Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.
Opnieuw de dubieuze eer van een 'first':

Mijn auto is AFGEKEURD!

Vorige week heeft Tesla (met opzet voor de keuring) de achterlicht units in de achterklep vervangen. Links was volledig lek waardoor er water onderin de klep terecht kwam (dat dan in je nek loopt als je even snel de oplaadkabel wilt pakken). Dacht dat dit met een nieuw pakkingtje gefixt zou worden. Maar aan het eind van de dag bleken er zowel links als rechts nieuwe units gemonteerd te zijn (onder het mom dat het water in de lampen corrosie veroorzaakt kan hebben waardoor de lampen in de toekomst zouden kunnen falen).

Nu blijkt bij de keuring dat er een unit in is gezet die kennelijk voor de linksrijders markt bedoeld is. Ofwel: mijn mistachterlicht straalt wit licht uit ! (als achteruitrijlicht).

Kan en zal allemaal wel weer gefixt worden. Maar knullig is het wel en kost me ook weer een bak tijd (opnieuw langs Duiven, opnieuw langs APK)
 
Opnieuw de dubieuze eer van een 'first':

Mijn auto is AFGEKEURD!

Vorige week heeft Tesla (met opzet voor de keuring) de achterlicht units in de achterklep vervangen. Links was volledig lek waardoor er water onderin de klep terecht kwam (dat dan in je nek loopt als je even snel de oplaadkabel wilt pakken). Dacht dat dit met een nieuw pakkingtje gefixt zou worden. Maar aan het eind van de dag bleken er zowel links als rechts nieuwe units gemonteerd te zijn (onder het mom dat het water in de lampen corrosie veroorzaakt kan hebben waardoor de lampen in de toekomst zouden kunnen falen).

Nu blijkt bij de keuring dat er een unit in is gezet die kennelijk voor de linksrijders markt bedoeld is. Ofwel: mijn mistachterlicht straalt wit licht uit ! (als achteruitrijlicht).

Kan en zal allemaal wel weer gefixt worden. Maar knullig is het wel en kost me ook weer een bak tijd (opnieuw langs Duiven, opnieuw langs APK)
De duivel schijt ook altijd op de zelfde hoop hè? :D
 
  • Like
  • Funny
Reactions: HWS and S-19910
Opnieuw de dubieuze eer van een 'first':

Mijn auto is AFGEKEURD!

......

Kan en zal allemaal wel weer gefixt worden. Maar knullig is het wel en kost me ook weer een bak tijd (opnieuw langs Duiven, opnieuw langs APK)

Uhhh, Na afkeuring mag je geen meter meer rijden met de auto. Mocht de garage waar je geweest bent dit niet gezegd hebben check het dan even goed maar zover ik weet rij je dus illegaal en ben je dus (vrijwel zeker) ook niet verzekerd.

Zie ook: Goed- of afgekeurd RDW
 
Ik verbaas me erover dat ze zelf de APK niet doen. Dit voelt niet als "Red Carpet Service"
Precies. Het verhaal dat ze geen APK willen doen omdat ze dan ook andere auto's moeten keuren gaat niet op, ze kunnen gewoon de auto naar een onafhankelijke keurdert brengen...
Uhhh, Na afkeuring mag je geen meter meer rijden met de auto. Mocht de garage waar je geweest bent dit niet gezegd hebben check het dan even goed maar zover ik weet rij je dus illegaal en ben je dus (vrijwel zeker) ook niet verzekerd.

Zie ook: Goed- of afgekeurd RDW
Daarom wordt afkeur vaak niet gemeld als de keurmeester weet dat je snel weer terug bent en het om een kleinigheid gaat...
 
Opnieuw de dubieuze eer van een 'first':

Mijn auto is AFGEKEURD!

Vorige week heeft Tesla (met opzet voor de keuring) de achterlicht units in de achterklep vervangen. Links was volledig lek waardoor er water onderin de klep terecht kwam (dat dan in je nek loopt als je even snel de oplaadkabel wilt pakken). Dacht dat dit met een nieuw pakkingtje gefixt zou worden. Maar aan het eind van de dag bleken er zowel links als rechts nieuwe units gemonteerd te zijn (onder het mom dat het water in de lampen corrosie veroorzaakt kan hebben waardoor de lampen in de toekomst zouden kunnen falen).

Nu blijkt bij de keuring dat er een unit in is gezet die kennelijk voor de linksrijders markt bedoeld is. Ofwel: mijn mistachterlicht straalt wit licht uit ! (als achteruitrijlicht).

Kan en zal allemaal wel weer gefixt worden. Maar knullig is het wel en kost me ook weer een bak tijd (opnieuw langs Duiven, opnieuw langs APK)
Is het niet gewoon een kwestie van een rood gecoat lampje insteken? Dit had Tesla gewoon moeten testen nadat de unit was ingebouwd. Erg slordig...
 
Opnieuw de dubieuze eer van een 'first':

Mijn auto is AFGEKEURD!)

