Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee helaas...blijft hetzelfde. Valt op dat hij het wel doet met de app "Deezer" maar niet met de standaard muziek app (apple) of de podcast app (apple) of mijn podcast app (niet apple ). Snap er niks van...maar is gelukkig geen wereld drama. De muziek komt kraakhelder door dus dat is erg fijn ;)
Wat me wel opvalt nu we het hier toch over hebben, de muziek app gaat soms uit zich zelf spelen als je de auto hebt verlaten en de BT connectie is verbroken? Niet echt een AP1 dingetje denk ik, maar mocht iemand dat ook ervaren?
 
Zijn er nog die met v10 op een ap1 (mcu1) problemen hebben met de navigatie om langere trips met suc stops te berekenen? Boodschap "geen route gevonden naar bestemming" of laadstops met 0 minuten etc?
ja dat heb ik regelmatig op lange routes (boven de 500 km) Het lijkt meer voor te komen bij slechte mobieleverbinding.Meestalgeef ik dan de eerste charger op en dat gaat dan wel. Bij de charger de eindbestemming invoeren en dan komt het goed.
Ook een keer gehad dat ze de route opnieuw ging berekenen tijdens de rit doordat ik alternatief reed en toen kreeg ik dezelfde foutmelding.
 
Iemand bekent met het volgende:

AP1 aan herkent verkeersbord past snelheid aan, alleen gaat niet terug naar de maximale snelheid als hij dat zelf aan geeft....

verder matrixborden herkent hij dan wel en dan weer niet.

V10.2019.32.12.7

Bij mij gaat hij op 80/100 km wegen vaak wel naar de "nieuwe" maximale snelheid. Op de snelweg praktisch nooit. Zal het eens goed testen. Matrixborden is volledig random, maar zou wel zeggen dat hij het 70% van de tijd oppakt...
 
En als de snelheid weer verhoogd is verder op het traject?
Ja dan gaat hij mee omhoog. Bijvoorbeeld, een 100 km/h weg, auto staat op AP ingesteld op 100. Bordje 80 komt voorbij, auto gaat naar 90 ( 10 km/h harder dan toegestaan, is een instelling ) en dan komt er weer een bord 100, auto gaat weer naar 110 km/h op AP. Daar hoef ik zelf niks voor te doen...

Maar dit is niet in 100% van de gevallen. Heb nog geen logica kunnen ontdekken waarom hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Bijvoorbeeld in Zeeland heb je zo'n route waar dit vaak gebeurd en dan doet hij het in 75% van de gevallen...
 
Ja dan gaat hij mee omhoog. Bijvoorbeeld, een 100 km/h weg, auto staat op AP ingesteld op 100. Bordje 80 komt voorbij, auto gaat naar 90 ( 10 km/h harder dan toegestaan, is een instelling ) en dan komt er weer een bord 100, auto gaat weer naar 110 km/h op AP. Daar hoef ik zelf niks voor te doen...

Maar dit is niet in 100% van de gevallen. Heb nog geen logica kunnen ontdekken waarom hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Bijvoorbeeld in Zeeland heb je zo'n route waar dit vaak gebeurd en dan doet hij het in 75% van de gevallen...

welke firmware heeft en model?
 
AP1 gebruikers zijn nu ook de Sjaak met de beperkingen op Autopilot als ik de mail die ik net van Tesla kreeg zo lees:


Beste Bj?rn,
Onze laatste software-update bevat enkele wijzigingen aan huidige Autopilotfuncties die invloed hebben op het functioneren van Autopilot op uw Model S. Deze wijzigingen zijn nodig om conform te blijven met Europese-wetgeving en zijn van toepassing op een klein aantal Model S en Model X-en aangezien de meeste Tesla’s met Autopilot deze functies al hebben. Wij zijn niet tevreden met deze huidige regelgeving waardoor deze functies beperkt worden, en zullen ervoor blijven pleiten dat Autopilot snel weer in zijn volledigheid gebruikt mag worden.
De verschillende beperkingen die doorgevoerd worden betekenen het volgende voor uw Autopilotfuncties:
  • Auto Lane Change wordt beperkt enkel tot gebruik op hoofdwegen met twee of meer rijstroken in beide richtingen.
  • Zodra Auto Lane Change is geactiveerd en een richtingsverandering wordt aangegeven met de richtingsaanwijzer, duurt het minstens 1,5 seconden voor dat het wisselen van rijbaan wordt ingezet. Verder zal de wisseling niet worden uitgevoerd als het langer dan 5 seconden duurt om deze veilig te voltooien.
  • De mate waarin uw stuur kan draaien bij gebruik van Autosteer is gereduceerd. Dat kan invloed hebben op het nemen van bochten of het binnen de rijbaan blijven, waardoor u actie moet ondernemen.
  • Voor Summon bent u verplicht om niet verder dan 6 meter van uw auto te staan.
  • U krijgt om de 15 seconden een herinnering als u uw handen niet aan het stuur heeft.
U kunt deze wijzigingen ook terugvinden bij de “Release Notes” in uw auto door op de Tesla “T” te klikken en “Release Notes” te selecteren.
Met vriendelijke groet.
Het Tesla Team
 
Nou ik ga toch updaten want de data verbinding valt zo vaak weg dat ik anders niet eens fatsoenlijk kan navigeren!!!

ik hoop echt dat ik straks niet de Sjaak ben met het entertainment systeem dat defect gaat door dit soort updated!!!

moest gister op mijn telefoon navigeren tot ik onderweg een SuperCharger tegen kwam, voor het laden eerst een harde reset moeten doen om überhaupt navigatie werkend te krijgen.
 
Heeft misschien niet veel invloed maar heb toch geantwoord (inclusief feedback@tesla).

Dear

Many thanks for the proactive communication.
I’m a very satisfied AP1 customer and will not be happy with this change.
I do understand this is not Tesla’s choice but a European decision motivated by dubious reasons.
As such, I’ll be postponing this update as long as possible. If there is a way to opt out of it, please let me know.
If you are collecting feedbacks of owners in your discussion with the European authority, you are welcome to count mine in the unhappy ones.

Thank you for your continuous endeavor, also in face of adversity,


Note: I hope this is the first in a new wave of proactive message related to software updates. Quite appreciated.