Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Asociaal of toch niet?

Is dit asociaal?

  • Ja

    Votes: 56 96.6%
  • Nee

    Votes: 2 3.4%

  • Total voters
    58
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Wat vinden jullie? Asociaal of slim?

B4E76257-00C0-405F-AA90-1EECC85928DB.jpeg


Deze auto staat bijna iedere dag van de week te laden. En niet een uurtje, nee de hele dag. Ik snap dat het gratis laden verleidelijk is maar op deze manier kunnen andere mensen geen gebruik van maken.

Vinden jullie dit ook asociaal of ben ik nu aan het overdrijven? Het vreemdste is nog: deze man parkeert hier de auto en gaat vervolgens met een opvouwbare fiets naar zijn bestemming.
 
Dit soort acties begrijp ik niet.
Je rijd een auto van een ton maar te gierig om te laden.
Hij staat wsl gewoon te laden (althans een deel van de dag), dus hoezo is deze man of vrouw "te gierig om te laden"? En ja, het is daar gratis. Maar waarom ben je gierig als je gebruik maakt van iets wat gratis is? Zijn gratis palen alleen voor auto's onder de 50.000 euro, of zo?

Dit is voor bezoekers van de Lidl als ik het zo zie...
Als ik de Lidl was zou ik hier inderdaad tegen optreden. Ik vind het niet asociaal tegenover andere bezoekers, wel tegenover de Lidl.

Geen campeer plaats.
Voor hetzelfde geld heeft die man een hele werkdag nodig om zijn auto vol geladen te krijgen. Waar staat dat dat niet mag??
 
Het zou helpen als je na 45 minuten een fee moet gaan betalen, nest als bij Super chargers. Ik vind een laadplek is om te laden, en ben je klaar, dan maak je ruimte voor een ander. In dit geval bezet je de hele dag een plek voor iemand die ook afhankelijk is van laadplekken.
Maar waar staat dan dat die man klaar is / was met laden? Volgens mij is dat maar een aanname. Letterlijk gezien staat er in de opening post nota bene dat hij de hele dag staat te laden.
 
Volgens mij is de strekking van een laadpaal bij een supermarkt dat je er kan laden tijdens het boodschappen doen. Persoonlijk vind ik dat je dan in die lijn moet handelen, of het juridisch nu wel of niet mag. En ik denk dat die eigenaar dat best begrijpt.
 
Volgens mij is de strekking van een laadpaal bij een supermarkt dat je er kan laden tijdens het boodschappen doen. Persoonlijk vind ik dat je dan in die lijn moet handelen, of het juridisch nu wel of niet mag. En ik denk dat die eigenaar dat best begrijpt.
Maar dat is iets tussen de bestuurder en de Lidl. Asociaal tegenover de Lidl? Misschien. Maar voor degenen die daar nu niet kunnen laden maakt het voor mijn gevoel geen verschil of die man wel of niet de hele dag boodschappen aan het doen is en wordt er verder dus niemand benadeeld. Zolang hij inderdaad staat te laden en niet gewoon parkeert, uiteraard.

En laten we wel zijn, hoelang doe je boodschappen? Kwartiertje? Half uurtje? 't Lijkt me stug dat andere mensen heel erg gedupeerd worden als die paal niet beschikbaar is tijdens het boodschappen doen. 't Is tenslotte maar een AC lader en geen snellader of zo.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ach, het woord “gratis” brengt bij sommige mensen een hele nare kant naar boven, zie de actie van een MediaMarkt eerder dit jaar met het weggeven van gratis oordopjes. Sommige mensen uit onze maatschappij moeten zich dan blijkbaar als Neanderthalers gaan gedragen, geen compliment voor de Neanderthaler btw.

