Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Vooral het head-up display ga ik echt missen. Ik vind dat onwaarschijnlijk goed. Ik kijk zo goed als nooit op mijn dashboard (tenzij om mijn gemiddeld verbruik te controleren). Ik heb alle info (snelheid, navigatie, keuze media) in mijn HUD ... Dat ga ik dus echt missen.
Wel, geloof me vrij... Als de auto zelf z'n snelheid kiest en een belletje geeft wanneer je iets moet doen (bv van rijstrook gaan wisselen om de volgende afrit te kunnen nemen) zit je nog maar erg weinig naar je dashboard te kijken hoor. Ik rij met een X en en 3 en mis niks. Het dashboard van de 3 (of het gebrek eraan) is zelfs rustgevend. Je bent tenslotte geen machinist meer die continu naar wijzertjes moet turen.

Mijn vorige auto had adaptieve high beam assist met xenon lichten. Op mijn X zit dit niet en dacht ik dat ik ging missen. Tot ik nog eens met mijn vorige auto ging rijden, en merkte dat die high beam assist eigenlijk minder licht gaf in het donker dan de LED lichten van mijn X.

Ik wil je wel in het lang en breed uitleggen wat een Model 3 betekent, voor- en nadelen, maar niet in dit draadje.
 
Wel, je hebt gelijk en bent helemaal fout. Ik ben voor 99% zeker van mijn keuze, geen e-tron, wel een Model 3. Tenzij het prijsverschil in lease te groot wordt in het voordeel van de e-tron. Ik wacht nu op de definitieve offertes van de lease-maatschappij.
Die etron rijdt goed, comfortabel en stil, maar blijft, ook na de testrit, een SUV. Het verbruik maakt een e-tron gewoon niet zo heel erg ecologisch, zoals ik hier al eerder aangaf. Mijn motieven om een EV te kiezen zijn louter van ecologische aard.
Ik wil an sich liever geen al te grote wagen, en helemaal geen SUV. Initieel had ik mijn zin gezet op een ID3, maar die gaat er niet op tijd zijn. Daar zou ik perfect tevreden mee geweest zijn.
De model 3 heeft één groot probleem voor mij. Het beperkte laadvermogen (423 kg). Ik trek er af en toe met wat vrienden op uit, dat is dan wel niet zo'n lange rit.Met vijf in de auto, comfortabel is dat niet in de huidige wagen, maar dat gaat.
Maar in de Tesla denk ik dat die samenstelling te zwaar gaat uitkomen, rekening houdend met de bijkomende bagage.
Ik mis er verder nog wel enkele comfortdingen op die ik nu veel gebruik, vooral het head-up display ga ik echt missen. Ik vind dat onwaarschijnlijk goed. Ik kijk zo goed als nooit op mijn dashboard (tenzij om mijn gemiddeld verbruik te controleren). Ik heb alle info (snelheid, navigatie, keuze media) in mijn HUD ... Dat ga ik dus echt missen.
Volvo bestaat niet, het is een Polestar. Die heeft een wielbasis die 9 cm korter is dan die van mijn eigen wagen, en ik blijf twijfels hebben over de grootte van de wagen. Ik zou die nu moeten bestellen, wil hem in levende lijve zien, maar Polestar heeft me gisteren bevestigd dat ik hem alleen in Oslo kan gaan bekijken. Neen dus. Ik heb ook hier op 't forum nog wat extra informatie gekregen die me duidelijk een streep door die optie lieten trekken (ivm onderhoudsorganisatie).

Ik wil hier niemand bekeren of overtuigen, ik geef alleen aan dat het verschil niet zo groot is als mensen overal proberen aan te stippen. Ik wil niemand mee hebben. Als ik niet zo'n aversie had voor SUV's, had de e-Tron op dit ogenblik meer kans gemaakt. Ik zal best tevreden worden met mijn met 99% zekerheid Model 3.

Op dit forum heb ik al enkele keren mensen horen praten over problemen, maar dat wordt soms zelf gewoon door anderen weggelachen. Er lopen hier ook heel wat mensen die duidelijk flink in Tesla hebben geïnvesteerd. Dat maakt mij gewoon een beetje achterdochtig.
Ik ben redelijk veeleisend, doe lang over dit soort keuzes, maar ben nadien een makkelijke klant wanneer men het mij niet moeilijk maakt.

