wil nu de stroom middels een USB power hub van de 12v (16a) plug gaan halen. Ik heb dan 2 x 3.1A voor de wireless charger. Iemand daar ervaringen mee? Geeft het aansluiten op de 12v verbeteringen.

Kon deze specifieke vraag niet vinden dus topic geopend

2. Kiprich

Kiprich Member

Hier is een draadje op het Amerikaanse deel van het forum over draden doortrekken vanaf de 12v in de middenconsole naar voren om telefoons op te laden. Ook een paar duidelijke filmpjes.

Cables for 12v to Phone Wireless Charger

3. gelden

gelden Well-Known Member

toevallig heb ik sinds deze week ook mijn telefoon op de 12v aangesloten ipv op de usb. Enorm groot verschil in laadsnelheid: laadt nu veel sneller.

• Informative x 1
    • Like x 1
  4. Gompie23

Gompie23 Gerben

Ik heb ook gewoon stekkertje in de 12v. Houd je nog mooi 1 poort vrij (andere voor je stickje)

5. DucaTinus

DucaTinus Member

Staan een paar mooie handleidingen op YouTube om de kabels netjes weg te werken. Heb mijn 3.1a charger al binnen dus zal eens gaan testen.. daarna eens amperes meten en vergelijken

6. DucaTinus

DucaTinus Member

Vandaag even de 12v power usb naar voren gelegd. Heb dit filmpje als leidraad gebruikt.

Filmpje is niet een van de beste maar het zit wel als een huis op deze manier en redelijk onzichtbaar.
    Heb deze 4 port usb charger erin gezet.

Laad nu met 1200mah op de wireless charger ipv rond de 500mah. Getest met telefoon app dus geen idee of dit nauwkeurig is. Zie wel een groot verschil als ik de charger op de voorste usb poorten aansluit of op de usb charger
    HTB1F.ytXCf2gK0jSZFPq6xsopXaA.jpg

• Informative x 2
    • Funny x 1
  7. joverdijk

joverdijk Member

Ik heb het anders opgelost. Heb RPI4 op de voorste USB. RaspberryPI4 vraagt veel meer stroom maar daarvoor heb ik er een Zendure X6 powerbank/usb hub tussengezet. Zo sla ik de sentry op de raspberry op en heb ik mooie powerbuffer om full-force piekverbruik op te vangen. Tijdens rijden/als 12V aan is laad powerbank net genoeg op. RPI gaat uit als sentry uitstaat en auto geparkeerd is.
    Als auto langer dan 2 dagen stil staat zonder sentry loopt de bank leeg, maar op deze manier hoef ik geen gaten te boren en kabels te leggen!

• Informative x 1
  8. DucaTinus

DucaTinus Member

Ook een mooie oplossing maar als je gewoon een sterke 12v voorin wil hebben is een kabel toch een stuk gebruiksvriendelijker.
    En gaten boren valt wel mee hoor. Het zijn geen 10mm gaten, ik heb gewoon wat weggesneden met een mesje. Zit onder alle bekleding en is niet zichtbaar ;)

9. pati07

pati07 Member

Ziet er goed uit, heb je een linkje naar die specifieke versie die jij hebt gebruikt?

10. DucaTinus

DucaTinus Member

Google eens op aliexpress naar HMQ-C801> Zorg wel dat je een zwart snoer neemt. Als je wat extra foto's wil laat maar weten

• Like x 1
  11. Hayden

Hayden Active Member

Ja graag wat extra foto's van de installatie:)

12. DucaTinus

DucaTinus Member

Sorry. Foto's van de installatie heb ik niet. Wel hoe het er nu uitziet. het filmpje om dit te doen staat hierboven.
    Om de 12v stekker heb ik wat tape gedaan zodat hij "strak" blijft zitten. Verder is het boren beperkt tot deze 2 gaatjes. Heb nu 2 volledige datapoorten vrij en maximale ampères op de wireless charger.

Attached Files:

• Informative x 2
    • Like x 1
  13. Frankvr

Frankvr Member

Ziet er top uit! Ik ga dit ding ook bestellen.
    Maar hoe heb je die grote stekker door de gaatjes gekregen?

14. DucaTinus

DucaTinus Member

Check dat filmpje. Je maakt alleen aan de bovenzijde een sleufje...

• Informative x 1
  15. BlackArrow

BlackArrow Member

HMQ-C801 bestaat niet bij Ali...

16. BlackArrow

BlackArrow Member

17. Kiprich

Kiprich Member

18. Hayden

Hayden Active Member

Ook maar besteld, leuk winterprojectje.

• Like x 1
  19. Frankvr

Frankvr Member

Kabel is binnen, ga het deze week installeren

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC