Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik mijn auto uiteindelijk met rood mistachterlicht ging laten afmelden bij de kwikke fitter in Enschede heett hij me mee laten kijken in het systeem. Het RDW systeem geeft aan wat veel voorkomende gebreken/afkeurpunten zijn bij het betreffende model.
Waren precies de door jou genoemde punten.
Ik moest grinneken om de 'Veel voorkomend'. Want statistiek over Model S is natuurlijk heel beperkt.

Hij stelde nog voor om melding te maken van 'wit mistachterlicht' maar vonden we toch wat onnozel. Maar wel grappig natuurlijk als alle keurmeesters er op gewezen worden dat ze toch vooral even moeten controleren of het mistachterlicht wel echt rood is.

Overigens begint de ophaning rechts-voor bij mij nu ook te klapperen. Dan ben bang dat mijn kogels het ook aan het begeven zijn.
Wat is er voor die EUR 1300 allemaal vervangen?
Kogels en stuurstangen zijn bij mij al 2 of 3 keer vervangen net 53000km op de teller.
 
Overigens begint de ophaning rechts-voor bij mij nu ook te klapperen. Dan ben bang dat mijn kogels het ook aan het begeven zijn.
Wat is er voor die EUR 1300 allemaal vervangen?
Alleen geklapper kan heel goed een stabilisatorstangetje zijn, dat is ook bij Tesla een paar tientjes.
Op die 2 stangetjes na is bij mij de hele wielophanging nog origineel na 353.000km... :cool:
 
Zou je wel verwachten. In de VS is er wel wat (maar is ook nog zoeken). In de EU zou ik niet weten waar ik de Tesla graveyard voor onderdelen moet vinden. Zal eens zoeken of er ook al wat third party supply voor dit soort onderdelen op gang komt.

Ik zag recent op Marktplaat een total-loss Tesla voorbij komen, en heb geprobeerd om alleen de stoelen te kopen. Dat werd me te duur, vooral toen ik hoorde dat de airbags waren afgegaan. Uiteindelijk stoelen bij Ellermeijer laten fixen. Dat had ik al veel eerder moeten doen!

Hoe dan ook, het bedrijf claimt nog steeds onderdelen op voorraad te hebben. https://www.broekhuis-autos.nl/tesla-onderdelen
 
@go-electric: dat is een pilot bij Amsterdam, zo hoorde ik. Iets van max. 2 per dag.

@all:
Vandaag ben ik dus nog naar de lokale Kwit Fit gegaan en hij is goedgekeurd.
Mocht erbij blijven en moest af en toe iets uitleggen.
Grootste uitdaging was het chassisnummer: het nummer achter het raam is niet voldoende.

Na lang zoeken en bellen met Tilburg hebben we hem gevonden.
Het is heel eenvoudig: als je voor de auto staat open je de frunk.
Schuif de brede afdekplaat bij de ruitenwissers met twee handen richting voorruit en til hem eraf.
Het chassisnummer zit ter hoogte van de passagiersstoel (ongeveer 1/3 vanaf de rand).
Oh, dit is voor een classic uit december 2013.
 
  • Informative
Reactions: basvk
//**//
Grootste uitdaging was het chassisnummer: het nummer achter het raam is niet voldoende.

Na lang zoeken en bellen met Tilburg hebben we hem gevonden.
Het is heel eenvoudig: als je voor de auto staat open je de frunk.
Schuif de brede afdekplaat bij de ruitenwissers met twee handen richting voorruit en til hem eraf.
Het chassisnummer zit ter hoogte van de passagiersstoel (ongeveer 1/3 vanaf de rand).
Oh, dit is voor een classic uit december 2013.

Dit draadje volgen volstaat ook... is hier reeds een paar keren aangehaald.;););)
 
  • Like
Reactions: FVO
Vandaag teruggebeld door Kwikfit, ze kunnen mijn Model S uit november 2013 niet keuren omdat de bodemplaat er dan onderuit moet? Raar verhaal...
Huh? Hoezo?

Ja, die plaat moest er bij mij ook vanaf. De keurmeester wilde de bedrading naar de motor en van de accu zien of daar geen schade aan was.

Platen voor én achter verwijderd om zo ver mogelijk ook de remleidingen te bekijken.

Vervolgens was alles in orde en kreeg de auto een OK!

Dit was bij een kleine onafhankelijke keurder in Zeeland.
 
Huh? Hoezo?

Ja, die plaat moest er bij mij ook vanaf. De keurmeester wilde de bedrading naar de motor en van de accu zien of daar geen schade aan was.

Platen voor én achter verwijderd om zo ver mogelijk ook de remleidingen te bekijken.

Vervolgens was alles in orde en kreeg de auto een OK!

Dit was bij een kleine onafhankelijke keurder in Zeeland.

Vond het een raar verhaal, omdat hij een heel verhaal begon over dat dat de bedrading zou beschadigen en ze daarom de keuring niet uit willen voeren. Ik kan 'm dus straks weer ongekeurd daar ophalen.
 
@jm71 heeft net zijn Classic APK laten keuren. Maar dat ging vrij makkelijk en snel.
Nou, ik weet alleen de dat de rekening niet hoog was, hoe lang ze er mee bezig zijn geweest weet ik niet. Maar daar zal vast enige correlatie zijn. Grappige was wel dat ze toch inderdaad op zoek moeten naar het chassis nummer en dat niet mogen aflezen vanuit het plaatje achter het raam. Mijn keurder vindt die Tesla's altijd wel leuk en gaat actief op zoek, desnoods op youtube, naar oplossingen. Dus hij had zelf ontdekt waar hij het 'echte' chassisnummer kon vinden. Ik betwijfel echter dat hij bodemplaten heeft losgehaald om de bedrading te controleren.