Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben te vroeg geweest, zit er al in :(

En? Heeft het ook de impact die ze aangeven? Ik heb hem ook klaar staan maar druk hem iedere keer weg...ben juist zo blij dat hij zo "stabiel" werkt de AP1. Ook mensen met AP2 hebben deze mail gekregen begreep ik, dus misschien is het alleen voor niet mobile eye AP varianten dat dit wordt aangepast?

In ieder geval, jij kan het antwoord geven, is het aangepast?
 
En? Heeft het ook de impact die ze aangeven? Ik heb hem ook klaar staan maar druk hem iedere keer weg...ben juist zo blij dat hij zo "stabiel" werkt de AP1. Ook mensen met AP2 hebben deze mail gekregen begreep ik, dus misschien is het alleen voor niet mobile eye AP varianten dat dit wordt aangepast?

In ieder geval, jij kan het antwoord geven, is het aangepast?
Ik ben niet dagelijks onderweg met de S, ik fiets liever. Als ik wat weet meld ik het hier.
 
Bij mij is deze gedownload, maar niet geïnstalleerd. Hoe kan ik deze download verwijderen... krijg nu iedere keer een melding.

Edit: Zojuist gelezen dat je de download niet kan verwijderen.... op de normale manier..
 
Last edited:
Heeft niks met EU te maken... is Tesla BS om je een nieuwe te laten kopen. Eerst de SUC gate en nu dit!
Hoe kan EU verplichten iets OTA aan te passen wat 4 jaar op de markt is?

Tesla doet het via een OTA maar andere fabrikanten klappen het er gewoon op als de auto binnenkomt voor onderhoud.
Zo ook ooit een ICE gehad waarbij het motormanagement werd aangepast bij een onderhoudsbeurd waarna de motor nooit meer goed gelopen heeft....
 
Tesla doet het via een OTA maar andere fabrikanten klappen het er gewoon op als de auto binnenkomt voor onderhoud.
Zo ook ooit een ICE gehad waarbij het motormanagement werd aangepast bij een onderhoudsbeurd waarna de motor nooit meer goed gelopen heeft....

Laat me raden -> sjoemel software? :p

Wel een verschil tussen sjoemelsoftware welke aangepast moest worden omdat auto op moment van levering NIET aan regelgeving voldeed.

Als auto op het moment van leveren aan regelgeving voldoet hoeft dat doorgaans niet aangepast te worden. Zodoende rijden er bijvoorbeeld heden ten dage nog goedgekeurde auto's rond zonder veiligheidsgordels ;)
 
Zojuist een 40-tal km gereden met AP1 en 40.2.2.
De 45 seconden nag is nu 15 seconden. De druk die je op het stuur moet uitoefenen is nagenoeg nihil. Alleen het stuur ontspannen onderin vasthouden is voldoende om de nag te voorkomen. Dat levert voor mij, ik heb sowieso altijd een hand aan het stuur, geen nadelen op.
Op tweebaans N-wegen wil AP niet meer automatisch inhalen. Geen bezwaar, dat zijn niet de wegen waar je regelmatig met AP wil inhalen.
De verlenging van de starttijd naar 1,5 seconde vind ik wel vervelend. Voor 40.2.2. ging AP1 werkelijk onmiddellijk van baan wisselen en ook weer terug.
Nu duurt het inderdaad 1,5 seconde voor de baanwissel van start gaat. Dat is vervelend omdat als je toch al besloten hebt in te halen, het verplicht 1,5 seconde wachten alleen maar achterop komende verkeer dichterbij brengt. Dit is echt een volkomen onzinnige beperking en levert eerder gevaar op dat dat het wat oplost.
De 5 seconden periode waarbinnen de baanwissel moet zijn voltooid heb ik nog niet in de praktijk meegemaakt. Is net zo onzinnig omdat als ik de baanwissel heb ingezet het heel raar is als die halverwege wordt afgebroken en de auto weer terug naar de oude baan wil. Achteropkomend verkeer dat op de door mij verlaten rijbaan aansluit kan plotseling worden geconfronteerd met een alsnog weer terug invoegende auto. Simpelweg een gevaarlijke handeling.

