Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Asociaal of toch niet?

Is dit asociaal?

  • Ja

    Votes: 56 96.6%
  • Nee

    Votes: 2 3.4%

  • Total voters
    58
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Je krijgt toch bijna medelijden met deze man. Misschien een forum crowdfunding beginnen bij die rastavriend van het programma Opgelicht! om hem (een van beide) de winter door te helpen ;)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Sorry jongens ik zal het niet meer doen!

Ik sta daar overigens niet elke dag, maar wel een paar x per week.
Sinds een paar maanden heb ik een vriendin. Omdat mijn echtgenote in haar tesla app kan zien waar ik sta, heb ik een goede smoes verzonnen dat ie daar moet staan om te laden, daar de paal op mijn werk stuk is. Ook díe paal is verre van stuk overigens, maar dat hoeft zij niet te weten.
Mijn vriendin woont echter 15 km verderop en moet daar naar toe fietsen op zo’n klein klote-fietsje, dus houdt een beetje rekening met mij: zo makkelijk heb ik het nu ook weer niet. Ik moet van mijn echtgenote nu ook al elke keer de boodschappen doen omdat ik daar nu toch langskom. Dit is nog het enige waar ik háar blij mee krijg: spullen uit de Lidl. Als ik thuis kom met de tassen lijkt het voor het eerst te zijn dat ze blij is mij te zien!
Ik zal hem vanaf morgen een plaatsje opschuiven nadat ie vol is(is wel 30 km extra die ik dan moet fietsen) want als ik ineens ga laden bij een suc ga ik vragen van haar krijgen waarom ik daar na een dag ook nog moet laden!
Ik hoop dat de tesla snel stuk gaat zodat ik weer een ice kan gaan rijden die niet te traceren is..
Is ook niet gemakkelijk om vrouw en vriendin blij te houden. Alle begrip voor.

Maar, klein tipje, vergeet niet je smartwatch / fitbit in de auto te laten. Straks ziet echtgenote in haar appje dat jij wel heel actief bezig bent tijdens het boodschappen doen. (Ook voor anderen, doe er je voordeel mee ;) )
 
  • Funny
Reactions: Frankvr and Tuhhje
upload_2019-12-12_15-10-11.png


Dus de meneer van de auto op de openingspost is er voor verantwoordelijk dat in Frankrijk een Deense Model X 3 dagen een paal bezet houdt. Sure.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of:
- De eigenaar van de betreffende Tesla op dit forum zit?
- Wat hij nu gaat doen naar het lezen van dit draadje?
- Hoe trots hij is over hoe druk wij ons aan het maken zijn om zijn actie?
- Wat zijn echte beweegredenen zijn om zo te werk te gaan?

m.a.w. Graag volgende week feedback of de auto er nog staat.
 
Is ook niet gemakkelijk om vrouw en vriendin blij te houden. Alle begrip voor.

Maar, klein tipje, vergeet niet je smartwatch / fitbit in de auto te laten. Straks ziet echtgenote in haar appje dat jij wel heel actief bezig bent tijdens het boodschappen doen. (Ook voor anderen, doe er je voordeel mee ;) )

die tip had ik liever eerder gehad..
Ik heb nu een afspraak staan bij de cardioloog ivm onbegrepen tachycardiën overdag. Nog ff en ze plannen een katheterisatie!
 
  • Funny
Reactions: Faiz71
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of:
- De eigenaar van de betreffende Tesla op dit forum zit?
- Wat hij nu gaat doen naar het lezen van dit draadje?
- Hoe trots hij is over hoe druk wij ons aan het maken zijn om zijn actie?
- Wat zijn echte beweegredenen zijn om zo te werk te gaan?

m.a.w. Graag volgende week feedback of de auto er nog staat.

Nog niet door dat DutchTM3 het pseudoniem is? :p
 
Last edited:
  • Funny
  • Love
Reactions: Tuhhje and DutchTM3
die tip had ik liever eerder gehad..
Ik heb nu een afspraak staan bij de cardioloog ivm onbegrepen tachycardiën overdag. Nog ff en ze plannen een katheterisatie!
Had het me eerder gevraagd ;)
Leg maar uit aan echtgenote waar jij zo opgewonden van raakt bij het boodschappen doen in de Lidl. Succes! :)

Oh btw, zou dit gesprek met echtgenote niet in de keuken houden als ik jou was. Of in ieder geval niet in de buurt van scherpe of stompen voorwerpen. Dat zijn toch wel zaken waar je vooraf goed over moet nadenken ;)

Succes ;)
 
  • Funny
Reactions: Tuhhje
Er is een straat. In die straat staat een laadpaal en daar staat iemand zijn auto vol te laden. En dat duurt even. Tsja, andere mensen kunnen niet tegelijk laden bij diezelfde paal. Da's vervelend, maar dat is nou eenmaal hoe dat gaat met laadpalen. Niks aan de hand, zou ik zeggen.

Nu staat die laadpaal toevallig in een winkelcentrum. Er kan nog steeds maar één auto tegelijk opladen. Is gewoon nog steeds hoe het werkt, lijkt mij.

Nu blijkt laden bij die laadpaal ook nog eens gratis te zijn. We hadden er natuurlijk allemaal graag zelf gestaan, maar die ander was ons voor. Dubbel jammer, maar nog steeds niets aan de hand, zou ik zeggen.

(We rijden allemaal in auto's met 4% of soms zelfs maar 0% bijtelling en we betalen allemaal geen wegenbelasting. Velen van ons hebben tijdelijk of levenslang gratis opladen bij de auto gekregen. Velen van ons hadden de auto niet kunnen rijden als hij fiscaal niet zo interessant was gemaakt. En deze man wordt voor Neanderthaler uit gemaakt, omdat hij zijn auto gratis oplaadt)

En nu staat die laadpaal toevallig op het terrein van de Lidl. En komt het gebruik misschien niet helemaal overeen met wat de Lidl in gedachten had. Maar moeten wij een man aan de schandpaal hangen omdat hij een groot bedrijf een beetje benadeelt? Ik snap dat echt niet. D'r gebeuren wel gekkere dingen. Dat lijkt me meer iets voor de Lidl om zich druk over te maken.

Ik begrijp echt niet hoe één van ons zich door deze man tekort gedaan voelt. Omdat we niet kunnen laden tijden het boodschappen doen? In 20 minuten krijg je misschien net genoeg stroom binnen om de parkeerplaats af te rijden. En hadden we voor 30 of 40 ct aan gratis stroom kunnen krijgen. Dus waar hebben we het nou helemaal over? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één iemand is onder de reageerders, die naar de Lidl gaat om boodschappen te doen en van een AC laadpaal ter plaatse afhankelijk is om weer thuis te komen. En toch wordt er voorgesteld om de man zijn auto te vernielen, af te laten slepen, het tarief naar 10,- te zetten als hij er staat te laden en ga zo maar door. Dan vraag ik me af: waar zit onze pijn?

Voor hetzelfde geld had er iemand gestaan die wel heel lang bij de Lidl binnen was. Had je ook niet op kunnen laden tijdens het boodschappen doen en hadden we gewoon onze schouders opgehaald.

Ja, als die auto daar een groot deel van de dag alleen maar geparkeerd staat, dan is / wordt het een heel ander verhaal. Dat heb ik ook al aangegeven. Maar dat was niet de strekking van de openingspost.. Er werd aangegeven dat de man daar de hele dag stond te laden (iets wat op zich ook best zou kunnen).

Overigens vind ik het bijzonder om te zien hoe snel je hier voor trol wordt uitgemaakt als je ergens anders over denkt dan anderen. En dat je onomwonden wordt verteld dat je hoe dan ook geen gelijk gaat krijgen. Iemand voor patjakker uitmaken mag zonder problemen, maar als je dan iemand in hele nette bewoording vraagt om zijn mening verder toe te lichten, dan wordt dat gezien als modder gooien? Voer voor psychologen, denk ik.
 
  • Disagree
Reactions: Paco
Dus we leggen de man op de brandstapel op basis van een aanname? Dat ids nu net het probleem wat ik met dit draadje heb.
Niks brandstapel, maar de optiek ziet er niet goed uit voor meneer. Een auto met vermoedelijk de grootste beschikbare batterij, range en laadsnelheid, die 8 uren per dag aan een lader hangt, en de meneer duidelijk niet 8 uren per dag in de Lidl staat te winkelen.

Mijn vrouw naar Model 3 staat ook 8 uren per dag in de parking van een shopping center, maar de parking is betalend, en er zijn 14 gratis laadpalen met 3,5kW vermogen voor hybrides en EV's en de plekken zijn nooit allemaal bezet. Dat ze daar dan een dag staat, vind ik minder een probleem dan op de 2 enige plekken bij de Lidl gratis wat laden terwijl je zelfs de fiets moet nemen om tot je bestemming te geraken.

Wat wel is, is dat lokale besturen en bedrijven moeten gaan kijken hoe ze laadinfrastructuur gaan aanpassen naar meer en meer EV's. Lidl in België zet nu 50kW snelladers, wat al heel wat nuttiger is als je 30' gaat winkelen. En met 1 paal met 2 aansluitingen van 11kW kom je er ook niet als 10% van je klanten elektrisch rijdt.

Voor mij hindert het natuurlijk niet dat daar iemand zijn Model S gratis staat te laden, maar het heeft wel een nare nasmaak. Want de optiek is echt wel slecht.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and horta
Er is een straat. In die straat staat een laadpaal en daar staat iemand zijn auto vol te laden. En dat duurt even. Tsja, andere mensen kunnen niet tegelijk laden bij diezelfde paal. Da's vervelend, maar dat is nou eenmaal hoe dat gaat met laadpalen. Niks aan de hand, zou ik zeggen.

Nu staat die laadpaal toevallig in een winkelcentrum. Er kan nog steeds maar één auto tegelijk opladen. Is gewoon nog steeds hoe het werkt, lijkt mij.

Nu blijkt laden bij die laadpaal ook nog eens gratis te zijn. We hadden er natuurlijk allemaal graag zelf gestaan, maar die ander was ons voor. Dubbel jammer, maar nog steeds niets aan de hand, zou ik zeggen.

(We rijden allemaal in auto's met 4% of soms zelfs maar 0% bijtelling en we betalen allemaal geen wegenbelasting. Velen van ons hebben tijdelijk of levenslang gratis opladen bij de auto gekregen. Velen van ons hadden de auto niet kunnen rijden als hij fiscaal niet zo interessant was gemaakt. En deze man wordt voor Neanderthaler uit gemaakt, omdat hij zijn auto gratis oplaadt)

En nu staat die laadpaal toevallig op het terrein van de Lidl. En komt het gebruik misschien niet helemaal overeen met wat de Lidl in gedachten had. Maar moeten wij een man aan de schandpaal hangen omdat hij een groot bedrijf een beetje benadeelt? Ik snap dat echt niet. D'r gebeuren wel gekkere dingen. Dat lijkt me meer iets voor de Lidl om zich druk over te maken.

Ik begrijp echt niet hoe één van ons zich door deze man tekort gedaan voelt. Omdat we niet kunnen laden tijden het boodschappen doen? In 20 minuten krijg je misschien net genoeg stroom binnen om de parkeerplaats af te rijden. En hadden we voor 30 of 40 ct aan gratis stroom kunnen krijgen. Dus waar hebben we het nou helemaal over? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één iemand is onder de reageerders, die naar de Lidl gaat om boodschappen te doen en van een AC laadpaal ter plaatse afhankelijk is om weer thuis te komen. En toch wordt er voorgesteld om de man zijn auto te vernielen, af te laten slepen, het tarief naar 10,- te zetten als hij er staat te laden en ga zo maar door. Dan vraag ik me af: waar zit onze pijn?

Voor hetzelfde geld had er iemand gestaan die wel heel lang bij de Lidl binnen was. Had je ook niet op kunnen laden tijdens het boodschappen doen en hadden we gewoon onze schouders opgehaald.