Je vergeet de knieruimte achterin :p

Het toeval wil dat ik 10 jaar geleden een Audi kocht bij de dealer waar ik nu mijn offerte heb opgevraagd, en daar echt onbehoorlijk behandeld ben. Dus het voorbehoud dat ik heb tov Tesla en evt onderhoud heb ik ook tegen Audi. Nu is de garage wel overgenomen en herken ik het personeel er niet meer, maar toch...
Iedereen maakt zijn eigen afweging. Ook interessant om te zien, zeker als er meer variatie op de markt komt
Ook enige objectiviteit op een subjectief forum juich ik alleen maar toe. Andere EV’s hebben zeker ook mijn interesse. Hoop op een snelle transitie van ice’s naar bev’s. Ook ik kocht mijn Tesla om ecologische redenen/CO2 reductie(de performance had dan weer niet gehoeven, maar wel leuk)
Ik merk echter wel veel negativiteit tav bev’s en tesla’s in het bijzonder. Dat stoort mij. Ik vind dat ‘oud en angstig’ denken. Of autoblog-dom zo u wilt.
Ik vind de manier waarop Tesla als software bedrijf naar een auto kijkt en deze produceert zeer interessant en dat maakt dat ik zie hoezeer traditionele autofabrikanten lijken vastgeroest. Denk ook dat een aantal hun Nokia-moment al gehad hebben.
Ik heb geen belang bij Tesla. Heb ’m gewoon heel ouderwets gekocht. Hoewel ik eerder schreef dat het leven makkelijker is als je je niet teveel opwindt over wat er allemaal niet goed is of beter kan, ben ik in de praktijk helaas toch wel eerder wat neurotisch lastig. Heb veel fijne en snelle auto’s mogen bezitten. Op de meesten was ook wel altijd iets op af te dingen. De Tesla is daar niet anders in. Het komt mij echter voor dat Tesla meer wordt afgerekend op die onvolkomenheden dan veel andere autofabrikanten. Alleen mijn Alfa’s kregen vaak ook de vaste devaluerende kritiek, terwijl die bij de VAG mobielen of de BMW’s werd weggepoetst (opmerkingen over gebrek aan “premium-gevoel/ sluitende kluisdeuren/roesten-al-in-folder zeg maar)
Het niet perfect-zijn wordt breed uitgemeten, alles wordt er bijgehaald. En die dingen die zo’n auto dan juist onderscheiden, worden dan irrelevant gemaakt: “ ok de E-tron is veel langzamer, maar dat vind ik juist wel fijn, want snel genoeg’. ‘Die SuCs zijn nu veel te druk en laden langzaam’ . “Die AP en TACC is nog veel te bèta, waarom heb ik geen gewone CC?’. “Alles in 1 scherm, wat kaal en onhandig, ik mis mijn 73 schakelaars en knopjes”. “Die lage voorkant, dat is lelijk, kijk zo’n E-tron lijkt op een SUV die ik ken en altijd al wil hebben en die vind ik mooi!’(de eerste iphone’s werden ook niet als fraai gezien met alleen 1 scherm en slechts een paar knopjes).
Dáar word ik wel een beetje moe van.
Ik ben geen lease maatschappij, heb ook geen buurman die een leasemaatschappij is, heb ook geen klanten die mijn ‘superlader’ kopen en mij zodoende een significant oordeel kunnen laten geven over de Tesla vloot. Heb slechts 1 Tesla.
Dat maakt mijn oordeel als n=1 niet significant tov een laderverkoper zónder tesla(en ook zonder cognitieve dissonantie bij de kijk op zijn ZoE en E-tron?)
Maar ik ben wel zeer tevreden en geniet elke dag van mijn M3P. Ik neem aan dat je al wel in een M3 gereden hebt. Anders ben je altijd welkom om eens in mijn M3P te rijden.
En Oh ja, een Polestar is gewoon een Volvo hoor. Sjieke naam en andere fabriek, dat dan weer wel.
 
