Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Welke symptomen komen terug?
Bij mij zijn alle touchscreen problemen opgelost door de eMMC chip upgrade/vervanging.

De MCU2 firmware heeft geen ondersteuning voor AP1 hardware en ik zou het straf vinden indien Tesla hierin ontwikkelcapaciteit zou stoppen. AP1 = geen MCU2. Als je het tegendeel ergens gelezen hebt kan je dan een link posten.

Infotainment Upgrade

When will the Infotainment Upgrade be available for me?
Model S and Model X owners will be invited in groups based on their Autopilot Computer and feature configurations.

Configuration Beginning Availability
Vehicles with Autopilot Computer 2.5 Scheduling Now
Vehicles with Autopilot Computer 2.0 Scheduling Now
All remaining Model S and Model X owners Coming Soon
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Infotainment Upgrade

When will the Infotainment Upgrade be available for me?
Model S and Model X owners will be invited in groups based on their Autopilot Computer and feature configurations.

Configuration Beginning Availability
Vehicles with Autopilot Computer 2.5 Scheduling Now
Vehicles with Autopilot Computer 2.0 Scheduling Now
All remaining Model S and Model X owners Coming Soon

Goed gevonden. Maar ik blijf het straf vinden indien Tesla hier ontwikkelcapaciteit zou insteken. Maar er is altijd hoop natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Wie ervaart er verbeter Punten voor AP1 en navigatie waar de snelheid niet kloppen?

ik heb mij al beklaagt op Twitter en bij Tesla Service Center. Ik hoop dat de LTE modem met een nieuwere gps-ontvanger een verbetering brengt....

wat dat laatste betreft: lte bracht bij mijn S uit 2015 geen enkele verandering in de navigatie. Schermen laden met vertraging in blokken in. Lte tegelijk met emmc vervanging in april bij Loek.
 
wat dat laatste betreft: lte bracht bij mijn S uit 2015 geen enkele verandering in de navigatie. Schermen laden met vertraging in blokken in. Lte tegelijk met emmc vervanging in april bij Loek.

zucht..... had stilletjes de hoop dat dit verschil zou maken.
Ik kan bijvoorbeeld ook geen gebruik maken van DAB+ hij kan niks vinden. Het is mij ook nog niet gelukt te achterhalen hoe DAB+ werkt bij Tesla zodat ik dit kan oplossen. De MCU is bij de vorige (eerste) eigenaar er uit geweest want er zijn twee lichte vouwen te zijn in de aluminium strip.

weet iemand waar ik een schema kan vinden van de MCU?
 
AP1 is en wordt nu ook gedaan door tesla!
Deze draad staat er vol mee inmiddels : Tesla confirms infotainment system upgradeability from MCU1 to MCU2 for $2500

Nu nog in Nederland ;-)



MCU2_Estimate.png
Screen Shot 2020-07-09 at 2.27.09 PM.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik lees dat er zijn blijkbaar een paar "nadelen" gepaard aan deze upgrade

- Duidelijk vermeld door Tesla: Verlies van FM/AM
- Zeer donker beeld van achteruitrijcamera. Dit nadeel is van MCU2, niet de upgrade
- Geluid niveau moet op 5-6 ipv 2-3, dus lager?
- Voor degene met Dolby (Premium Upgrade Package?), is het vervangen door Immersive Sound of zoiets

Hiernaast blijk dat de browser functioneler is, maar ook geen top ervaring zoals op een moderne tablet.

Zijn er andere nadelen dat ik heb gemist?
 
Zit al sinds april op 2020.8 en mijd nieuwe updates, omdat die voor AP1 geen kenbare verbeteringen brengen, en gezien de aanhoudende verslechteringen in laadgedrag, tacc etc sinds mei 2019.

Ik lees wel braaf dit draadje om van jullie, de dappere guinnea pigs, te horen zodra er een juichupdate is gearriveerd. :)
 
  • Like
Reactions: Phil V