TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

aP85+ met 73.000 km kopen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Evangelist76, Sep 26, 2015.

  1. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier op het forum. Na 2 jaar heb ik besloten mijn volvo v60 plug in om te gaan ruilen voor een tweedehands model s. Nu heb ik een prachtige P85+ op het oog, maar die heeft 73.000 km gereden. Dit betekent dat de fabrieksgarantie bijna vervalt (ik rijd +- 25K per jaar). Zouden jullie doorzoeken naar een auto met minder km of kan ik er voor gaan? Ik kom op het forum ook posts tegen over (zeer) prijzige reparaties en zou het jammer vinden als ik al direct geconfronteerd wordt met hoge kosten buiten de garantie. Dank voor jullie input
     
  2. dicktump

    dicktump Member

    Joined:
    Jun 6, 2014
    Messages:
    552
    Location:
    Enschede, NL
    Zoals met elke gebruikte auto is het niet te voorspellen. Een verstandige keus kun je ernstig pech mee hebben en een Alfa Romeo kan soms ineens verdacht betrouwbaar zijn. Maar als het een vroege Model S is (van 2013), dan heb je wel wat meer kans op probleempjes. Maar nogmaals, het blijft kans, dus het kan ook zijn dat je er jaren probleemloos mee rondrijdt!
     
  3. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands
    Dank voor de reactie. Het gaat om een auto uit april 2014
     
  4. dicktump

    dicktump Member

    Joined:
    Jun 6, 2014
    Messages:
    552
    Location:
    Enschede, NL
    Ik zou het zelf wel doen dan. Op de motor en accu heb je sowieso al langere garantie en dat zijn de duurste onderdelen. Verder moet je natuurlijk altijd in enige mate rekening houden met onvoorziene kosten, maar bij een Model S heb je dan weer het geluk dat je vrij veel bespaart doordat elektriciteit veel goedkoper is dan brandstof.

    Je kunt op Youtube eens de filmpjes van Bjorn Nyland kijken, dat is wel interessant. Hij heeft nu, dacht ik, zo'n 170.000 op de teller staan. Hij heeft een vroege Model S en zijn accu is een keer vervangen geweest, maar voor de rest is het een betrouwbare auto.
     
  5. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands
    Thanks. Wat zijn dure reparaties aan de MS buiten de garantie?

    - - - Updated - - -

    En wie zou nog meer de auto wel aanschaffen (of niet natuurlijk en waarom?):)
     
  6. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,072
    Location:
    Amsterdam
    Je kunt ook een gebruikte bij Tesla kopen, dan heb je 80.000 km / 4 jaar garantie.
    Tweedehands ModelÂ*S | Tesla Motors Nederland
    Uiteraard betaal je dan wat meer.

    Ik heb zelf een 2013 Model S met bijna 50.000 km.
    De duurste reparatie die ik tot nu toe zou hebben gehad (als deze niet onder de garantie 80.000 km had gevallen) was een lekkend achterlicht en een set vastzittende buitenspiegels.
    Voor de rest had ik alleen dingen met bijgeluiden van drive unit en accu waar 8 jaar garantie op zit.
    Bedenk dat heel veel updates worden uitgevoerd bij de 20.000 km beurten.
    Ik zou zelf niet wakker liggen van een P85+ met 73.000 km.

    Weet iemand of het mogelijk is een aankoopkeuring door Tesla te laten doen als je plan bent een gebruikte Model S te kopen ?
     
  7. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Dure garanties geen ervaringen mee, zit nu op 25k km en rij nagenoeg probleemloos.
    Er zitten hier wel wat mensen die veel meer weten van wetgeving en garanties als ondergetekende. Echter drive train en accu vallen onder garantie. Andere zaken die kapot gaan heb je op z'n minst een coulance regeling lijkt mij want moet langer mee kunnen dan enkele jaren. Als er een mooi bedrag van de oorspronkelijke aanschafprijs af is zou ik m wel aandurven.
     
  8. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands
    ERvee welke problemen heb je wel ervaren de afgelopen 25k?
     
  9. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Panoramadak in de wasstraat niet helemaal droog. Driehoekige raampjes vooraan bij voordeuren waren er niet goed ingezet waardoor koude wind te voelen in de winter. Achterklep niet goed aligned waardoor resonantie als ik ruim boven legale snelheden rij. Heb m sinds december en auto is nu weg om alles te fixen.
     