Met al de m3’s nu in het land moet die ‘maker of the fivari charger’ toch nog wel een beetje blij zijn met tesla? Of in ieder geval nog iets van positivisme laten zien?
Je durft hem toch niet te bellen voor zo’n ladert. Wat als je zegt dat je hem wil gebruiken voor een Tesla??
Als je als schaatsenmaker gaat roepen dat het toch nooit meer gaat vriezen, kun je maar beter laarzen of zo gaan verkopen..
Heb binnenkort nog wel op mijn werk laders nodig voor verschillende EV’s(tesla’s, leaf’s, kia’s en een I3S). Durf ‘m niet eens meer te vragen;)
Beetje flauwe reactie: die schrijft iets wat me niet aanstaat, ik zal hem eens terugpakken.
Kijk, mijn bijdragen hier zijn dikwijls eerder technisch. En af en toe probeer ik de fanboy-sfeer hier wat te nuanceren en kom ik op voor andere-dan-Tesla EVs. Dat op een objectieve manier vanuit een ervaring die Teslarijders minder hebben, bv de niet SUC-snelladers. Of positieve ervaringen met niet Tesla-EVs. Ik zou denken dat het forum daar wat aan heeft. Als men mij de boodschap geeft dat dergelijke bijdragen niet gewenst zijn, zal ik me tot de technische zaken beperken.
 
Beetje flauwe reactie: die schrijft iets wat me niet aanstaat, ik zal hem eens terugpakken.
Kijk, mijn bijdragen hier zijn dikwijls eerder technisch. En af en toe probeer ik de fanboy-sfeer hier wat te nuanceren en kom ik op voor andere-dan-Tesla EVs. Dat op een objectieve manier vanuit een ervaring die Teslarijders minder hebben, bv de niet SUC-snelladers. Of positieve ervaringen met niet Tesla-EVs. Ik zou denken dat het forum daar wat aan heeft. Als men mij de boodschap geeft dat dergelijke bijdragen niet gewenst zijn, zal ik me tot de technische zaken beperken.
Ik heb het elders al eens genoemd, maar het fanboy gedrag van sommigen hier is echt storend. Tien jaar geleden had je iPhone-adepten die geen letter kritiek op Jobs en zijn spullen duldden, anno 2020 hebben velen van hen blijkbaar een Tesla gekocht.

Ik stel je technische bijdragen zeer op prijs, en laat je niet muilkorven als het om je persoonlijke mening en ervaringen gaat zou ik zeggen.
 
Goed geïnformeerd joh.
Het is Tesla die, tot grote teleurstelling zelfs van Nextmove, de gehele bestelling heeft geannuleerd omdat de voorwaarden van Nextmove te gortig waren
Toontje zeg.
Als twee partijen hun hakken in het zand laten staan maakt het natuurlijk helemaal niets uit wie een streep door de overeenkomst zet. Als je niet bij elkaar kunt komen kun je er beter zsm mee stoppen.
 
  • Like
Reactions: horta
Toontje zeg.
Als twee partijen hun hakken in het zand laten staan maakt het natuurlijk helemaal niets uit wie een streep door de overeenkomst zet. Als je niet bij elkaar kunt komen kun je er beter zsm mee stoppen.

Precies. Tesla weigerde akkoord te gaan met de normale voorwaarden van een grote afnemer. De inzetbaarheid moet wel worden gegarandeerd voor nieuwe auto's die bedoeld zijn voor de verhuur. Tesla wil toch ook betaald krijgen voor de geleverde auto's? Dan kan het toch niet zo zijn dat Tesla de kwaliteitscontrole en aflevercontrole alsmede de reparaties wel daarna bij de klant gaat doen en de klant laat wachten op reparaties en zo de inzetbaarheid (dus omzet) beperkt, en dat zonder gegarandeerde reparatietijd?
 
