Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Die NewMotion pas is gratis - dus die abo heb je helemaal niet nodig natuurlijk. En in sommige gevallen zal je zelfs goedkoper kunnen laden dan de prijen die hier staan. Maar goed, Auti heeft er iig over nagedacht en als je zoiets aan je klanten aanbiedt kost die overhead je ook geld natuurlijk. Opvallend is dat DC laden tot 50kW 65 moet kosten en de snellere Ionity 33 cent. Blijft natuurlijk allemaal wel slechts centenkwestie.
 
Grappig dat dit topic nu al maanden heen en weer pingpongt tussen enkele mensen die de E-Tron maar niets vinden (vooral in vergelijking met hun Tesla) en enkele mensen die de E-Tron hartstochtelijk verdedigen (vanuit hun Audi-heritage of omdat ze het belangrijk vinden voor de EV-transitie). Ik krijg er wel steeds meer een gevoel bij dat het een herhaling van zetten is.
 
Grappig dat dit topic nu al maanden heen en weer pingpongt tussen enkele mensen die de E-Tron maar niets vinden (vooral in vergelijking met hun Tesla) en enkele mensen die de E-Tron hartstochtelijk verdedigen (vanuit hun Audi-heritage of omdat ze het belangrijk vinden voor de EV-transitie). Ik krijg er wel steeds meer een gevoel bij dat het een herhaling van zetten is.
Ik ook :)

Laat mensen lekker de Audi kopen als ze dat willen. Ik ben allang blij als men een EV koopt.

Ik wil sowieso nog een keer een proefrit maken.
 
Grappig dat dit topic nu al maanden heen en weer pingpongt tussen enkele mensen die de E-Tron maar niets vinden (vooral in vergelijking met hun Tesla) en enkele mensen die de E-Tron hartstochtelijk verdedigen (vanuit hun Audi-heritage of omdat ze het belangrijk vinden voor de EV-transitie). Ik krijg er wel steeds meer een gevoel bij dat het een herhaling van zetten is.

Aangezien voorkeuren voor auto’s enorm subjectief zijn zul je dat altijd houden. Er zijn mensen die mij vertellen dat ze de Model 3 prachtig vinden en die mij vertellen dat ze de Model 3 lelijk vinden. Ze hebben beiden gelijk. ;)

Tesla is vooral anders in die zin dat Tesla niet begonnen is met hoe je een auto elektrisch maakt, maar Tesla is begonnen met het het maken van een elektrische auto. Daardoor zijn er andere keuzes gemaakt. En de een vindt dat fantastisch, de ander vindt het niets.

Feit blijft dat Tesla een flinke voorsprong heeft. Maar ook minder financiële mogelijkheden. Bij een Tesla is individualisering nauwelijks mogelijk (behalve aftermarket), wat een nadeel is. Maar als elektrisch voertuig is het nog steeds the one to beat.

Afhankelijk van wat voor jou het belangrijkste is ga je ofwel de een, ofwel de ander het fijnst vinden.
 
Grappig dat dit topic nu al maanden heen en weer pingpongt tussen enkele mensen die de E-Tron maar niets vinden (vooral in vergelijking met hun Tesla) en enkele mensen die de E-Tron hartstochtelijk verdedigen (vanuit hun Audi-heritage of omdat ze het belangrijk vinden voor de EV-transitie). Ik krijg er wel steeds meer een gevoel bij dat het een herhaling van zetten is.

Grappig dat je klaarblijkelijk niet eens meer met een - wat mij betreft - objectieve blik naar een EV-propositie mag kijken en daarbij een kritische opmerking maken over een prijsmodel.. zonder deze reactie op te roepen. Maar misschien refereer je niet aan mijn bijdrage, dan mag je dit negeren -;). Wellicht is die prijsdiscussie er al geweest, dan heb ik dat gemist in de lawine van meldingen op dit forum tegenwoordig..

Hoe dan ook, ik heb helemaal geen mening over de E-tron als auto, heb er niet in gereden, laat staan echt ervaren. Ben vooral benieuwd naar hoe de klassieke autoindustrie met de specifieke EV-elementen omgaat.. zoals de laadmogelijkheden. Er is dus ook nog een derde "kamp": gewoon objectief, genuanceerd en/maar kritisch..
 
  • Like
Reactions: GIO1974
misschien in de hoop dat kopers van een EV dat niet weten?
Ik ken toch een paar Tesla eigenaars die helemaal niet op de hoogte zijn van laadpassen en dergelijke. Als ex-benzinerijder is het echt wel een andere wereld, en als je daar als Audi jezelf kan tussen zetten en een eenvoudige oplossing kan verkopen aan redelijke prijzen, dan gaat dat geld weer in Audi's zakken in plaats van andermans zakken.

