Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.
Staalbedrijf Usines Gustave Boël in La Louvière (van de man van de minnares* van onze koning Albert, en dus officiële vader van Delphine Boël), later trouwens overgekocht door het Nederlandse Hoogovens, had een tijdje een elektrische hoogoven. Als ze die aanzetten, verbruikte die evenveel als een middelgrote stad. Zij moesten wél vooraf overleggen met de netwerkbeheerder over het gebruik van de aan/uit-knop ervan:). Maar dat was wel nog iets anders dan 600 kW.

* volgens kwatongen natuurlijk; weliswaar hierin begrepen moeder en dochter zelf.
 
  • Informative
Reactions: FVO
upload_2016-10-11_21-41-40.png


ietsje minder spectaculair dan een hoogoven... op de Y-as zijn het KW's.

Opgenomen vermogen van willekeurig:rolleyes: bedijf
 
Last edited:
Als je verder in de brochure duikt kun je wel sneller laden.

Eenvoudig opladen Standaard wordt de Hyundai IONIQ Electric geleverd met twee oplaadkabels: een 220V ICCB-kabel en een 6,6 kWh-kabel voor openbare oplaadpalen. In Nederland is de IONIQ Electric ook voorzien van een DC-aansluiting die laden tot 100 kWh mogelijk maakt.
 
Als je verder in de brochure duikt kun je wel sneller laden.

Eenvoudig opladen Standaard wordt de Hyundai IONIQ Electric geleverd met twee oplaadkabels: een 220V ICCB-kabel en een 6,6 kWh-kabel voor openbare oplaadpalen. In Nederland is de IONIQ Electric ook voorzien van een DC-aansluiting die laden tot 100 kWh mogelijk maakt.

Het staat inderdaad zo in de Hyundai brochure: laden tot 100 kWh o_O
 
  • Disagree
Reactions: Adm
Als je verder in de brochure duikt kun je wel sneller laden.

Eenvoudig opladen Standaard wordt de Hyundai IONIQ Electric geleverd met twee oplaadkabels: een 220V ICCB-kabel en een 6,6 kWh-kabel voor openbare oplaadpalen. In Nederland is de IONIQ Electric ook voorzien van een DC-aansluiting die laden tot 100 kWh mogelijk maakt.
Hoho, het blijft 1-fase laden bij AC!
De meeste laadpalen zijn 3x16A en niet 32. Je haalt dus maar 3,7kwh ipv die 6,6.
 
Hoho, het blijft 1-fase laden bij AC!
De meeste laadpalen zijn 3x16A en niet 32. Je haalt dus maar 3,7kwh ipv die 6,6.

Jullie lezen het allemaal verkeerd: het is een 6.6kWh kabel .
Het is dus een revolutionair soort van batteryextender; door tijdens het rijden de kabel in te steken kan je zo'n 33 kilometer extra rijden :D
 
  • Funny
Reactions: HerrJones
kw natuurlijk, niet kwh :(
Terechte correctie. Hier deed ik het wel goed.

Begrijp me niet verkeerd, maar dat ligt toch niet aan de auto.:)
Om die reden heb ik een eigen laadpunt omdat letterlijk 10m van mijn huis een Pub paal staat van 3.7 kWh, en ik dus thuis sneller en goedkoper laad.
Er zijn niet veel mensen die thuis 32A per fase hebben.
Meestal is dat 3x 25A en dan ook nog gedeeld met andere apparaten.
 
Deze had ik nog niet eerder gezien: een handige database om alle FEV en PHEV modellen te vergelijken qua
range, prijs, acceleratie, bijtelling, (dc) laadsnelheid, topsnelheid en verbruik.
De Ampera (de oude) staat er niet bij, en het is me niet duidelijk hoe ze aan sommige data van de Model 3 komen.

Acceleratie van elektrische auto's cheatsheet