Ik zou het zeker op prijs stellen als ik een auto, b.v.b. een Tesla kocht & zelf de accessoires kon uitkiezen & daar voor te betalen.
Dan i.p.v. een wat voor mij niet relevant is, erbij te krijgen, wat in de prijs is inbegrepen.
Ik kijk naar drie dingen als ik in een auto rijd.
Ten eerste op weg.
Ten tweede in mijn spiegel om de paar minuten.
Ten derde sinds er snelheidsbeperkingen zijn met hoge boetes & administratiekosten om de haverklap naar mijn snelheidsmeter.
Want op de gekste plaatsen staan motoragenten met laserguns.
Het is raadzaam om niet in de stad op de cc te rijden, want daar is het veels te druk voor.
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje
Beetje flauwe reactie: die schrijft iets wat me niet aanstaat, ik zal hem eens terugpakken.
Kijk, mijn bijdragen hier zijn dikwijls eerder technisch. En af en toe probeer ik de fanboy-sfeer hier wat te nuanceren en kom ik op voor andere-dan-Tesla EVs. Dat op een objectieve manier vanuit een ervaring die Teslarijders minder hebben, bv de niet SUC-snelladers. Of positieve ervaringen met niet Tesla-EVs. Ik zou denken dat het forum daar wat aan heeft. Als men mij de boodschap geeft dat dergelijke bijdragen niet gewenst zijn, zal ik me tot de technische zaken beperken.
Zeker kritisch blijven, ervaringen delen en liever ook geen gewenste antwoorden geven!
Ik merk dat ik vaak wat lang van stof ben en mogelijk daardoor niet helemaal duidelijk ben. Ik ben tot nu toe echter erg tevreden en schreef dat ik bang ben als ik dat ventileer ik wel eens als fanboy weggezet kan worden(terwijl er bij ons met verschillende EV’s gereden wordt)Het komt op mij over dat positieve verhalen al snel in het ‘storende-fanboy-kamp’ geplaatst worden.
Mijn reactie plaatste ik met een licht ironische ondertoon, éen zoals ik ook dacht te lezen in jouw post 1188. Nam aan dat daar wel ruimte voor was. Niet meer en niet minder.
Als dát dan weer als een poging van ‘muilkorfen-door-een-fanboy’ gezien wordt hou ik daarmee op. Dan mag de ironie blijkbaar alleen gebezigd worden door de critici van Tesla. Zij die het écht snappen zeg maar, want tevreden dat is verdacht. (Ook dit is natuurlijk ironisch bedoeld, want ben ook echt niet over alles tevreden)
Omwille van het topic zal ik verder stoppen hier. Bovendien hoef ik ook geen strijd en wil ook niemand kwetsen. Als ik strijd wil pak ik wel mijn gelijk met mijn tractor;)
 
Ik las hier gisteren lovende woorden over de stilte aan boord van de eTron. Nu vraag ik mij af of er al een modificatie is voor het geluid (keukenmachine) van de achtermotor. Dit gezaag hoorde ik met name bij lagere en wisselende snelheden in fileverkeer. Als ik met vol vermogen mijn Tesla laat werken hoor ik ook wat maar dit vindt ik ronduit storend. Ook werd hier over bandengeruis geschreven maar dit heeft alles met de banden te maken die worden toegepast. Een hogere EV ecoband zal stiller zijn dan een 21” sportieve band.
 
Het gezoem bij acceleratie is bij mij zeker hoorbaar, waarschijnlijk door de extreme stilte. Ik had het ook liever niet gehad. Maar van zodra er wat ander geluid is, dus bij iets hogere snelheden of wanneer de radio speelt, neem ik het niet meer waar.
Wat betreft die “extreme” stilte zou ik je adviseren dit eens na te meten. In cijfers zijn de verschillen namelijk niet zo groot als het lijkt. Ik heb zelf met een serieuze dB meter gemeten en ontdekte tot 120kmh weinig verschil met mijn MS op Conti sport contact banden van 21”. Echter met Michelin pilot sport is hij minder stil. Dit verschil loopt op tot bijna 3dB.
 
Precies. Tesla weigerde akkoord te gaan met de normale voorwaarden van een grote afnemer. De inzetbaarheid moet wel worden gegarandeerd voor nieuwe auto's die bedoeld zijn voor de verhuur. Tesla wil toch ook betaald krijgen voor de geleverde auto's? Dan kan het toch niet zo zijn dat Tesla de kwaliteitscontrole en aflevercontrole alsmede de reparaties wel daarna bij de klant gaat doen en de klant laat wachten op reparaties en zo de inzetbaarheid (dus omzet) beperkt, en dat zonder gegarandeerde reparatietijd?

Toch heel normaal. Je hoeft niet akkoord te gaan met voorwaarden van een grote partij (deze is denk ik stuk kleiner dan Tesla). Gewoon kijken waar je de winst kunt maximaliseren en grote partijen zijn vaak niet de juiste weg (achterlijke voorwaarden, accepteren je eigen voorwaarden niet, 45+ dagen betalingstermijn.......ga lekker ergens anders kopen).
 
Je snapt het punt niet. Het is voor een partij die auto's wil verhuren niet acceptabel dat nieuwe auto's in behoorlijke aantallen niet inzetbaar zijn. Dat zou Tesla toch ook moeten willen snappen, vooral omdat mensen overtuigd worden door een keertje auto huren en dan potentieel koper van Tesla zijn. Dit is antireclame ten top.