De beperkende regels in bochten
zijn voor mij niet zo van belang. Ik rij als een opa en G-krachten heb ik in mijn politie luchtfoto carrière genoeg ondervonden om te weten dat het prettig is die te vermijden.
 
Last edited:
Zojuist een 40-tal km gereden met AP1 en 40.2.2.
De 45 seconden nag is nu 15 seconden. De druk die je op het stuur moet uitoefenen is nagenoeg nihil. Alleen het stuur ontspannen onderin vasthouden is voldoende om de nag te voorkomen. Dat levert voor mij, ik heb sowieso altijd een hand aan het stuur, geen nadelen op.
Op tweebaans N-wegen wil AP niet meer automatisch inhalen. Geen bezwaar, dat zijn niet de wegen waar je regelmatig met AP wil inhalen.
De verlenging van de starttijd naar 1,5 seconde vind ik wel vervelend. Voor 40.2.2. ging AP1 werkelijk onmiddellijk van baan wisselen en ook weer terug.
Nu duurt het inderdaad 1,5 seconde voor de baanwissel van start gaat. Dat is vervelend omdat als je toch al besloten hebt in te halen, het verplicht 1,5 seconde wachten alleen maar achterop komende verkeer dichterbij brengt. Dit is echt een volkomen onzinnige beperking en levert eerder gevaar op dat dat het wat oplost.
De 5 seconden periode waarbinnen de baanwissel moet zijn voltooid heb ik nog niet in de praktijk meegemaakt. Is net onzinnig omdat als ik de baanwissel heb ingezet het heel raar is als die halverwege wordt afgebroken en de auto weer terug naar de oude baan wil. Achteropkomend verkeer dat op de door mij verlaten rijbaan aansluit kan plotseling worden geconfronteerd met een alsnog weer terug invoegende auto. Simpelweg een gevaarlijke handeling.

De beperkende regels in bochten
zijn voor mij niet zo van belang. Ik rij als een opa en G-krachten heb ik in mijn politie luchtfoto carrière genoeg ondervonden om te weten dat het prettig is die te vermijden.
Dank U.
Enige andere veranderingen gemerkt naast AP?
 
Laat me raden -> sjoemel software? :p

Wel een verschil tussen sjoemelsoftware welke aangepast moest worden omdat auto op moment van levering NIET aan regelgeving voldeed.

Als auto op het moment van leveren aan regelgeving voldoet hoeft dat doorgaans niet aangepast te worden. Zodoende rijden er bijvoorbeeld heden ten dage nog goedgekeurde auto's rond zonder veiligheidsgordels ;)

Nope, dat was op een benzine auto al zo'n 12 jaar geleden en ook niet van het merk VA(A)G.
Dus was het ver voor de tijd van de sjoemelsoftware.
 
Zojuist een 40-tal km gereden met AP1 en 40.2.2.
De 45 seconden nag is nu 15 seconden. De druk die je op het stuur moet uitoefenen is nagenoeg nihil. Alleen het stuur ontspannen onderin vasthouden is voldoende om de nag te voorkomen. Dat levert voor mij, ik heb sowieso altijd een hand aan het stuur, geen nadelen op.
Op tweebaans N-wegen wil AP niet meer automatisch inhalen. Geen bezwaar, dat zijn niet de wegen waar je regelmatig met AP wil inhalen.
De verlenging van de starttijd naar 1,5 seconde vind ik wel vervelend. Voor 40.2.2. ging AP1 werkelijk onmiddellijk van baan wisselen en ook weer terug.
Nu duurt het inderdaad 1,5 seconde voor de baanwissel van start gaat. Dat is vervelend omdat als je toch al besloten hebt in te halen, het verplicht 1,5 seconde wachten alleen maar achterop komende verkeer dichterbij brengt. Dit is echt een volkomen onzinnige beperking en levert eerder gevaar op dat dat het wat oplost.
De 5 seconden periode waarbinnen de baanwissel moet zijn voltooid heb ik nog niet in de praktijk meegemaakt. Is net zo onzinnig omdat als ik de baanwissel heb ingezet het heel raar is als die halverwege wordt afgebroken en de auto weer terug naar de oude baan wil. Achteropkomend verkeer dat op de door mij verlaten rijbaan aansluit kan plotseling worden geconfronteerd met een alsnog weer terug invoegende auto. Simpelweg een gevaarlijke handeling.

