Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zoveel mogelijk feature parity met mijn Model X proberen bijeen te klikken en ik kom op 100575€ en ik mis eigenlijk enkel de muurbevestiging van de mobiele lader en de camera-spiegels. Qua ruimte en aantal zitplaatsen kom je niet in de buurt van een X, en qua range ook niet.

Geen spek voor mijn bek.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat was al even duidelijk ;)

Maar uw Model X is dan ook meer dan 20% duurder, niet?
Daar krijg je dan de extra rij zetels, de ruime instap achteraan en de extra range voor :)

Vergelijk het met een Model S en voor 100K krijg je daar heel wat meer range en autopilot voor.

En voor alles moet je dus bijbetalen als je wat feature parity wilt, ook voor duidelijke software opties. Homelink? 250€ aub. De Virtual Cockpit Plus ipv het standaard dashboard? 150€. DAB+? 430€ Bluetooth interface voor je telefoon? 275€. Een connector voor je telefoon? 500€. Automatisch parkeren? 350€. Camera om achteruit te rijden? 470€.

Als ik nog eens door de config ga, merk ik dat ik het pano dak en nog wat afwerking vergat. Ik zit al aan 103185€ en wit interieur met zwarte headliner is niet eens mogelijk.
 
Ik heb die vandaag in de luchthaven aan de gates zien staan. Is toch wel heeeeel strak afgewerkt! Met een paar honderd kleurcombibaties zal Audi de Zwart/wit versie met plezier voor tesla laten. Tot op vandaag verkoopt tesla dezelfde functionaliteit AP gewijs als Audi... dus ik zie daar voorlopig geen voordeel voor Tesla.

Over een maandje zien we real lief testritten door oa Björn en zal het wel duidelijker worden wat er kan verwacht worden.

Een Model S voor 100k kan je dan weer niet vergelijken met etron...

Zoals iemand al zij, de Ipace en etron zijn goede alternatieven en er is zeker een markt voor.
 
Is actieradius (accucapaciteit / verbruik) niet ook een vorm van ‘Leistung’?

Björn zal gewoon een stukje rijden aan 90 en dan 120km/h... En laten weten hoelang dat lukt (of kort).
Het verbruik was gisteren ook niet mis met de MS, 30kwh/100km aan 110km/h gemiddeld. Daarom, een echte verbruikstest onder gekende omstandigheden is welkom ipv statements.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    229.3 KB · Views: 38
Ik heb die vandaag in de luchthaven aan de gates zien staan. Is toch wel heeeeel strak afgewerkt! Met een paar honderd kleurcombibaties zal Audi de Zwart/wit versie met plezier voor tesla laten. Tot op vandaag verkoopt tesla dezelfde functionaliteit AP gewijs als Audi... dus ik zie daar voorlopig geen voordeel voor Tesla.

Over een maandje zien we real lief testritten door oa Björn en zal het wel duidelijker worden wat er kan verwacht worden.

Een Model S voor 100k kan je dan weer niet vergelijken met etron...

Zoals iemand al zij, de Ipace en etron zijn goede alternatieven en er is zeker een markt voor.

Ze zijn toch al aan nummer 142.
 

Attachments

  • E55F504F-B9B2-420D-B765-9F825A22709C.jpeg
    E55F504F-B9B2-420D-B765-9F825A22709C.jpeg
    331.7 KB · Views: 36
  • 0D3AE712-26FE-4738-9881-4F461E52276C.jpeg
    0D3AE712-26FE-4738-9881-4F461E52276C.jpeg
    432.8 KB · Views: 27
Björn zal gewoon een stukje rijden aan 90 en dan 120km/h... En laten weten hoelang dat lukt (of kort).
Het verbruik was gisteren ook niet mis met de MS, 30kwh/100km aan 110km/h gemiddeld. Daarom, een echte verbruikstest onder gekende omstandigheden is welkom ipv statements.
Maar jij hebt altijd al loden voetzolen. Ik heb een ATA van 203 wH/km, met alleen RWD. Jouw ATA verbruik met een zuiniger AWD is 25% hoger. In deze winterperiode, mede met dank aan een half uur laden met 22 kW voor ieder vertrek, is mijn verbruik steeds rond 205 wH/km.
Wel rij ik geen gemiddelde snelheden van 110 km/h. Ik rij maximaal 103 km/h. En weet je wat, mijn gemiddelde snelheid over lange afstanden is bijna 100 km/h. Scheelt maar 10 km/h per uur met jou ;)
 
Toch kan ik me niet voorstellen dat bv. Leaseplan geen korting krijgt. Of bedrijven met een aanzienlijke fleet. Je moet er als producent ook minder energie in steken: per product uitleggen, demo's, enz... tegen ineens een groot aantal verkopen.
 
Correct Wim, ik ga zeker geen fijngevoelige voet claimen ;)

Maar in dit geval (ook op 19” winterbanden) was het gewoon snelweg van Gent naar Veurne en misschien 5 km van de 85 op secundaire wegen. Snelheid was 120 + btw, dus ongeveer de testsnelheid die ze aanhielden in abu dhabi met de etron. Wel was het op mijn rit winderig, nat en koud, dus ik verwacht wel dat een MS veel zuiniger is dan een etron... maar blijkbaar zal uw favoriete YouTuber vandaag de filmpjes posten. Ik vind de Bjorn zijn testen wel relevant, je kan een beeld vormen van de omstandigheden die tot een zeker verbruik leiden.
 
Toch kan ik me niet voorstellen dat bv. Leaseplan geen korting krijgt. Of bedrijven met een aanzienlijke fleet. Je moet er als producent ook minder energie in steken: per product uitleggen, demo's, enz... tegen ineens een groot aantal verkopen.
Fleet is niet dat een bedrijf 80 auto's in 1 keer koopt zonder demo's en uitleg. De meeste werknemers met een leasewagen lopen nog altijd meerdere dealers af en doen testritten alvorens te beslissen.