Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

APK

This site may earn commission on affiliate links.
Kent iemand een goed APK keuringsstation in de regio Twente?
Dus met uitgebreide ervaring met Tesla's en de Model X in het bijzonder?

Mijn Model X moet binnen 1 maand voor het eerst naar de APK. Chassisnummer weet ik te vinden, maar ik wil gepruts met opkrikken vermijden, dus daarom zoek ik een APK keuringsstation met ervaring met Tesla's.
Dank voor een goede tip!
Hai Gaston,

Moet binnenkort ook voor de APK met mijn Model X en woon in Enschede. Een goed adres gevonden in de regio voor de APK?

MvG Marcel
 
Hai Gaston,

Moet binnenkort ook voor de APK met mijn Model X en woon in Enschede. Een goed adres gevonden in de regio voor de APK?

MvG Marcel
ik had uiteindelijk besloten om naar Broekhuis BMW in Enschede te gaan, vanuit de gedachte dat ze inmiddels ruime ervaring hebben opgedaan met de APK voor de electrische BMW i3.

Ik ben goed geholpen, maar de monteur vond het wel een beetje spannend allemaal, met zo'n bijzondere Tesla. Ik was er de hele tijd bij, dus ik kon een beetje meehelpen. De monteur was zichtbaar blij dat de auto niet werd ingeloot voor de APK steekproef.
 
ik had uiteindelijk besloten om naar Broekhuis BMW in Enschede te gaan, vanuit de gedachte dat ze inmiddels ruime ervaring hebben opgedaan met de APK voor de electrische BMW i3.

Ik ben goed geholpen, maar de monteur vond het wel een beetje spannend allemaal, met zo'n bijzondere Tesla. Ik was er de hele tijd bij, dus ik kon een beetje meehelpen. De monteur was zichtbaar blij dat de auto niet werd ingeloot voor de APK steekproef.
Ah bij Boekhuis BMW Enschede, waar BMW i3 in brand vloog door ondeugdelijk stopcontact meen ik :) Zat zelf te denken naar RDW in Almelo te gaan, hopelijk hebben ze daar al ervaring, wel iets duurder of naar Harrie Arendsen in Hengelo waar ik onze Volvo in onderhoud heb, twijfel nog.
 
Ah bij Boekhuis BMW Enschede, waar BMW i3 in brand vloog door ondeugdelijk stopcontact meen ik :) Zat zelf te denken naar RDW in Almelo te gaan, hopelijk hebben ze daar al ervaring, wel iets duurder of naar Harrie Arendsen in Hengelo waar ik onze Volvo in onderhoud heb, twijfel nog.
Nog even een update. Ben vandaag bij RDW geweest voor APK. Ging allemaal goed en aardige mensen. Ze hadden nog bijna geen Tesla's gekeurd dus allemaal een beetje onwennig en zelf geholpen bij de verschillende zaken. Stukje opkrikken van de achterkant vanuit smeerput was nog een dingetje. Hebben hem uiteindelijk onder de trekhaak opgekrikt (?). Verder geen VIN in chassis balk hoeven laten zien, dus klepje in dorpel hoefde er gelukkig niet af.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Gaston and job-lek
Ik ben naar Kuil Banden (kuil.nl) aan de Engelberterweg 116, 9723 EP Groningen gegaan. Deze wordt ook door het Service Center genoemd als eentje waar Tesla zelf ook heen gaat. Klaar terwijl u wacht.
Tesla doet zelf geen APK want dan zijn ze ook verplicht om andere auto's te keuren. Al die vieze zooi wil je niet in je werkplaats ;-)
 
Zojuist APK afkeur op teveel speling in de fusee kogel links boven. Ik dacht begrepen te hebben dat dan de draagarm(en?) vervangen moet worden. Klopt dat? En zo ja; wat zijn de te verwachten kosten bij Tesla/3e partij?
Beetje afhankelijk van of alleen de onderste draagarmen vervangen moeten worden of dat de bovenste gelijk meegenomen worden.
enige tijd geleden is richtlijn circa 2500 euro of 3250 euro. Met de huidige inflatie kan het goed wat meer zijn.
Aangezien jij al aangeeft de fusee kogel links boven, is de vraag of je de onderste draagarmen ook gelijk vervangt.
 
Beetje afhankelijk van of alleen de onderste draagarmen vervangen moeten worden of dat de bovenste gelijk meegenomen worden.
enige tijd geleden is richtlijn circa 2500 euro of 3250 euro. Met de huidige inflatie kan het goed wat meer zijn.
Aangezien jij al aangeeft de fusee kogel links boven, is de vraag of je de onderste draagarmen ook gelijk vervangt.
Hier schrok ik wel wat van. Heb nu een raming van Tesla voor alleen linksboven van 450,- incl. dat lijkt me netjes.
 
  • Like
Reactions: job-lek and RobsEV
Hi all, Heb deze hele draad over APK doorgelezen omdat ik binnenkort voor het eerst met mijn MS moet. daarom vraagje: De Fusee kogel speling, klink als veel voorkomend. Is dat iets wat onder de garantie valt ?( die verloopt voor mij einde december)

Ik neig naar Budel de Meern, en Autototaal Houten zoals boven werd geadviseerd. Iemand nog goede andere tips voor APK rondom amersfoort?
 
Voor de grote aantallen M3 die ondertussen de 4e verjaardag gaan vieren is het volgende wellicht handig om te melden bij je garage:

Voor APK – gestanst chassisnummer bij Tesla Model 3:
bij model 3 zit die op de middenstijl aan de passagierszijde net onder de gordelbevestiging.
Rubber (aan voordeurzijde) opzij duwen en dan zie je het nummer (lampje erbij), niks hoeft los.


Dus zomaar gaan zoeken is bijna niet te doen.
Zelfs de RDW wist dit niet te melden.....
 
Vrijdag bij de algemene vakgarage om de hoek laten keuren. Ik verwachtte een en ander te moeten toelichten, maar ze wisten precies waar het over ging. Ik kwam met mijn 4 rubberen hefpucks voor onder een model 3 aanzetten, maar dat was niet nodig, want die hadden ze zelf al een keer voor dat doel aangeschaft. Ze vroegen naar de kaartsleutel en de code en informeerden of er al een keer naar de fusee kogels was gekekeken en dat dat een vaker voorkomend euvel is, ook bij de model 3. Ik zei dat de draagarmen recent een keer waren vervangen en dat hij daarna een stuk strakker stuurde, dus ze concludeerden dat dat dan mogelijk ook al was meegenomen. Ik was verbaasd hoe goed ze op de hoogte waren. Aandraaimoment 175 Nm wisten ze ook uit het hoofd. Op bijvullen van wat lucht in een van de banden na waren er geen issues.