Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij opvalt is dat de auto nu als je de cc uitschakelt, de auto nog steeds op de binnenwegen al remt voor de bocht.
Rijdt er een fietser of staat een geparkeerde auto aan de kant, dan knalt de auto zo'n 100 meter voor het "obstakel" in de remmen.
Ik voel mij een ouwe lul in de auto, die slecht kan zien, dus dan maar vol in de remmen gaat.
Tijdens het wegrijden waarschuw de passagiers al voor het spookremmen van deze Tesla.


Hij herkend nu idd “obstakels” en kan dan “onverwachts” afremmen.

zo ver ik heb kunnen merken voornamelijk binnen de bebouwde kom, en dan vooral 30 zones. Maar ik heb dan AP aan staan.
 
Waar ik me de laatste tijd echt aan stoor is het feit dat de auto niet meer de snelheid aanpast aan de snelheid die is toegestaan.
Zo ga je van een 100 km/u naar een 80 km/u en de auto blijft vrolijk 100 rijden. Als je dan remt en weer de ACC inschakelt, dan stelt deze de snelheid nog in op 100. Je moet bewust de snelheid op 80 instellen.
Een paar updates geleden ging dat veel beter dan nu.
 
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit kan voorkomen volgende keer?
 

Attachments

  • C4F5607C-3164-4E5C-ADC8-BED295A4115F.jpeg
    C4F5607C-3164-4E5C-ADC8-BED295A4115F.jpeg
    118 KB · Views: 58
Mijn model 3 is geleverd na de prijsverlaging van maart dus ik heb geen AP1 maar slechts domme cruise control. In de Tesla shop zie ik bij mijn account geen optie om deze aan te schaffen (misschien omdat het een lease auto is?). Wel zie ik de kleding en laadmogelijkheiden in de shop staan.

Kijk ik verkeerd of hoort het daar wel te staan?
 
Mijn model 3 is geleverd na de prijsverlaging van maart dus ik heb geen AP1 maar slechts domme cruise control. In de Tesla shop zie ik bij mijn account geen optie om deze aan te schaffen (misschien omdat het een lease auto is?). Wel zie ik de kleding en laadmogelijkheiden in de shop staan.

Kijk ik verkeerd of hoort het daar wel te staan?

Beste Bastiaan,

Op een M3 kan je gewoonweg geen AP1 hebben... .
AP1 is Auto Pilot Versie 1 die beschikbaar was op de MS tussen eind 2014 en pakweg april/mei 2016, er zijn wellicht ook een paar MX-en van de eerste batch die nog AP1 hebben, maar de meeste zijn AP2 en nieuwer.
Op een M3 kan je Automatische piloot hebben tegen meerprijs die dan ook extra rijhulp-functies ondersteunt, maar hoe te activeren weet ik niet.

Mvg. Xavier
 
Beste Bastiaan,

Op een M3 kan je gewoonweg geen AP1 hebben... .
AP1 is Auto Pilot Versie 1 die beschikbaar was op de MS tussen eind 2014 en pakweg april/mei 2016, er zijn wellicht ook een paar MX-en van de eerste batch die nog AP1 hebben, maar de meeste zijn AP2 en nieuwer.
Op een M3 kan je Automatische piloot hebben tegen meerprijs die dan ook extra rijhulp-functies ondersteunt, maar hoe te activeren weet ik niet.

Mvg. Xavier

Ah oke dan heb ik het wellicht verkeerd begrepen. Dank!
 
Mijn model 3 is geleverd na de prijsverlaging van maart dus ik heb geen AP1 maar slechts domme cruise control. In de Tesla shop zie ik bij mijn account geen optie om deze aan te schaffen (misschien omdat het een lease auto is?). Wel zie ik de kleding en laadmogelijkheiden in de shop staan.

Kijk ik verkeerd of hoort het daar wel te staan?
Op de M3 zit op zich wel een autopilot (geen AP1 overigens) maar deze is beperkt tot een aantal basis functies ((laten we zeggen automatisch rijden binnen de lijnen). Wil je ook auto lane change etc dan kun je dit via je Tesla account normaalgesproken bijbestellen (niet via de shop maar echt in je Tesla account). Nu kan het zijn dat dit voor leasewagens is uitgeschakeld.
 
  • Like
Reactions: Bastiaan