Wel, je hebt gelijk en bent helemaal fout. Ik ben voor 99% zeker van mijn keuze, geen e-tron, wel een Model 3. Tenzij het prijsverschil in lease te groot wordt in het voordeel van de e-tron. Ik wacht nu op de definitieve offertes van de lease-maatschappij.
Die etron rijdt goed, comfortabel en stil, maar blijft, ook na de testrit, een SUV. Het verbruik maakt een e-tron gewoon niet zo heel erg ecologisch, zoals ik hier al eerder aangaf. Mijn motieven om een EV te kiezen zijn louter van ecologische aard.
Ik wil an sich liever geen al te grote wagen, en helemaal geen SUV. Initieel had ik mijn zin gezet op een ID3, maar die gaat er niet op tijd zijn. Daar zou ik perfect tevreden mee geweest zijn.
De model 3 heeft één groot probleem voor mij. Het beperkte laadvermogen (423 kg). Ik trek er af en toe met wat vrienden op uit, dat is dan wel niet zo'n lange rit.Met vijf in de auto, comfortabel is dat niet in de huidige wagen, maar dat gaat.
Maar in de Tesla denk ik dat die samenstelling te zwaar gaat uitkomen, rekening houdend met de bijkomende bagage.
Ik mis er verder nog wel enkele comfortdingen op die ik nu veel gebruik, vooral het head-up display ga ik echt missen. Ik vind dat onwaarschijnlijk goed. Ik kijk zo goed als nooit op mijn dashboard (tenzij om mijn gemiddeld verbruik te controleren). Ik heb alle info (snelheid, navigatie, keuze media) in mijn HUD ... Dat ga ik dus echt missen.
Volvo bestaat niet, het is een Polestar. Die heeft een wielbasis die 9 cm korter is dan die van mijn eigen wagen, en ik blijf twijfels hebben over de grootte van de wagen. Ik zou die nu moeten bestellen, wil hem in levende lijve zien, maar Polestar heeft me gisteren bevestigd dat ik hem alleen in Oslo kan gaan bekijken. Neen dus. Ik heb ook hier op 't forum nog wat extra informatie gekregen die me duidelijk een streep door die optie lieten trekken (ivm onderhoudsorganisatie).
Ik wil hier niemand bekeren of overtuigen, ik geef alleen aan dat het verschil niet zo groot is als mensen overal proberen aan te stippen. Ik wil niemand mee hebben. Als ik niet zo'n aversie had voor SUV's, had de e-Tron op dit ogenblik meer kans gemaakt. Ik zal best tevreden worden met mijn met 99% zekerheid Model 3.
Op dit forum heb ik al enkele keren mensen horen praten over problemen, maar dat wordt soms zelf gewoon door anderen weggelachen. Er lopen hier ook heel wat mensen die duidelijk flink in Tesla hebben geïnvesteerd. Dat maakt mij gewoon een beetje achterdochtig.
Ik ben redelijk veeleisend, doe lang over dit soort keuzes, maar ben nadien een makkelijke klant wanneer men het mij niet moeilijk maakt.
Je vergeet de knieruimte achterin
Het toeval wil dat ik 10 jaar geleden een Audi kocht bij de dealer waar ik nu mijn offerte heb opgevraagd, en daar echt onbehoorlijk behandeld ben. Dus het voorbehoud dat ik heb tov Tesla en evt onderhoud heb ik ook tegen Audi. Nu is de garage wel overgenomen en herken ik het personeel er niet meer, maar toch...