fivari
Maker van de Fivari-charger
Een half jaar geleden zag het er nog helemaal anders uit. Het gaat snel en met de ionity nabij Metz is de route over Frankrijk een optie geworden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zoals ik al schreef: minder laders per locatie. Het beperkt aantal laders per locatie stelt, na de verhoging van de tarieven voor niet-deelnemende merken niet echt een probleem. Dat was voor het consortium allicht een van de argumenten om de tarieven niet al te laag te houden.Hauconcourt: 4 laders, -1 buiten dienst.
Mahlberg: 4 laders
Rastplatz: 3 laders
Gofast Swissminiatur: 2 laders
Carpi : 6 laders, -1 buitendienst.
4 laders
Idd, is te doen.
Maar die tarieven gaan voor eigenaars toch ook omhoog als ze beslissen niet meer een IONITY abonnement te nemen na het eerste proefjaar?Zoals ik al schreef: minder laders per locatie. Het beperkt aantal laders per locatie stelt, na de verhoging van de tarieven voor niet-deelnemende merken niet echt een probleem. Dat was voor het consortium allicht een van de argumenten om de tarieven niet al te laag te houden.
Heb ook even gepland. Ik kom er wel maar over Oostenrijk. Dat is wel nieuw inzicht. Waar ik echter huiverig voor ben is dat zo'n laadpaal het niet doet. Hier in Nederland heb ik nog nooit meegemaakt dat een laadpaal defect was. In Italië echter kun je nergens op rekenen. Al te vaak teleurgesteld bij een paal gestaan.Zoals ik al schreef: minder laders per locatie. Het beperkt aantal laders per locatie stelt, na de verhoging van de tarieven voor niet-deelnemende merken niet echt een probleem. Dat was voor het consortium allicht een van de argumenten om de tarieven niet al te laag te houden.
Zeg maar, ‘een beetje voor paal staan’..Heb ook even gepland. Ik kom er wel maar over Oostenrijk. Dat is wel nieuw inzicht. Waar ik echter huiverig voor ben is dat zo'n laadpaal het niet doet. Hier in Nederland heb ik nog nooit meegemaakt dat een laadpaal defect was. In Italië echter kun je nergens op rekenen. Al te vaak teleurgesteld bij een paal gestaan.
Dan heb jij meer geluk dan ik. Van de zomer kwam ik zowel bij IONITY Jaunay-Clan als IONITY Chartres niet verder dan 50 kW. Na het verzetten naar een andere laadpaal haalde ik wel 90+ kW. Dat kost je toch 10 minuten extra. Volgende keer neem ik gewoon weer alleen maar SuC's.Ben afgelopen zomer met model 3 en vouwwagen naar en door zuid frankrijk gereden. Meerdere IONITY laadpunten gebruikt. Relatief rustig, werkten goed. Geen klagen eerlijk gezegd.
Dan heb jij meer geluk dan ik. Van de zomer kwam ik zowel bij IONITY Jaunay-Clan als IONITY Chartres niet verder dan 50 kW. Na het verzetten naar een andere laadpaal haalde ik wel 90+ kW. Dat kost je toch 10 minuten extra. Volgende keer neem ik gewoon weer alleen maar SuC's.
Echt? In de navigatie van de auto bedoel je? En die kun je mee laten nemen bij de routeplanning?Zowel in de app als in de auto en ook in ABR worden de beschikbare ionitypalen real time getoond.
Ik vind het toch super handig dat ik met autopilot al rijdende op het grote scherm de bezettingsgraad van superchargers kan verkennen. Ik rij op grote trips ook met ABRP, maar de snelle feedback en het grote scherm in mijn Tesla is veel handiger dan op ABRP proberen te verkennen hoe het bij nabijgelegen andere laadpunten zit. In de praktijk was ABRP eerder een second opinion op mijn rijbereik en verbruik, dan een navigatiehulp.
Maar goed, met een etron heb je die keuze niet .
Ik zie in de Audi enkel het voordeel dat je waypoints in de auto kan rangschikken. Maar terwijl je dat doet, ben je de kaartweergave kwijt. Als je meer wil, moet je terugvallen op je smartphone.Ik denk dat ik iets mis. Op basis van Fivari begrijp ik dat e-tron een eigen planner heeft die beter werkt dan ABRP. Je hebt ABRP dan als second opinion
Of bedoel je met 'geen keuze in de etron' dat het systeem van Audi zo compleet is, omdat het meer dan één netwerk meeneemt in de berekening, dat je de facto niet meer teruggrijpt naar ABRP?
De planner van de e-tron werkt gewoon goed. Je kan inderdaad een hele route uitstippelen waaraan dan naar behoefte laadpunten worden toegevoegd. Of je kan uiteraard gewoon je eindbestemming ingeven waarna de route dan door de planner wordt geoptimaliseerd en van laadpunten voorzien.
Door de video ontdekte ik dat je real time te zien krijgt of en hoeveel laadpunten er beschikbaar zijn. Je kan op elk moment een HPC in de buurt zoeken met opnieuw de beschikbaarheid.
Al die mogelijkheden kan je ook via de App gebruiken en dan kan je wat er gevonden werd aan de auto doorsturen.
Dat het beter is dan ABR zou ik zelf niet zeggen. Het ene lijkt me inderdaad iets om te gebruiken bij de voorbereiding van de reis, de navigatie voor tijdens de reis.