Kdmn
Member
200 kW regeneratie is volslagen onzin. Je zit bij iedere - rem - actie met 200 kW met je neus in je instrumentenpaneel. Het levert gegarandeerd kotsende passagiers op. Het maximum van 60 kW van de Tesla is op de snelweg voor enig comfort al teveel.
Ook het statement dat een derde van de afstand wordt verkregen door regen is net zoveel onzin. Die energie is er wel eerst ingestoken.
Dan moet je rekenen met de onvermijdelijke verliezen. Een derde is sowieso onzin omdat je tijdens een rit van zeg een uur maar ongeveer één minuut aan het remmen bent.
Ik geloof meer van de verhalen van Elon dan van de marketing idioten van 'Big Auto'.
Toch wel, het tesla regeneratief remmen op snelweg is traag, zeker bij hogere snelheden. Energie in roterende massa is dan ook kwadratisch... het is ook Audi’s bedoeling dat je met je neus in je dashboard gaat op regen maar dan wel bediend met het rempedaal. Staat filmpje van op YouTube, is gewoon een innovatie die eens niet van Tesla komt en toch EV gerelateerd is. Het kan..,