Ja, als die auto daar een groot deel van de dag alleen maar geparkeerd staat, dan is / wordt het een heel ander verhaal. Dat heb ik ook al aangegeven. Maar dat was niet de strekking van de openingspost.. Er werd aangegeven dat de man daar de hele dag stond te laden (iets wat op zich ook best zou kunnen).

Overigens vind ik het bijzonder om te zien hoe snel je hier voor trol wordt uitgemaakt als je ergens anders over denkt dan anderen. En dat je onomwonden wordt verteld dat je hoe dan ook geen gelijk gaat krijgen. Iemand voor patjakker uitmaken mag zonder problemen, maar als je dan iemand in hele nette bewoording vraagt om zijn mening verder toe te lichten, dan wordt dat gezien als modder gooien? Voer voor psychologen, denk ik.
Gaat volgens mij niet om het laden, maar het bezet houden van een paal terwijl je al klaar bent met laden. Hier door kan iemand anders die moet laden geen gebruik maken van de laadpaal. Als de beste man van 9 tot 5 nodig heeft om te laden dan moet hij van heel ver komen. Want dan moet je van 0 naar 100%laden volgens mij :)
 
  • Like
Reactions: horta
Niks brandstapel, maar de optiek ziet er niet goed uit voor meneer. Een auto met vermoedelijk de grootste beschikbare batterij, range en laadsnelheid, die 8 uren per dag aan een lader hangt, en de meneer duidelijk niet 8 uren per dag in de Lidl staat te winkelen.

Mijn vrouw naar Model 3 staat ook 8 uren per dag in de parking van een shopping center, maar de parking is betalend, en er zijn 14 gratis laadpalen met 3,5kW vermogen voor hybrides en EV's en de plekken zijn nooit allemaal bezet. Dat ze daar dan een dag staat, vind ik minder een probleem dan op de 2 enige plekken bij de Lidl gratis wat laden terwijl je zelfs de fiets moet nemen om tot je bestemming te geraken.

En toch is ook dat wat je vrouw doet niet helemaal zoals het zou moeten gaan.
 
  • Like
Reactions: horta
Gaat volgens mij niet om het laden, maar het bezet houden van een paal terwijl je al klaar bent met laden. Hier door kan iemand anders die moet laden geen gebruik maken van de laadpaal. Als de beste man van 9 tot 5 nodig heeft om te laden dan moet hij van heel ver komen. Want dan moet je van 0 naar 100%laden volgens mij :)
Bingo.

Ik arriveerde daarstraks bij een laadpunt waar een Model 3 ingestoken stond en de LED ring geel was, en een Hyundai Kona die zelfs niet ingestoken was.

Iets verder, op een afgesloten parking, waren 2 laadpalen met in totaal 4 aansluitingen. 1 hybride was ingeprikt en al volgeladen, de 2 andere waren benzine of dieselauto's. Gelukkig was er dus nog 1 plek vrij. Maar ik had ook ergens anders kunnen parkeren en langs een supercharger rijden... Hoe ver wil je gaan om anderen een laadplek te gunnen, en jezelf dan maar naar een overvolle supercharger te moeten sturen omdat je een tesla hebt en zij niet?
 
Er is een straat. In die straat staat een laadpaal en daar staat iemand zijn auto vol te laden. En dat duurt even. Tsja, andere mensen kunnen niet tegelijk laden bij diezelfde paal. Da's vervelend, maar dat is nou eenmaal hoe dat gaat met laadpalen. Niks aan de hand, zou ik zeggen.

Nu staat die laadpaal toevallig in een winkelcentrum. Er kan nog steeds maar één auto tegelijk opladen. Is gewoon nog steeds hoe het werkt, lijkt mij.

Nu blijkt laden bij die laadpaal ook nog eens gratis te zijn. We hadden er natuurlijk allemaal graag zelf gestaan, maar die ander was ons voor. Dubbel jammer, maar nog steeds niets aan de hand, zou ik zeggen.

(We rijden allemaal in auto's met 4% of soms zelfs maar 0% bijtelling en we betalen allemaal geen wegenbelasting. Velen van ons hebben tijdelijk of levenslang gratis opladen bij de auto gekregen. Velen van ons hadden de auto niet kunnen rijden als hij fiscaal niet zo interessant was gemaakt. En deze man wordt voor Neanderthaler uit gemaakt, omdat hij zijn auto gratis oplaadt)

En nu staat die laadpaal toevallig op het terrein van de Lidl. En komt het gebruik misschien niet helemaal overeen met wat de Lidl in gedachten had. Maar moeten wij een man aan de schandpaal hangen omdat hij een groot bedrijf een beetje benadeelt? Ik snap dat echt niet. D'r gebeuren wel gekkere dingen. Dat lijkt me meer iets voor de Lidl om zich druk over te maken.

Ik begrijp echt niet hoe één van ons zich door deze man tekort gedaan voelt. Omdat we niet kunnen laden tijden het boodschappen doen? In 20 minuten krijg je misschien net genoeg stroom binnen om de parkeerplaats af te rijden. En hadden we voor 30 of 40 ct aan gratis stroom kunnen krijgen. Dus waar hebben we het nou helemaal over? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één iemand is onder de reageerders, die naar de Lidl gaat om boodschappen te doen en van een AC laadpaal ter plaatse afhankelijk is om weer thuis te komen. En toch wordt er voorgesteld om de man zijn auto te vernielen, af te laten slepen, het tarief naar 10,- te zetten als hij er staat te laden en ga zo maar door. Dan vraag ik me af: waar zit onze pijn?

Voor hetzelfde geld had er iemand gestaan die wel heel lang bij de Lidl binnen was. Had je ook niet op kunnen laden tijdens het boodschappen doen en hadden we gewoon onze schouders opgehaald.

Ja, als die auto daar een groot deel van de dag alleen maar geparkeerd staat, dan is / wordt het een heel ander verhaal. Dat heb ik ook al aangegeven. Maar dat was niet de strekking van de openingspost.. Er werd aangegeven dat de man daar de hele dag stond te laden (iets wat op zich ook best zou kunnen).

Overigens vind ik het bijzonder om te zien hoe snel je hier voor trol wordt uitgemaakt als je ergens anders over denkt dan anderen. En dat je onomwonden wordt verteld dat je hoe dan ook geen gelijk gaat krijgen. Iemand voor patjakker uitmaken mag zonder problemen, maar als je dan iemand in hele nette bewoording vraagt om zijn mening verder toe te lichten, dan wordt dat gezien als modder gooien? Voer voor psychologen, denk ik.
Ik snap niet dat je het niet snapt. Het gaat er niet om of een van ons persoonlijk benadeeld is. Het gaat niet om 'onze pijn'. Het gaat niet om Lidl en/of wat het management ervan vindt.
Het gaat om het principe. De hele dag een laadplek bezet houden om een paar luizige centjes uit te sparen maakt je een droeftoeter. (De vouwfiets maakt het nog wat droeviger). Door dit soort droevige figuren zal ook Lidl in de toekomst stoppen met deze mooie charmante service, want voor dit soort acties is het simpelweg niet bedoeld. Ik snap niet waarom je (als enige van vele) weigert om dit in te zien...

Overigens ben ik het met je eens als het gaat om het 'trollen'. Je hebt een uitgesproken mening (waarbij je in dit topic mijn inziens de plank misslaat), maar 'trollen' is weer wat anders, hiervoor verwijs ik allen naar Facebook, Autoweek e.d.:)
 
En toch is ook dat wat je vrouw doet niet helemaal zoals het zou moeten gaan.
Zolang de parking betaald wordt, en de auto staat te laden, zie ik er geen graten in. Zeker niet omdat er nog 13 andere laadpalen zijn.

Met 11kW palen zou het verhaal al heel wat anders worden, daarmee is de auto op een werkdag volgeladen. Maar dat is hier niet zo; 3,5kW is perfect voor langer parkeren/laden.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Er is een straat. In die straat staat een laadpaal en daar staat iemand zijn auto vol te laden. En dat duurt even. Tsja, andere mensen kunnen niet tegelijk laden bij diezelfde paal. Da's vervelend, maar dat is nou eenmaal hoe dat gaat met laadpalen. Niks aan de hand, zou ik zeggen.

Nu staat die laadpaal toevallig in een winkelcentrum. Er kan nog steeds maar één auto tegelijk opladen. Is gewoon nog steeds hoe het werkt, lijkt mij.

Nu blijkt laden bij die laadpaal ook nog eens gratis te zijn. We hadden er natuurlijk allemaal graag zelf gestaan, maar die ander was ons voor. Dubbel jammer, maar nog steeds niets aan de hand, zou ik zeggen.

(We rijden allemaal in auto's met 4% of soms zelfs maar 0% bijtelling en we betalen allemaal geen wegenbelasting. Velen van ons hebben tijdelijk of levenslang gratis opladen bij de auto gekregen. Velen van ons hadden de auto niet kunnen rijden als hij fiscaal niet zo interessant was gemaakt. En deze man wordt voor Neanderthaler uit gemaakt, omdat hij zijn auto gratis oplaadt)

En nu staat die laadpaal toevallig op het terrein van de Lidl. En komt het gebruik misschien niet helemaal overeen met wat de Lidl in gedachten had. Maar moeten wij een man aan de schandpaal hangen omdat hij een groot bedrijf een beetje benadeelt? Ik snap dat echt niet. D'r gebeuren wel gekkere dingen. Dat lijkt me meer iets voor de Lidl om zich druk over te maken.

Ik begrijp echt niet hoe één van ons zich door deze man tekort gedaan voelt. Omdat we niet kunnen laden tijden het boodschappen doen? In 20 minuten krijg je misschien net genoeg stroom binnen om de parkeerplaats af te rijden. En hadden we voor 30 of 40 ct aan gratis stroom kunnen krijgen. Dus waar hebben we het nou helemaal over? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één iemand is onder de reageerders, die naar de Lidl gaat om boodschappen te doen en van een AC laadpaal ter plaatse afhankelijk is om weer thuis te komen. En toch wordt er voorgesteld om de man zijn auto te vernielen, af te laten slepen, het tarief naar 10,- te zetten als hij er staat te laden en ga zo maar door. Dan vraag ik me af: waar zit onze pijn?

Voor hetzelfde geld had er iemand gestaan die wel heel lang bij de Lidl binnen was. Had je ook niet op kunnen laden tijdens het boodschappen doen en hadden we gewoon onze schouders opgehaald.

Ja, als die auto daar een groot deel van de dag alleen maar geparkeerd staat, dan is / wordt het een heel ander verhaal. Dat heb ik ook al aangegeven. Maar dat was niet de strekking van de openingspost.. Er werd aangegeven dat de man daar de hele dag stond te laden (iets wat op zich ook best zou kunnen).

Overigens vind ik het bijzonder om te zien hoe snel je hier voor trol wordt uitgemaakt als je ergens anders over denkt dan anderen. En dat je onomwonden wordt verteld dat je hoe dan ook geen gelijk gaat krijgen. Iemand voor patjakker uitmaken mag zonder problemen, maar als je dan iemand in hele nette bewoording vraagt om zijn mening verder toe te lichten, dan wordt dat gezien als modder gooien? Voer voor psychologen, denk ik.

Aan de schandpaal? Je maakt het allemaal erger dan het is. De meesten geven aan asociaal, that’s it. Een enkeling gaat wat verder, maar mijn inziens eerder grappig bedoeld dan serieus.

En jij maakt het wat mij betreft te ingewikkeld. Ik zie het simpel:
- paal bedoeld voor laden tijdens boodschappen doen.
-openbare laadpaal in de straat om op te laden.
Hij gebruikt de eerst genoemde paal voor het tweede bedoelde gebruik.

Daarbuiten zie je dat het leeuwendeel het afkeurt. Om verschillende redenen. Daar kan je ook iets uit af leiden; hoe er in het algemeen tegen iets aangekeken wordt.

Ik zal er overigens niet minder om slapen beseffende dat ik ook wel eens dingen uithaal die niet altijd als netjes ervaren worden.... Foei!
 
Status
Not open for further replies.