Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere FEV's

This site may earn commission on affiliate links.

Nu, we houden het constructief. Ik signaleer alleen dat in een prijsklasse waarin miljoenen auto's verkocht worden een EV die goed betaalbaar is in verhouding niet verkoopt. In heel 2015 slechts 223 (in NL) op een totaal verkopen van Renault van 35209 ofwel 0,6%.
Dat zal zeker iets hoger worden maar we moeten voorzichtig zijn met het stempel van "populair" want wij zien dat alleen in relatie tot de verkopen van andere EV's en niet in relatie tot autoverkopen in het algemeen. Ik kom dan wellicht somber over maar ik vind dit wel de realiteit en ben bang dat het nog wel een tijdje zal duren voordat daar echt verandering in komt.
Zet daartegenover de geschatte 20.000 reserveringen van Model 3 in Nederland en dan wordt het duidelijker.
 
Heb je de Zoe ook al op je lijst staan?
Die wordt ook geupgrade naar ongeveer 170 echte kilometers, en er komt een versie met een groter accupakket met een range van zo'n 260-300 kilometer.
Renault Zoe met grote actieradius op komst | Autonieuws - AutoWeek.nl

Ik begreep gisteren dat de Zoe ook een warmtepomp gebruikt voor de interne verwarming, kan iemand dat bevestigen?
Dat klopt. Maakt hem zuiniger dan de auto's met een elektrisch kacheltje.
Verder is er de gebobineerde rotor die gebruikt wordt om AC te laden, tot 43 kW en regenererend remmen ook tot 43 kW hetgeen behoorlijk hoog is voor een motor met 70 kW.
Ook Renault heeft zijn huiswerk gemaakt, maar dan in een andere prijsklasse.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Heb je de Zoe ook al op je lijst staan @ErnstT ?
Die wordt ook geupgrade naar ongeveer 170 echte kilometers, en er komt een versie met een groter accupakket met een range van zo'n 260-300 kilometer.
Zoe is ook interessant. Maar zolang er nog geen (huur)prijzen bekend zijn en ook een levertijd doen we er nog maar even niks mee. Daar komt bij dat voor de gemiddelde zakelijke rijder bijv. de B-klasse en e-Golf "desirable" auto's zijn: de Zoe is dat duidelijk niet...
 
Nu, we houden het constructief. Ik signaleer alleen dat in een prijsklasse waarin miljoenen auto's verkocht worden een EV die goed betaalbaar is in verhouding niet verkoopt. In heel 2015 slechts 223 (in NL) op een totaal verkopen van Renault van 35209 ofwel 0,6%.
Dat zal zeker iets hoger worden maar we moeten voorzichtig zijn met het stempel van "populair" want wij zien dat alleen in relatie tot de verkopen van andere EV's en niet in relatie tot autoverkopen in het algemeen. Ik kom dan wellicht somber over maar ik vind dit wel de realiteit en ben bang dat het nog wel een tijdje zal duren voordat daar echt verandering in komt.
Zet daartegenover de geschatte 20.000 reserveringen van Model 3 in Nederland en dan wordt het duidelijker.

Ben op zoek naar 10-12 FEV's voor het personeel dat 100km per dag rijd ( heen en weer naar de zaak ) en ik krijg het gewoon niet voor mekaar om een partij te vinden die daar goed in wil meedenken. De dealer noemt allemaal dingen die ik zelf al kan ontkrachten of houd dingen achter die ik kan melden omdat het op hun eigen website staat...

Echt bijzonder, je wordt gewoon door de dealer tegen gewerkt omdat ze liever een ICE verkopen dan deze elektrische varianten.

De aanschaf is hoger maar ik kijk alleen naar de kosten op 48 of 60 maanden, en dan komen ze vaak interessant uit...zelfs nu nissan bijv een actie heeft waarbij je een laadpaal thuis krijgt en 3 weken per jaar een Qashqai als vakantie auto van Hertz voor het personeel zodat ze zonder "zorgen" naar wintersport/frankrijk kunnen. Ook handig om de medewerkers te overtuigen van elektrisch rijden...
 
Ben op zoek naar 10-12 FEV's voor het personeel dat 100km per dag rijd ( heen en weer naar de zaak ) en ik krijg het gewoon niet voor mekaar om een partij te vinden die daar goed in wil meedenken. De dealer noemt allemaal dingen die ik zelf al kan ontkrachten of houd dingen achter die ik kan melden omdat het op hun eigen website staat...

Echt bijzonder, je wordt gewoon door de dealer tegen gewerkt omdat ze liever een ICE verkopen dan deze elektrische varianten.

