Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
😅 profiteer ervan, mijn ervaring is dat het gedrag van die knoppen veranderen onverwacht over de jaren... soms voor het beter, soms niet. Lang geleden konden die moeiteloos next/previous web radio in TuneIn, nu is het totaal vreemd: springt van TuneIn naar Spotify, dan weer naar TuneIn. Maar "werkt "enkel met een lang druk... en afhankelijk of het de mini, medium of grote media UI gekozen is, is het anders.

Andere kleine verbetering sinds enkele updates: Browser venster, alhoewel het nog steeds op +/-50% van het scherm opent, kan vergroot worden tot 90%. Die kleine dinges tonen toch dat er iemand rekening houdt van de Legacy S/X.
 
Met de recente nieuwste updates zijn er weer veel updates gedaan, ben er blij mee. Vooral de alternatieve routes die voorgesteld worden is zeer prettig!

Maar ik mis bij de AP1 variant nog wel de car colorizer. Terwijl dat wel als nieuwe optie bij de Release notes staat. Zijn er mensen met AP1 die wel de kleur van hun auto kunnen veranderen?

En ik mis de vernieuwde energy informatie. Die lijkt me toch ook wel prettig en makkelijk te realiseren voor de oudere tesla's. Iemand die daar iets meer over weet of het nog gaat komen voor onze AP1 modellen?
Ik las ook al geklaag op het US deel van dit forum dat de energy monitor bleef zoals-ie was voor legacy S/X. Jammer maar ergens wel begrijpelijk, als de stromen niet ergens individueel gemeten worden dan kun je ze ook niet weergeven (is mijn hypothese althans).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Jammer maar ergens wel begrijpelijk, als de stromen niet ergens individueel gemeten worden dan kun je ze ook niet weergeven (is mijn hypothese althans).

Gezien ik met mijn ODB2 alles van de CAN bus kan lezen denk ik dat de MCU dat ook kan gezien deze ook met de CAN bus communiceert.

Ik denk dat het issue zal meer zijn dat dergelijke 'tracking state machines' op de achtergrond moeten draaien en de MCU2 and MCU van de S/X gewoon te langzaam is.
Ongeacht zou het kunnen voor phantom drain maar zoals ik elders zei dat zou zeer duidelijk maken dat de S/X zeer veel last hebben van phantom drain en denk niet dat Tesla dat wil :)
 
  • Informative
Reactions: job-lek