Aan de ene kant ja, maar als je zoals mij met een Model X rijdt met 22" in de winter, dan moet ik vaststellen dat dochter naar school brengen en dan een rit van 100km naar Brussel doen, al zoveel vraagt van de range dat ik wel moet uitwijken naar een supercharger of een laadoplossing om comfortabel thuis te geraken. En als ik moet kiezen tussen gaan laden aan een volle supercharger in Machelen aan met wat geluk 30kW, of met een Maingau pasje nog kunnen laden met mijn 500€ CHAdeMO adapter aan een 50kW lader aan 35kW en een korte wandeling van en naar kantoor om 'm na 2 uren af te koppelen en te verplaatsen, verkies ik dat laatste nog.
Heel wat gedoe terwijl je dat niet met een Model S hebt. En zoals het ernaar uit zie zou het een verplicht nummer in een etron zijn, en dan maar hopen dat er niemand zijn PHEV Outlander taxi aan het laden is op die ene 50kW CHAdeMO paal.
Kijk, netto gezien doet maar een select groepje meer dan 250km in één ruk, dus inderdaad zo een range + snelle laadpalen is te doen. Maar er zijn niet veel snelle laadpalen, en als een enkele rit al 120km is en je op bestemming niet kan laden, is de fun er snel vanaf.