De aanschaf is hoger maar ik kijk alleen naar de kosten op 48 of 60 maanden, en dan komen ze vaak interessant uit...zelfs nu nissan bijv een actie heeft waarbij je een laadpaal thuis krijgt en 3 weken per jaar een Qashqai als vakantie auto van Hertz voor het personeel zodat ze zonder "zorgen" naar wintersport/frankrijk kunnen. Ook handig om de medewerkers te overtuigen van elektrisch rijden...

Blijf door zoeken. Goed initiatief! We hebben meer van dit soort ondernemers nodig. Wellicht alvast een lijntje leggen met Pon (kan ik je bij helpen). Is namelijk voor hun ook interessant met de komst van de 300km e-Golf om nu reeds na te denken over dit soort extra services.
 
Blijf door zoeken. Goed initiatief! We hebben meer van dit soort ondernemers nodig. Wellicht alvast een lijntje leggen met Pon (kan ik je bij helpen). Is namelijk voor hun ook interessant met de komst van de 300km e-Golf om nu reeds na te denken over dit soort extra services.

Alle hulp is welkom! Vooral om gewoon mee te rekenen om de business case rond te maken. Het ICE alternatief is wel van het goedkope model. Clio/Corsa zonder opties...dus e golf wordt wat te duur verwacht ik...maar Zoë / leaf is haalbaar volgens mij!
 
Alle hulp is welkom! Vooral om gewoon mee te rekenen om de business case rond te maken. Het ICE alternatief is wel van het goedkope model. Clio/Corsa zonder opties...dus e golf wordt wat te duur verwacht ik...maar Zoë / leaf is haalbaar volgens mij!

Pon heeft in dat segment nog geen EV's. Al gesproken met ter Berg? Mi moet je dit niet op nivo van 'een lokale dealer' willen doen. Jou 'case' heeft ook meerwaarde voor de andere partij maar die moet dat wel kunnen zien (dus er al ervaring mee hebben).
 
Pon heeft in dat segment nog geen EV's. Al gesproken met ter Berg? Mi moet je dit niet op nivo van 'een lokale dealer' willen doen. Jou 'case' heeft ook meerwaarde voor de andere partij maar die moet dat wel kunnen zien (dus er al ervaring mee hebben).

Nee maar die ga ik wel even bellen, ziet er goed uit op de website.
De Kia soul is weer net een stukje duurder, en heeft minder secundaire voorwaarden ( gratis laadpaal/onderhoud/vervang auto in de vakantie etc ) maar zal hem wel meenemen in het vergelijk. Wist geeneens dat die bestond!
 
Het milieu-argument is zelden de bepalende factor. Er blijft het gevoel dat de inspanning die men zelf wel wil doen, geen enkele impact heeft op het geheel. In België zegt men "Als ieder zijn eigen stoep veegt, is de hele straat schoon".
Het verschil zou enorm zijn. Ik rijd dagelijks in Brussel en probeer me voor te stellen dat alle verkeer elektrisch zou zijn: wat een impact zou dat geven op het geluidsniveau, de luchtkwaliteit en de vervuiling van gebouwen. Ik liep ooit enkele dagen rond in Caïro, nog vele malen erger dan Brussel. Wanneer je 's avonds door je haar ging, zag je hand gewoon zwart van de roetuitstoot en ander fijn tof veroorzaakt door het verkeer dat gedurende de dag gecapteerd was.

dat was na 2 jaar aan Brussel Noord te werken mijn argument om voor de MS te gaan. Ik ga er van uit als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn steentje bijdraagt we de wereld kunnen veranderen. Het feit dat de MS fiscaal aantrekkelijk was hielp uiteraard daar moeten we niet flauw over doen.

Het belangrijkste wat nu moet gebeuren is de mensen "ontzorgen" dus zorgen dat ze overal hetzij traag kunnen laden
 
Alle hulp is welkom! Vooral om gewoon mee te rekenen om de business case rond te maken. Het ICE alternatief is wel van het goedkope model. Clio/Corsa zonder opties...dus e golf wordt wat te duur verwacht ik...maar Zoë / leaf is haalbaar volgens mij!
Je zou met mistergreen.nl contact op moeten nemen, als je uiteindelijk toch zou willen leasen of dit overweegt. Zij hebben wél een brede ErVaring en vast wel in de markt om iets speciaals op te tuigen;
 
Over een paar jaar moet dit hem dan maar worden denk ik. Vooral het interieur is verfrissend voor de autonome toekomst.
rolls-royce-103ex-006.jpg

rolls-royce-103ex-020.jpg


en een mooi filmpje:
Rolls-Royce 103EX
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN