Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Asociaal of toch niet?

Is dit asociaal?

  • Ja

    Votes: 56 96.6%
  • Nee

    Votes: 2 3.4%

  • Total voters
    58
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Tekst gemeente Den Haag:


Parkeren bij de oplaadpaal
U mag niet met een gewone auto parkeren bij een oplaadpaal. U riskeert dan een boete voor foutparkeren. Dit geldt niet buiten venstertijden die op een verkeersbord bij de oplaadplek staan aangegeven.

De locatie bij de oplaadpaal is bedoeld als een plek om uw auto op te laden. Dit wordt getoetst door te controleren of de laadkabel de auto en de oplaadpaal verbindt. Het is niet de bedoeling dat gebruikers er langer dan noodzakelijk geparkeerd staan. De gemeente is aan het bekijken hoe zij hier in de toekomst mee om wil gaan.
Stukje van de openingspost:
Deze auto staat bijna iedere dag van de week te laden. En niet een uurtje, nee de hele dag.
Stukje van de foto:
upload_2019-12-12_9-32-55.png
Bedoel je te zeggen dat je geen probleem ziet?
 
Kom kom @Faiz71 niet zo agressief.... je kunt ook gewoon z’n banden laten leeglopen....:rolleyes:
(ook strafbaar overigens).
Paar rollen goedkoop behang en hem low budget “wrappen” met de sterkste behanglijm die je kunt vinden. Ramen en deuren hoeven niet uitgesneden te worden, aangezien de eigenaar deze niet nodig heeft.
#tismaareenideetje
 
  • Disagree
Reactions: DutchTM3
Ach, het woord “gratis” brengt bij sommige mensen een hele nare kant naar boven, zie de actie van een MediaMarkt eerder dit jaar met het weggeven van gratis oordopjes. Sommige mensen uit onze maatschappij moeten zich dan blijkbaar als Neanderthalers gaan gedragen, geen compliment voor de Neanderthaler btw.
Wat een vreemde post. Waarom is iemand droevig omdat hij gebruik maakt van een gratis oplaad mogelijkheid? De helft van de Tesla eigenaren doen dat als ze naar de SuC gaan. Is m.i. niks "naarder" dan een Model X rijden met 4% bijtelling of zonder wegenbelasting te betalen.

oplossing voor de laadpaalkaper. Stroom eraf, kabel eruit en weg laten slepen.
Langer dan 3 kwartier hoef je er niet te staan.
Hoezo kaapt hij iets? En wie zijn wij / ben jij om te bepalen hoe lang hij er hoeft re staan?
 
  • Love
Reactions: Faiz71
Dat Lidl er niet blij mee is, dat kan ik me goed voorstellen. Zoiets zei ik al. Maar sinds wanneer maken wij ons hier druk om wat Lidl vindt?
Sinds dat nogal relevant is bij dit topic?
Misschien vindt de LIDL dit wel helemaal okee, misschien zien ze het wel als promotie voor de LIDL dat daar de hele dag zo'n mooie auto staat. In dat geval is niets droevig, bizar of asociaal maar is het juist goed. Wat de Lidl vindt is cruciaal omdat deze paal hun eigendom is.
 
Hij staat wsl gewoon te laden (althans een deel van de dag), dus hoezo is deze man of vrouw "te gierig om te laden"? En ja, het is daar gratis. Maar waarom ben je gierig als je gebruik maakt van iets wat gratis is? Zijn gratis palen alleen voor auto's onder de 50.000 euro, of zo?

Als ik de Lidl was zou ik hier inderdaad tegen optreden. Ik vind het niet asociaal tegenover andere bezoekers, wel tegenover de Lidl.

Voor hetzelfde geld heeft die man een hele werkdag nodig om zijn auto vol geladen te krijgen. Waar staat dat dat niet mag??

Prima.

Niet alle regels zouden geschreven moeten zijn om te begrijpen dat het niet sociaal is.
 
HUIZEN – Lidl plaatst snellaadpalen met groene stroom bij tien vestigingen. Klanten kunnen daar hun elektrische auto gratis opladen tijden het boodschappen doen.

De laadpalen met groene groene stroom kunnen een elektrische auto in 20 minuten vrijwel volledig opladen. Bij de Lidl-filialen in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de snellaadstations inmiddels geplaatst. Nog dit jaar wordt het aantal vestigingen met gratis groene stroom naar tien uitgebreid , meldt Lidl in een video.


Service naar klant
De palen zijn bedoeld als extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden staat eigenlijk nog maar in de kinderschoenen, maar neemt in Nederland snel toe. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen. Dat is efficiënt en past bij onze bedrijfsvoering’, zegt Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland op de website Duurzaam Bedrijfsleven.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Wat een vreemde post. Waarom is iemand droevig omdat hij gebruik maakt van een gratis oplaad mogelijkheid? De helft van de Tesla eigenaren doen dat als ze naar de SuC gaan. Is m.i. niks "naarder" dan een Model X rijden met 4% bijtelling of zonder wegenbelasting te betalen.

Hoezo kaapt hij iets? En wie zijn wij / ben jij om te bepalen hoe lang hij er hoeft re staan?

Ho ho rustââgh :)

Het droevige en asociale zit het ‘m in dat deze vriend een plek bezet houdt terwijl hij deze niet nodig heeft.
Ik zou er wel knap chagrijnig van worden als ik zou willen laden en iemand staat daar een hele dag een plek bezet te houden. Niet zo gek toch? Of mis ik iets?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Deze man staat hier bijna altijd te laden en echt de hele dag! Ik kom niet dagelijks bij de LIDL maar als ik daar kom (ik denk 2 - 3 keer per week op verschillende momenten) dan staat deze auto er.

Ik viel helemaal achterover toen ik deze man zag komen aanfietsen en daarna in zijn auto stapte om voor sluitingstijd weg te rijden (dan wordt het terrein afgesloten). Toen ik hem zag was vrij in het begin, anders had ik hem zeker aangesproken.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Ho ho rustââgh :)

Het droevige en asociale zit het ‘m in dat deze vriend een plek bezet houdt terwijl hij deze niet nodig heeft.
Ik zou er wel knap chagrijnig van worden als ik zou willen laden en iemand staat daar een hele dag een plek bezet te houden. Niet zo gek toch? Of mis ik iets?

Ja en nog frustrerender is als je dan ziet dat het opladen voltooid is (gele LED).
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Heb je de openingspost überhaupt gelezen?
Yups, en om je een plezier te doen nog een keer gedaan ;)

Leg mij eens uit waarom je een auto een hele dag /groot deel van de dag aan een lader van een ander moet hangen als je je auto toch niet gebruikt. Je kan hem ook gewoon op een andere plek parkeren en de auto uitschakelen. Drain is minimaal dan.
 
Het is wel DE manier om je investering terug te verdienen :D.

Is het netjes....... niet echt, als je leest wat het doel is van de laadpalen bij de Lidl:
Lidl biedt klanten gratis groene stroom om hun auto op te laden

A.d.a.k. mogen wij hierover oordelen? Ik ken de/zijn situatie niet....
- Heeft de beste man thuis een oplaadmogelijkheid?
- Moet hij wel betalen bij de SuC? Of is het vreselijk omrijden?
- Hoeveel mensen hindert hij hiermee? Even buiten meningen mijn eerste reactie is dan ook asociaal.
- Staat zijn auto daar veiliger geparkeerd, dan tussen de standaard ICE bij de LIDL.... kan helaas uit eigen ervaring meepraten.
- is het betaald parkeren buiten de parkeertrein van de LIDL?
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Even 35 berichten doorgelezen met een bak koffie in de hand.
Wat dit forum er van denkt is tot daar aan toe. Wat voor beeld krijgt de vast klant van Lidl? Welke vooroordelen tov EV en in het bijzonder Tesla worden versterkt? Als het een weekje is omdat de laadpaal bij meneer op het werk nog niet gereed is dan heb ik er niet zo'n moeite mee. Maar als de situatie structureel is verwerp ik dit gedrag en zou ik dit draadje uitprinten en onder zijn ruitenwisser stoppen (of met T-ripe aan laadkabel knopen) ;) Volgens mij lost het probleem dan vanzelf op :D
 
Ik probeer het ook positief te benaderen, maar de laadpaaldichtheid in NL is best vrij hoog, lijkt me sterk dat er op de fietsroute, of dichter bij huis, van deze vriend geen openbare laadpalen staan.
Geen lader thuis hebben of betalen voor SuC (gezien het kenteken zou ik zeggen dat ie gratis SuC zou hebben) is voor mij niet echt een reden om dit laadgedrag te rechtvaardigen.

Hij staat toch bij een supermarkt? Daar staan toch ook een heleboel winkelwagentjes? (Je hebt maar 2 muntjes nodig) :D
 
Status
Not open for further replies.