Voor wat deze laadpaalkaper betreft. Dit zijn de sneue figuurtjes. Type patjakker, dik doen voor de buitenwereld, maar leeg van binnen. Beetje hetzelfde volk wat bij de Sligro alle schaaltjes op nast en moeilijk gaat zitten kijken naar de goedkoopste rosé bubbel bocht (of nog erger van die bocht champagne die je met een ijsblokje moet serveren). Waarschijnlijk ook het type die kiloknaller wijndozen van deze en andere Duitse supermarkten halen om ze om te gieten in duurdere flesjes. (heb vroeger in een groentezaak gewerkt vlakbij zo’n Duitse grootgrutter, in een vrij elitair dorp. Heb gekke dingen gezien ;) )

oplossing voor de laadpaalkaper. Stroom eraf, kabel eruit en weg laten slepen.
Langer dan 3 kwartier hoef je er niet te staan.
 
We hebben het hier niet over een normale openbare laadpaal langs de weg. In principe is dit geen openbare laadpaal. Hij staat op de parkeerplaats van de LIDL zelf en deze parkeerplaatsen zijn bedoeld voor de klanten. Als de LIDL wil, mag het de auto weg laten slepen.

Het is geen gratis parkeerplaats, LIDL biedt dit aan als een service voor zijn klanten en gaat er vanuit dat het hiermee zijn marktaandeel behoudt/vergroot.

Het feit dat deze meneer deze parkeerplaats bezet houdt is bizar asociaal.
Voor TS, ik zou dit even bij de LIDL melden of de desbetreffende persoon een keer aanspreken als je hem ziet.
 
Tekst gemeente Den Haag:


Parkeren bij de oplaadpaal
U mag niet met een gewone auto parkeren bij een oplaadpaal. U riskeert dan een boete voor foutparkeren. Dit geldt niet buiten venstertijden die op een verkeersbord bij de oplaadplek staan aangegeven.

De locatie bij de oplaadpaal is bedoeld als een plek om uw auto op te laden. Dit wordt getoetst door te controleren of de laadkabel de auto en de oplaadpaal verbindt. Het is niet de bedoeling dat gebruikers er langer dan noodzakelijk geparkeerd staan. De gemeente is aan het bekijken hoe zij hier in de toekomst mee om wil gaan.
 
You've got a point. Post aangepast, strekking blijft wat mij betreft gelijk: droevig!
Maar wat is er nou precies droevig?

Als er bij mij in de straat een 3.7 kW AC laadpaal zou staan en ik zou niet op mijn eigen oprit mogen laden, zou ik dan verplicht naar een SuC moeten gaan "NetFlixen en e-mailen" omdat het te lang duurt om mijn auto op te laden aan een AC paal? Ik snap dat niet.

Het is geen gratis parkeerplaats, LIDL biedt dit aan als een service voor zijn klanten en gaat er vanuit dat het hiermee zijn marktaandeel behoudt/vergroot.

Het feit dat deze meneer deze parkeerplaats bezet houdt is bizar asociaal.

Dat Lidl er niet blij mee is, dat kan ik me goed voorstellen. Zoiets zei ik al. Maar sinds wanneer maken wij ons hier druk om wat Lidl vindt?
 
  • Disagree
Reactions: Paco
Tekst gemeente Den Haag:


Parkeren bij de oplaadpaal
U mag niet met een gewone auto parkeren bij een oplaadpaal. U riskeert dan een boete voor foutparkeren. Dit geldt niet buiten venstertijden die op een verkeersbord bij de oplaadplek staan aangegeven.

De locatie bij de oplaadpaal is bedoeld als een plek om uw auto op te laden. Dit wordt getoetst door te controleren of de laadkabel de auto en de oplaadpaal verbindt. Het is niet de bedoeling dat gebruikers er langer dan noodzakelijk geparkeerd staan. De gemeente is aan het bekijken hoe zij hier in de toekomst mee om wil gaan.
dit gaat niet op in dit geval omdat het op het terrein van de LIDL staat. maar de regels zjin wmb vergelijkbaar
 
Status
Not open for further replies.