De beperkende regels in bochten
zijn voor mij niet zo van belang. Ik rij als een opa en G-krachten heb ik in mijn politie luchtfoto carrière genoeg ondervonden om te weten dat het prettig is die te vermijden.

Vorige week wou ik de 40.2.2 installeren maar deze is blijkbaar gefaald met installeren, geluk bij een ongeluk. Ik heb op dit moment 40.2.1 maar daar is de 'nag' interval bij 100km/u 32sec, 120km/u 22sec en 130km/u 17 seconden. Soort dynamisch, is de 'nag' nu altijd 15 seconden ongeacht de snelheid?
 
Vorige week wou ik de 40.2.2 installeren maar deze is blijkbaar gefaald met installeren, geluk bij een ongeluk. Ik heb op dit moment 40.2.1 maar daar is de 'nag' interval bij 100km/u 32sec, 120km/u 22sec en 130km/u 17 seconden. Soort dynamisch, is de 'nag' nu altijd 15 seconden ongeacht de snelheid?
Wat ik vandaag heb gezien is dit inderdaad zo.
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Wat ik raar vind is dat voor AP1 alle EU-regels etc blijkbaar al die tijd niet zijn doorgevoerd.
Blijkbaar kan dat, zonder sancties etc.

Zou dit niet eerder te maken hebben met dat traditionele constructeurs een jaar krijgen om zulke aanpassingen uit te voeren, en misschien zelfs meer als het daarna moet met een aanschrijving van de eigenaar.

Misschien kan Tesla gewoon zulke update zo lang uitstellen tot de laatste week waarin deze moet gebeuren aangezien ze deze op afstand kunnen versturen. De update wordt geforceerd dus deze ontlopen is best moeilijk tenzij je élke dag het uur van de update weer 24u verder zet.
 
Zou dit niet eerder te maken hebben met dat traditionele constructeurs een jaar krijgen om zulke aanpassingen uit te voeren, en misschien zelfs meer als het daarna moet met een aanschrijving van de eigenaar.

Misschien kan Tesla gewoon zulke update zo lang uitstellen tot de laatste week waarin deze moet gebeuren aangezien ze deze op afstand kunnen versturen. De update wordt geforceerd dus deze ontlopen is best moeilijk tenzij je élke dag het uur van de update weer 24u verder zet.

klinkt aannemelijk....
 
... De update wordt geforceerd dus deze ontlopen is best moeilijk tenzij je élke dag het uur van de update weer 24u verder zet.
Eerder kwamen updates ook via de 3G maar dat is al een jaar niet meer zo.
Als je de auto nooit via wifi hebt verbonden, zoals de mijne, dan krijg je alleen zo nu en dan de mogelijkheid tot updaten mits je eerst met wifi verbindt. Van forceren is dan geen sprake.
Deze update is geen uitzondering. Ik hoef hem niet af te houden, ik haal hem gewoon niet op.

Ze kunnen een update wel forceren, maar dat is zeldzaam. Dat is ooit gedaan door de verlaging van de vering te blokkeren, ergens in 2014 meen ik.

edit: forceren in de zin van downloaden en installeren
 
Last edited: