Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien de model 3 nu 4 jaar in Nederland rond rijdt is het tijd voor de APK. Ik zag dat er al een APK draadje is maar dat is met name voor de S.
Het leek mij handig een apart draadje voor de Model 3 te maken.

Het eerste issue waar mijn garage vanmorgen tegenaan liep is de koplampen stellen en zodra hij uitstapt gaat de auto op de handrem dus dan kan hij de wielen niet draaien.
Ik ben er zelf nog even niet bij maar ik dacht dat de koplampen ergens in het menu te vinden zijn en wellicht in de N stand kan je buiten de auto de wielen draaien?
 
Gezien de model 3 nu 4 jaar in Nederland rond rijdt is het tijd voor de APK. Ik zag dat er al een APK draadje is maar dat is met name voor de S.
Het leek mij handig een apart draadje voor de Model 3 te maken.

Het eerste issue waar mijn garage vanmorgen tegenaan liep is de koplampen stellen en zodra hij uitstapt gaat de auto op de handrem dus dan kan hij de wielen niet draaien.
Ik ben er zelf nog even niet bij maar ik dacht dat de koplampen ergens in het menu te vinden zijn en wellicht in de N stand kan je buiten de auto de wielen draaien?
Heeft de garage ervaring met Tesla's?
 
Bedankt, ga ik aan hem doorgeven.

Het ingeslagen chassisnr even naar moeten zoeken. Zit aan de passagierszijde achter het rubber van de B stijl ter hoogte van het raam.

1676286639483.png
 
Koplampen stellen zit gewoon in het menu op het scherm. Het enige vervelende wat ik eraan vind is dat hij altijd eerst de koplampen helemaal opnieuw uitlijnt. Ik wil een optie hebben dat ik de lampen vanuit de huidige stand naar boven of naar beneden kan draaien.
Ik heb nog altijd een grote twijfel aan al dat automatisch gebeuren, ik vertrouw er ook niet op dat wat de Tesla doet altijd hetzelfde is. Wat ik mijn automonteur nog eens ga vragen is om de lampen helemaal naar beneden te draaien en dan te kijken hoeveel klikjes naar boven je moet gaan om de lampen goed te hebben.

Wielen draaien -> wasstraatmodus.
 
APK laten uitvoeren bij Bos en Slegers in Eindhoven, zitten zowat naast de SEC van Tesla in Eindhoven. Alles weer prima, wel twee "punten" die reparatie benodigd hadden. Lampen moesten afgesteld en blijkbaar was de bandenspanning niet goed. Maar weet niet wat ze er mee hebben gedaan maar nu is hij veel te hoog, stonden op 3.1. Die ga ik dus nog een beetje verlagen, want nu is het echt een stuiterbak.
Lampen staat nu overigens netjes afgesteld, en prima zicht in het donker.
 
APK laten uitvoeren bij Bos en Slegers in Eindhoven, zitten zowat naast de SEC van Tesla in Eindhoven. Alles weer prima, wel twee "punten" die reparatie benodigd hadden. Lampen moesten afgesteld en blijkbaar was de bandenspanning niet goed. Maar weet niet wat ze er mee hebben gedaan maar nu is hij veel te hoog, stonden op 3.1. Die ga ik dus nog een beetje verlagen, want nu is het echt een stuiterbak.
Lampen staat nu overigens netjes afgesteld, en prima zicht in het donker.
Haha, had ik ook ja die bandenspanning bij vanderhorst in leeuwarden. Was te laag stond op het rapportje, nou mijn bandenspanning is ook altijd 3.1 en toen ineens op 3.4 of zo. Voor de rest geen "problemen"
 
  • Like
Reactions: adjego