Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De zakenman die 400 tot 500 kilometer per dag aflegt.. Dat heette vroeger een vertegenwoordiger.

Hier heet hij Minister Wiebes, want volgens de Volkskrant vandaag:

CDBACDEF-55C1-4C50-B285-F8B2D29E525A.jpeg
 
Hier heet hij Minister Wiebes, want volgens de Volkskrant vandaag:
View attachment 377791
Ik wilde een funny geven, maar daar is dit bericht te triest voor.
Hebben ze Wiebes wel gevraagd of hij ooit van Delfzijl naar Sluis is gereden, of dat hij dat in de planning heeft staan.
Mocht hij ooit die rit moeten maken, dan kun je een van de twee afspraken toch verplaatsen.
En is de tijd van een minister zo kostbaar dat hij niet een kwartier extra in de auto kan werken tijdens een snelle SuC sessie? Heeft hij dat niet over voor het milieu.
De vraag stellen is hem beantwoorden...
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
ja, zo hebben we ze in België ook gehad,

toen op energie de 5***** minister Turtelboom werd vervangen door platte patat Tommelein.

Eerste beleidsdaad was het verkopen van de Tesla van zijn voorganger.

Hij claimde het te druk te hebben om te kunnen laden.
Terwijl zijn chauffeur uren stilstaat bij de zoveelste pensenkermis.

Enfin, we zijn er al vanaf.
 
Conclusie van de testrijder:'Niet geschikt voor de zakenman die 400 tot 500 km per dag aflegt'.
Beetje zoeken naar tegenargumenten.
Ik neem aan dat die “zakenman”/“vertegenwoordiger” naast de 4-6 uur dat ie in de auto zit ook nog bij z’n clientèle koffie zit te leuten. In die tijd kan hij ook z’n wagen aan de stekker hangen, tegenwoordig heeft elk bedrijf/wegrestaurant wel een laadkast aan de gevel hangen. (Misschien helpt het ook om de afspraken beter in te plannen, zodat je niet dagelijks 400-500km hoeft te rijden, just my 2 pfenning ;) )
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren de e-tron proefgereden. Toch ook wel een geweldige auto. De stilte en het comfort zijn indrukwekkend. De bediening is ergonomisch (bv. de bedieningshendel op de middenconsole) en logisch opgebouwd. De rijhulpmiddelen prima.
Voor het kritiek punt van het verbruik: de rij-omstandigheden waren niet optimaal want wat file gehad. Verder wat secundaire wegen genomen, maar toch ook een echte testrit gereden met dito snelheden op de snelweg en heel wat tussenliggende acceleraties in de boost-mode. De batterij was helemaal vol waardoor in het begin van de rit de regeneratie wat beperkt werd. Temperaturen waren dan weer wel gunstig.
Op de rit van 56 km met een gemiddelde snelheid van 53 km/u volgens de boordcomputer een verbruik van 25,4 kWh/100km. De vorige testrijder had een vergelijkbaar verbruik: 26,3 kWh/100km. Dat vind ik zeer aanvaardbaar. Dit wijst op een reëel bereik van 350 km hetgeen in combinatie met de hoge laadsnelheid van 150 kW, volgehouden tot 80% SOC, zie Fastend, ook voor de lange afstand erg bruikbaar is.
Verbruik_testrit.jpg
 
Gisteren de e-tron proefgereden. Toch ook wel een geweldige auto. De stilte en het comfort zijn indrukwekkend. De bediening is ergonomisch (bv. de bedieningshendel op de middenconsole) en logisch opgebouwd. De rijhulpmiddelen prima.
Voor het kritiek punt van het verbruik: de rij-omstandigheden waren niet optimaal want wat file gehad. Verder wat secundaire wegen genomen, maar toch ook een echte testrit gereden met dito snelheden op de snelweg en heel wat tussenliggende acceleraties in de boost-mode. De batterij was helemaal vol waardoor in het begin van de rit de regeneratie wat beperkt werd. Temperaturen waren dan weer wel gunstig.
Op de rit van 56 km met een gemiddelde snelheid van 53 km/u volgens de boordcomputer een verbruik van 25,4 kWh/100km. De vorige testrijder had een vergelijkbaar verbruik: 26,3 kWh/100km. Dat vind ik zeer aanvaardbaar. Dit wijst op een reëel bereik van 350 km hetgeen in combinatie met de hoge laadsnelheid van 150 kW, volgehouden tot 80% SOC, zie Fastend, ook voor de lange afstand erg bruikbaar is.View attachment 379588

350 lijkt me krap met 25 kWh per 100 km. Maar laten we eerlijk wezen, zelfs 300 is ruimschoots voldoende, zeker omdat het laden zo snel gaat. Mooi om te horen dat hij comfortabel en stil is. Ik hoop dat ze in maart in grote getalen gaan verschijnen. Mooie aanvulling op EV aanbod.