Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Er is een deel 2:
Dit is wel heel erg. Maar we moeten Tesla ook niet overschatten. Ik heb zeker in een jaar tijd meer dan tien keer een bezoek gebracht aan de SeC of een Ranger is langs geweest. En de problemen zijn nog niet over.

ik vergat nog dat ik dan ook weken niet in mijn auto heb kunnen rijden. Maar voordeel bij Tesla is wel, Tesla loaners. Oude autos maar iig geen kleine A1
 
Last edited:
Hij heeft een “lemon” en dat is echt niet leuk.
Maar water probleem heeft niks te maken met het feit dat het een EV is.
Hopelijk kan men begrijpen dat zijn wagen waarschijnlijk een rare geval is en niet echt representatief.

Dat terzijde, als hij aan de Tesla SuC wil kunnen laden, zou hij moeten klagen bij Audi.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Maar water probleem heeft niks te maken met het feit dat het een EV is.
Maar Audi wordt toch geroemd omwille van hun bouwkwaliteit? Ik zet het cursief want mijn Audi zat ook niet helemaal recht.

Hopelijk kan men begrijpen dat zijn wagen waarschijnlijk een rare geval is en niet echt representatief.
Ik verwijs naar mijn eigen ervaringen :D
 
  • Like
Reactions: robertvg
Uit AutoWeek.
AC91D9B3-2C37-44A7-B1E1-D4900E74E585.jpeg
 
Wat een onkunde! Een duidelijk locatiegebonden probleem verhelpen door draadjes en knopjes te vervangen. Althans volgens de klager. Die wellicht zijn hele huis vol heeft gehangen met goedkope, draadloze apparaatjes.
Een doorsnee klant en een doorsnee technicus bij een dealer zijn geen RF-engineers, laat staan radio-amateurs.
 
Woensdag even mijn S gewisseld met de buurman die een e-tron aan het testrijden was.

Grappig verhaal eigenlijk: ik zat al enkele dagen aan zee (en had de auto al kunnen opladen), hij kwam in de voormiddag aan met nog 40km over, en was dan verbaasd dat de auto pas tegen de avond opnieuw vol ging zijn (aan een 22kW lader). Omdat hij vroeger moest thuis zijn hebben we dan even geswapt.

Mijn ervaringen met de e-tron: in feite rijdt die auto best wel ok. Is duidelijk wat trager dan de Tesla, maar de bouwkwaliteit lijkt me toch wel op een hoger niveau te staan. De motor maakt inderdaad wat meer lawaai maar nu ook niet zo gruwelijk veel, en minder dan een ICE vind ik.

De kinderen waren onder de indruk van alle interieurlichtjes en kleurtjes, maar vroegen toch waar het scheetkussen en de spelletjes naartoe waren.

Ik ben er niet in geslaagd om het gemiddeld verbruik te zien, maar had toch de indruk dat dit beduidend hoger lag dan de Tesla (afgaand op hoeveel range hij verloor tijdens de rit).

Samenvattend: mochten we de motor en efficiëntie van een Tesla en de bouwkwaliteit van een e-tron kunnen mergen, komen we toch vrij dicht van wat een goeie auto zou zijn.
 
  • Like
Reactions: horta