Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Per medio Q4 2014 heeft elke auto de laatste revisie aan bood op moment van productie, ongeacht afgenomen opties. Kortom, elke auto na Q4 2014 is "autopilot voorbereid"

Ik denk dat je Q4 2016 bedoelt. Daarvoor was het nog AP1.
En eigenlijk is het sedert Q3 2017 al AP 2.5. Maar die geeft nog geen merkbaar verschil.

En om nog wat mogelijke onduidelijkheid weg te nemen: De term 'Enhanced Autopilot' is wat misleidend. Er is niet zoiets als 'Basis Autopilot'.

Toch wel: AP1 dus.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: robertvg and SeBsZ
Ik denk dat je Q4 2016 bedoelt. Daarvoor was het nog AP1.
En eigenlijk is het sedert Q3 2017 al AP 2.5. Maar die geeft nog geen merkbaar verschil.



Toch wel: AP1 dus.

Tozz bedoeld wel 2014. Iedere auto sinds Q4 2014 had de hardware aan boord, of dat nu AP1 of AP2 is of AP2.5.

En AP1 is nu niet meer te bestellen, dus op dit moment is enchanced autopilot misleidend aangezien er nu geen basis autopilot te koop is.
 
Tozz bedoeld wel 2014. Iedere auto sinds Q4 2014 had de hardware aan boord, of dat nu AP1 of AP2 is of AP2.5.

Inderdaad ‘een’ hardware. Maar niet de laatste revisie zoals @Tozz beweert. AP2 is duidelijk niet dezelfde revisie als de wagens van 2014.

En AP1 is nu niet meer te bestellen, dus op dit moment is enchanced autopilot misleidend aangezien er nu geen basis autopilot te koop is.

Het is niet omdat de basis autopilot (AP1) niet meer te koop is dat je de volgende versie niet ‘enhanced’ zou mogen noemen. Komt in IT middens vaak voor. En we rijden nu eenmaal met een computer op wielen...
 
Inderdaad ‘een’ hardware. Maar niet de laatste revisie zoals @Tozz beweert. AP2 is duidelijk niet dezelfde revisie als de wagens van 2014.



Het is niet omdat de basis autopilot (AP1) niet meer te koop is dat je de volgende versie niet ‘enhanced’ zou mogen noemen. Komt in IT middens vaak voor. En we rijden nu eenmaal met een computer op wielen...

Eens met je tweede punt over EAP, maar Tozz beweerd niet de laatste revisie, hij zegt de laatste revisie op moment van productie. En dat is een groot verschil. Jullie zijn het verder met elkaar eens dus.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik denk dat je Q4 2016 bedoelt. Daarvoor was het nog AP1.
En eigenlijk is het sedert Q3 2017 al AP 2.5. Maar die geeft nog geen merkbaar verschil.

Wat ik bedoel is dat per Q4 2014 alle MS'en geleverd werden met _op dat moment_ laatste hardware revisie. Dat was in 2014 dus AP1 en sinds Q4 2016 is dat AP2. sinds Q3 2017 is dat AP2.5.

Dit impliceert dus dat anno 2018 er geen autos meer van de band rollen met AP1 of AP2 hardware. uitsluitend 2.5. Idem is het dan zo dat in 2015 er uitsluitend auto's van de band hebben gerold met AP1.

Toch wel: AP1 dus.

Volgens mij gaan we nu weer de mist in.

Enhanced Autopilot is niet een "verbetering" ten opzichte van AP1. Enhanced Autopilot is een _software activatie_ dat Autopilot functionaliteit aanzet. In auto's met AP1 hardware heet die software activatie "Autopilot" en was onderdeel van het Tech Package optiepakket.

Tesla heeft dus de naamgeving voor de autopilot software activatie hernoemd van 'autopilot' naar 'enhanced autopilot', voor iets dat feitelijk hetzelfde doet: De autopilot functionaliteit activeren. Ik gaf aan dat dat mogelijk verwarrend is, omdat het de indruk wekt dat er zoiets bestaat als 'standaard autopilot', maar dat is dus niet het geval.
 
Nog een paar updates en het doet veel meer dan AP1. Althans, zo had ik het begrepen. Indien niet, dan ben ik nog meer tevreden dat ik AP1 heb.

Ja oke, maar nu dwalen we af naar een discussie over welke variant autopilot nu beter is (de oude of de nieuwe). Als we voor 'autopilot' even kijken naar de functie 'zelf sturen', en niet afdwalen naar welke versie nu precies beter stuurt, dan is de software activatie die bij auto's met AP1 hardware 'Autopilot' heet identiek aan wat bij AP2/AP2.5 auto's 'Enhanced Autopilot' wordt genoemd. namelijk: De mogelijkheid dat de auto zelf stuurt
 
Ik ben het met je eens, en ik wilde aantonen dat andere merken dit gewoon hebben.. Dus ik ging even een BMW 7-serie van 115k kaal samenstellen op de site. Toen kwam ik tot de nare ontdekking dat 'active cruise control' ook bij een 7-serie gewoon EUR 2000,- extra kost.
Helaas. Het basis model Leaf heeft ook alleen 'domme' cc. Voor TACC heb je de 'Acenta' uitvoering nodig en kost 2000 euro extra.
Heb je nu zojuist het TACC kartel ontmaskerd?
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Tozz