Nou first... Mijn classic is 15-09 naar de keuring geweest.. ging weg met een factuur voor "voorkeuring excl. afmelden" ... (dus niet Afgekeurd)
speling in linker en rechter fusiekogel, rechter draagarm bovenste kogel speling.. Had nog een week voor APK.. gelukkig was SeC Amsterdam zo flexibel om het snel te fixen. mijn eerst echte reparatie na 180K.km's. €1.300 (ex.). Realiseerde me ook dat ik de laatste 60K km's geen onderhoud heb laten doen.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Nou first... Mijn classic is 15-09 naar de keuring geweest.. ging weg met een factuur voor "voorkeuring excl. afmelden" ... (dus niet Afgekeurd)
speling in linker en rechter fusiekogel, rechter draagarm bovenste kogel speling.. Had nog een week voor APK.. gelukkig was SeC Amsterdam zo flexibel om het snel te fixen. mijn eerst echte reparatie na 180K.km's. €1.300 (ex.). Realiseerde me ook dat ik de laatste 60K km's geen onderhoud heb laten doen.
Valt niet tegen, 180k km met dezelfde set fuseekogels. Op mijn vorige auto (Van Amerikaans/Duitse makelij) mocht ik elke 20k km nieuwe stuurkogels monteren (die kosten dan wel 3 tientjes per stuk + 1 uur werk + uitlijnen...)
 
Uhhh, Na afkeuring mag je geen meter meer rijden met de auto. Mocht de garage waar je geweest bent dit niet gezegd hebben check het dan even goed maar zover ik weet rij je dus illegaal en ben je dus (vrijwel zeker) ook niet verzekerd.

Zie ook: Goed- of afgekeurd RDW

Auto is inderdaad niet officieel afgemeld/afgekeurd. Nadat Tesla er andere lampjes ingestoken heeft (maar daarvoor moet de unit er wel weer helemaal uit (de strip zit er overheen geplakt) rij ik even langs om hem als goedgekeurd te laten afmelden.
Die directe link met de verzekering ben ik nog niet zo zeker van. In verwacht dat de verzekering een goede technische staat van het voertuig vereist. Het missen van de APK is daarvoor een aanwijzing. Maar tenzij iemand in dichte mist op mij knalt omdat hij verblind werd door mijn witte mistlicht denk ik niet dat het een issue voor de verzekering zal zijn

Verlopen APK, wat nu?
Elke autoverzekeraar verplicht een geldige APK. Veroorzaak je dus een ongeluk door bijvoorbeeld gladde banden, geen of slechte verlichting of blokkerende remmen, dan zal de verzekeraar de schade waarschijnlijk niet vergoeden. Het ongeluk had namelijk voorkomen kunnen worden wanneer de auto een geldige APK-keuring had ondergaan. Een verlopen APK kan er dus voor zorgen dat de dekking van je autoverzekering bij schade vervalt. Zorg er daarom altijd voor dat je auto voorzien is van een geldige APK.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de APK is verlopen, maar het ongeval niet is veroorzaakt door een gebrek aan je auto. Schade die ontstaan is zonder geldige APK wordt dan meestal wel door de autoverzekering vergoed. Na het ongeval is het dan wel belangrijk bewijzen te verzamelen, zoals een verklaring van getuigen en foto’s van het ongeval. Het is van belang dat je daadwerkelijk kunt aantonen dat het ongeval niet is ontstaan door een mankement aan de auto.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
20171026_191219[1].jpg

In Valet-mode gezet, zetelhoes geïnstalleerd, technieker was van het voorzichtige type. Alleen vergeten zeggen hoe ze de Frunk moeten sluiten... :mad: ... gelukkig geen schade.

We zijn alvast gerust het komende jaar...
 
  • Like
Reactions: S-19910
Nou first... Mijn classic is 15-09 naar de keuring geweest.. ging weg met een factuur voor "voorkeuring excl. afmelden" ... (dus niet Afgekeurd)
speling in linker en rechter fusiekogel, rechter draagarm bovenste kogel speling.. Had nog een week voor APK.. gelukkig was SeC Amsterdam zo flexibel om het snel te fixen. mijn eerst echte reparatie na 180K.km's. €1.300 (ex.). Realiseerde me ook dat ik de laatste 60K km's geen onderhoud heb laten doen.

Toen ik mijn auto uiteindelijk met rood mistachterlicht ging laten afmelden bij de kwikke fitter in Enschede heett hij me mee laten kijken in het systeem. Het RDW systeem geeft aan wat veel voorkomende gebreken/afkeurpunten zijn bij het betreffende model.
Waren precies de door jou genoemde punten.
Ik moest grinneken om de 'Veel voorkomend'. Want statistiek over Model S is natuurlijk heel beperkt.

Hij stelde nog voor om melding te maken van 'wit mistachterlicht' maar vonden we toch wat onnozel. Maar wel grappig natuurlijk als alle keurmeesters er op gewezen worden dat ze toch vooral even moeten controleren of het mistachterlicht wel echt rood is.

Overigens begint de ophaning rechts-voor bij mij nu ook te klapperen. Dan ben bang dat mijn kogels het ook aan het begeven zijn.
Wat is er voor die EUR 1300 allemaal vervangen?