Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Eerder kwamen updates ook via de 3G maar dat is al een jaar niet meer zo.
Als je de auto nooit via wifi hebt verbonden, zoals de mijne, dan krijg je alleen zo nu en dan de mogelijkheid tot updaten mits je eerst met wifi verbindt. Van forceren is dan geen sprake.
Deze update is geen uitzondering. Ik hoef hem niet af te houden, ik haal hem gewoon niet op.

Ze kunnen een update wel forceren, maar dat is zeldzaam. Dat is ooit gedaan door de verlaging van de vering te blokkeren, ergens in 2014 meen ik.

edit: forceren in de zin van downloaden en installeren

nou moe, ik dacht dat dit een privé forum was. Ik denk dat ze stiekem meelezen want opeens hebben ze de update geforceerd geüpload over 3G. Het is ze menens. Bah.

CFE9E6CD-6BD2-4D2E-AA1C-934B41F48FDD.jpeg
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Vraag aan wie 40.2.2 of 40.2.3 heeft geïnstalleerd: blijkbaar is er ook een nieuwe beperking mbt bluetooth & phone voor summon.
Hoe moeten we dit begrijpen: vervangt dit het nood om de sleutel ook dichtbij de auto te hebben gedurende summon ?
 
Dit was ook al dus je hebt nu net zo'n belabberde Summon als je overige Tesla broeders :)
Oh dit klinkt wel vervelend. Wat werkt niet meer goed? Moet zeggen dat ik summon sporadisch gebruik, maar het werkt nu (nog) wel prima wanneer ik het 'nodig' heb.

Zit nu nog op 40.2.1. Nog niet verbonden met wifi, dus benieuwd hoelang ik het kan afhouden (tot het net als @Jkr85 over 3G komt...)
 
Je kan het nog best lang afhouden. Bij mij is de software al 3 dagen gedownload, maar nog steeds niet geïnstalleerd..
Wel iedere keer op het kruisje (linksboven) drukken als ie vraagt om te installeren of te "schedule'en".

Zal waarschijnlijk duren tot de eerst volgende service beurt ;)
 
Oh dit klinkt wel vervelend. Wat werkt niet meer goed? Moet zeggen dat ik summon sporadisch gebruik, maar het werkt nu (nog) wel prima wanneer ik het 'nodig' heb.

Zit nu nog op 40.2.1. Nog niet verbonden met wifi, dus benieuwd hoelang ik het kan afhouden (tot het net als @Jkr85 over 3G komt...)
Nu ben je de sjaak, hoor, want Big Elon leest mee en zal je via 3G direct bedienen.
 
  • Funny
Reactions: RobPet and Maurice1
De 5 seconden periode waarbinnen de baanwissel moet zijn voltooid heb ik nog niet in de praktijk meegemaakt. Is net zo onzinnig omdat als ik de baanwissel heb ingezet het heel raar is als die halverwege wordt afgebroken en de auto weer terug naar de oude baan wil. A
Dat zit iets anders. De actie moet binnen 5 seconden zijn begonnen. Anders breekt ze hem af. Dat wil zeggen dat als de rijbaanverplaatsing al is begonnen binnen 5 seconden, je gewoon kunt doorgaan. Wanneer dat niet lukt omdat tessie geen vrije baan ziet, dan krijg je een melding dat de actie is afgebroken.
 
Dat zit iets anders. De actie moet binnen 5 seconden zijn begonnen. Anders breekt ze hem af. Dat wil zeggen dat als de rijbaanverplaatsing al is begonnen binnen 5 seconden, je gewoon kunt doorgaan. Wanneer dat niet lukt omdat tessie geen vrije baan ziet, dan krijg je een melding dat de actie is afgebroken.
Dat 'zien' van Tessie betreft alleen de ultrasoon sensoren. Er zijn rondom immers geen camera's.
 
  • Like
Reactions: job-lek