  10. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands
  11. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,954
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Wij hebben 2 Tesla's uit 2013. In het begin zijn er zeker een aantal punten geweest. Nu, reeds bijna een jaar denk ik hebben we weinig meer te klagen. Alles is perfect en gratis verholpen. Begin de mensen van het SeC al te missen:smile:.
     
  12. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Ik had er 1 uit 2013 en nu 1 uit 2015.
    Het valt me op dat ik die uit 2015 voortaan zelf moet wassen:biggrin:

    Ik moet er wel bij zeggen dat de mankementjes aan de 2013 bijna allemaal klein waren (op de brom na) en zouden door dealers van de bekende merken waarschijnlijk weggewuifd zijn, en had ik waarschijnlijk geen of weinig service gehad, terwijl dat deze door Tesla allemaal heel netjes opgepakt zijn.
    De puntjes van 2013 zou je dus ook het gevolg kunnen noemen van het verwennen van een klant:smile:.

    Die van 2015 is wel echt (op balanceren bij aflevering na) probleemloos....
     
  13. Rsvarthur

    Rsvarthur Member

    Joined:
    May 17, 2013
    Messages:
    796
    Location:
    Hengelo
    Heb P85 uit september 2013 met bijna 100.000 km gereden. In het begin wat (bekende) problemen gehad. Brom in motor, accu vervangen en wat kleinigheden. Nu al heel lang probleemloos.
     
  14. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,053
    Location:
    Netherlands
    Heb zelf wel een hele lijst van issues achter de rug (2 jaar oud en 105k nu) maar vrijwel alles binnen garantie.
    73.000km is ideaal. Heb je nog 7.000km te gaan om eventuele punten op te sporen en onder garantie te laten verhelpen.
    Dus het forum even goed doorspitten. Vooral het janken draadje (dan ben je inderdaad nog wel even bezig).

    Verder doet de gereden afstand er een stuk minder toe dan bij 'gewone' auto's. (hoewel de levensduur van verbrandingsmotoren ook niet echt slecht meer is).
    Staat en levensduur van de batterij is de belangrijkste onbekende, maar dat geldt voor ons allemaal. Zullen we slechts over een aantal jaren weten.
     
  15. The Froq

    The Froq Member

    Joined:
    Feb 24, 2012
    Messages:
    348
    Ik heb zelf een vroeg P85+ (sept 2013) met 82.000 Km.

    Bijna niets aan mijn auto is nog niet vervangen! 3e scherm, 3e motor (weer nieuwe nodig), accu ligt ter reparatie in Tilburg, remmen, ramen, lader kapot geweest, dak is al 3 x waterdicht gemaakt en ga zo maar door. Echter.......Werkelijk geen dag spijt gehad van mijn auto en nog steeds vol lof over de serviceorganisatie van Tesla.

    Bij het overschrijden van de 80K grens toch wel een beetje bezorgd geweest want hoe gaat Tesla nu om met mankementen. Ik ga ervan uit dat de enorme inspanning die Tesla heeft geleverd om een goede naam te maken, juist ook op het onderhoud verhaal, niet zo 1,2,3 overboord wordt gezet.
    Zoals gezegd, motor en accu hebben 8 jaar.....andere zaken zullen denk ik voor een heel groot gedeelte onder de coulance-regeling worden afgedaan de komende jaren.

    Mijn advies zou zijn, kopen die auto en laat er eens een andere Tesla-rijder in rijden voordat je de 80.000 Km overtreft. (wel snel onderhoud in plannen i.v.m. de wachttijd)
     
  16. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,469
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Ik zou zeker bij Tesla vragen of zij gebruikte auto's hebben. Als daar 4 jaar garantie op zit en je rijdt niet heel veel is dat een behoorlijk belangrijk punt.
     
  17. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    1,277
    Location:
    Third rock from the sun
  18. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,469
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Het huidige aanbod gebruikt is niet echt interessant. Dan zou ik voor nieuw gaan.
     
  19. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Model S res#3130

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,072
    Location:
    Amsterdam
  20. Evangelist76

    Evangelist76 Member

    Joined:
    Sep 26, 2015
    Messages:
    12
    Location:
    The netherlands

Share This Page