Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Toch wegens de branden! Maar waarom dan maar aanpassingen in een deel van de auto’s? Of zijn we uiteindelijk allemaal de pineut?

New article today possibly related

Tesla says single battery module caused car fire in Shanghai, has changed vehicle settings
Reuters

Electric vehicle (EV) maker Tesla Inc said on Friday a single battery module caused a car to catch fire in Shanghai and it had revised its vehicle settings to further protect its batteries following an investigation into the incident. Read the full story

Not sure link will work
 
Ik merk bij AP1, ook met de laatste update gisteren, dat hij nog steeds rechts voorbij steekt ook aan 120 km/u. Dat was eind 2016 al opgelost in de software en is nu sinds enkele maand reeds terug.

Correct...rechts inhalen gaat sinds een paar maanden weer. Soms prettig...soms minder prettig ;)
De nag is ook snelheidsafhankelijker geworden, in de file of langzaamrijdend verkeer kan het wel minuten duren voordat hij weer met de "nag" komt. Maar met 120-130 komt hij strak om de 50 seconden.
 
2019.20.4.2
Nieuw menu voor de "apps". Easter eggs zitten nu onder Toybox en spellen onder Arcade ( zonder beach buggy racing )
Verder geen nieuwigheden ontdekt.

Wel erg prettig dat de updates nu zo snel achter mekaar komen en ze ook meestal direct klaar staan.
 
Met de laatste update (2019.20.4.2) lijk ik geen last meer te hebben van het "lijnkleven" na het inschakelen van AP.

Lijnkleven: dat de auto de eerste 10 seconden na inschakelen van AP op de rechterbelijning van de weg gaat rijden, en daarna pas het midden van de rijbaan selecteert.
 
  • Like
Reactions: sweep
Is het bij jullie ook zo dat naar rechts van baan wisselen vaker niet gaat dan wel met de "lane change" functie?
En naar links wisselen bijna altijd wel in 1x goed?

Ik heb gemerkt dat het ook regelmatig niet al te goed ging vorig weekend.
Of het nu vooral naar rechts of vooral naar links was, heb ik niet op gelet.
Maar ging iig minder vlot dan voorheen
 
Met de laatste update (2019.20.4.2) lijk ik geen last meer te hebben van het "lijnkleven" na het inschakelen van AP.

Lijnkleven: dat de auto de eerste 10 seconden na inschakelen van AP op de rechterbelijning van de weg gaat rijden, en daarna pas het midden van de rijbaan selecteert.

Iets te vroeg gejuicht. Het rechts aan de lijn klijven, aan het begin van een rit, heb ik helaas met 2019.20.4.2 nog steeds.
 
Versie 2019.20.4.2 rijdt nog steeds heel soepel. Wel lijkt de letterlijk onmiddellijke reactie bij baanwisseling een fractie vertraagd.
Al met al wel heel tevreden met AP1. Bij iedere nieuwe versie heel kleine verbeteringen. AP veroorzaakte voorheen bij het rijden over een viaduct met direct daarna een lichte bocht altijd een slingering. In het prille begin was die slingering zo hevig dat ik ervan schrok. Dit is er nu helemaal uit, prima.
Ook het slalommen rond verkeersheuvels in 80 km wegen doet AP1 nu beter dan ik het zelf kan.
Wat mij nu ook opviel, dat kan ook al van een eerdere update zijn, is het gedrag bij wegwerkzaamheden. Als ik tussen de gele lijnen van de versmalde rijbaan rij en er haalt iemand mij in over de nog smallere linker rijbaan, dan gaat mijn S duidelijk maximaal naar rechts om de inhaler ruimte te geven.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Wat mij nu ook opviel, dat kan ook al van een eerdere update zijn, is het gedrag bij wegwerkzaamheden. Als ik tussen de gele lijnen van de versmalde rijbaan rij en er haalt iemand mij in over de nog smallere linker rijbaan, dan gaat mijn S duidelijk maximaal naar rechts om de inhaler ruimte te geven.

Op AP rijden bij wegenwerken , foei
 
Ik heb gemerkt dat het ook regelmatig niet al te goed ging vorig weekend.
Of het nu vooral naar rechts of vooral naar links was, heb ik niet op gelet.
Maar ging iig minder vlot dan voorheen
Mijn ervaring is dan baan veranderen alleen niet goed gaat bij:
1 een doorgetrokken streep
2 Wanneer je van baan veranderd naar een zeer smalle rijbaan, bijvoorbeeld de extra linkerbaan op de A27 Gorinchem Utrecht
3 zware regenval
 
Lijnkleven doet hij alleen als je valk nadat je bent vertrokken AP aanzet. Wanneer je even wacht of je hebt er al wat stadskilometers opzitten dan lijkt hij al goed afgesteld en start netjes midden in de baan.
Dat is niet mijn ervaring. Als ik uit Den Haag weg rij moet ik toch zeker 2 km rijden voordat ik op de A12 ben. Als ik daar meteen de AP aanzet gaat hij rechts kleven. Omdat de rijstroken daar vrij smal zijn is dat best gevaarlijk.
 
Ik merk helaas dat, maar dat is al sinds 2016 dat ik mijn tesla heb, dat de AP1 vaak het verschil niet ziet tussen een volle lijn en een gevulde voeg in het asfalt die blinkt en dus voor hem een volle lijn is ook al is ze dun. Staat ze links van de stippellijn geen probleem, staat ze rechts van de stippellijn moet ik AP1 desactiveren. Wanneer deze voeg duidelijk is dan begint hij deze soms ook te aanzien als het baanvak waardoor hij probeert te rijden tussen de ene getekende witte lijn en de voeg in het asfalt.
 
Wat mij opvalt is dat het rijden met de ap1 aan, de auto stuurt is een beginneling. lange bochten op 80 km wegen met fikse stuurcorrecties nemend. Dagelijks rij de de 248. Schagen = Wognum, ter hoogte van Barsingerhorn is een verkeersheuvel, waar de ap1 met geweld instuurt & de berm inrijdt. Ik was daar al bang voor, dus met twee handen aan het stuur om de auto weer onder controle te krijgen. Ook bij de Verlaat 50 te gaan rijden als het 80 is. Kilometers verder slecht 70 te willen rijden. Ohja, in de stad bij haakse bochten zonder ap1 of cc in de bocht gaat de auto afremmen. Aangezien ik geen hardrijder ben, wil ik wel mij tempo aanhouden. Dus soepel rijden zoals je op een goede racecursus wordt geleerd. Ook het spook remmen in de stad, met alles uit, voor geparkeerde auto's, vluchtheuvels hebben mij toch een andere rijgedrag gebracht. Vroeg in sturen voor vluchtheuvels, tegen het midden van de wegrijden. Met andere woorden, een niet goed uitgetest product, broddelwerk. Zoals menig petrolhead zegt, Amerikaanse meuk.
 
Ik herken echt werkelijk niets van wat je hierboven allemaal noemt. Afremmen in een haakse bocht? Huh? Dat zit er niet eens op. Remmen voor geparkeerde auto's? Echt nog nooit meegemaakt of van gehoord. Hooguit af en toe een waarschuwing bij gekke gevallen. AP1 rijdt bij mij geweldig. Vele malen beter dan de nieuwere versies. Volgens mij moet je je wagen even laten nakijken..
 
  • Like
Reactions: job-lek