Het cursief gedeelte is natuurlijk ironisch bedoelt.
 
Maar ben het er wel mee eens dat het voor dat soort kopers "een stuk" eenvoudiger wordt gemaakt. Audi heeft er iig over nagedacht en dat siert onze Oosterburen. Tesla geeft - buiten het SuC/DeC netwerk- natuurlijk ook geen informatie. In het begin kreeg je nog een gratis NewMotion pas (met Tesla logo!)... dat is er nu ook vanaf geloof ik..
 
Maar ben het er wel mee eens dat het voor dat soort kopers "een stuk" eenvoudiger wordt gemaakt. Audi heeft er iig over nagedacht en dat siert onze Oosterburen. Tesla geeft - buiten het SuC/DeC netwerk- natuurlijk ook geen informatie. In het begin kreeg je nog een gratis NewMotion pas (met Tesla logo!)... dat is er nu ook vanaf geloof ik..

Dat is dan wel heel in het begin geweest, want ondanks dat we er vroeg bij waren, nooit die pas gekregen.
 
Dat is dan wel heel in het begin geweest, want ondanks dat we er vroeg bij waren, nooit die pas gekregen.

Goeie ouwe tijd, toen NewMotion nog The New Motion heette en nog niet van Shell was. :)
Ik gebruik de pas nog dagelijks.

EA595983-55AD-4AEE-8090-2ADEF7C2D92F.jpeg


39284847-F6B8-40FE-8528-B51BF5002B47.jpeg
 
Vandaag in de krant : De Tijd :
Audi Brussel verlaagt productieprognoses door batterijentekort
view

Jan De Schamphelaere

De Audi-fabriek in Vorst ziet zich genoodzaakt de productieprognoses voor de e-tron voor dit jaar te verlagen. De bevoorrading van batterijonderdelen verloopt niet zoals het hoort.

In de fabriek in Vorst zullen dit jaar 45.242 elektrische auto's van de band rollen. Dat is ruim 10.000 minder dan gepland, blijkt uit een intern document dat de Franstalige zakenkrant L'Echo kon inkijken. Audi doet elke maand een update van de productievoorspelling. Uit de recentste van 9 april blijkt dat de fabriek dit jaar op een lager pitje zal draaien.

De directie wilde gisteren geen commentaar geven. Interne bronnen verwijzen naar problemen met de bevoorrading van onderdelen, vooral op het niveau van de batterij. 'Er zijn enorm veel problemen met LG, dat de batterijcellen aanlevert', klinkt het.

LG, met hoofdkwartier in Zuid-Korea, zou zijn machtspositie in de sector volop aan het uitspelen zijn. Enkele maanden geleden al doken berichten op dat het een prijsverhoging van 10 procent wilde forceren bij Audi. Volkswagen - het moederbedrijf boven Audi - BMW en Mercedes-Benz zetten volop in op de elektrificatie van hun gamma en moeten vechten om aan cruciale onderdelen zoals batterijcellen te geraken.

Voorts was begin dit jaar ook sprake van een tijdelijk aanvoerprobleem door een staking in een Hongaarse Audi-vestiging waar elektrische motoren worden gemaakt. De productiestart van de e-tron Sportback is bovendien uitgesteld tot volgend jaar.

De lagere productiecijfers vertalen zich binnenkort vermoedelijk ook in de tewerkstelling. De directie speelt met het idee vier in plaats van vijf dagen te produceren, met een dag werkloosheid op vrijdag. Ook klanten voelen mogelijk de impact en zullen langer op hun auto moeten wachten. Nu bedraagt de levertijd zes tot zeven maanden, wat volgens een Audi-woordvoerder 'niet abnormaal' is voor een nieuw model.

De e-tron is Audi's eerste volledig elektrische auto. Dat de productie aan Vorst werd toegekend, was de redding van de fabriek. De e-tron nam in september vorig jaar de plaats in van de Audi A1 waarvan er over de jaren heen meer dan 900.000 werden gemaakt. Audi investeerde de voorbije jaren zowat 600 miljoen in Brussel voor de ombouw van de carrosseriebouw, de lakafdeling en de montagelijn. Daarbovenop installeerde het een lijn om batterijen te monteren.

Met de e-tron - basisprijs van ruim 80.000 euro - wil Audi in het premiumsegment de concurrentie aangaan met de Tesla Model X.
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
De Audi-fabriek in Vorst ziet zich genoodzaakt de productieprognoses voor de e-tron voor dit jaar te verlagen.
Blablablablablablabla....ze maken dat ding alleen maar voor de supercredits die pas volgend jaar ingaan.
Dan kunnen ze per EV straffeloos een extra ICE auto verkopen.
Je zal zien dat al die ICE fabrikanten in 2020 opeens geen last meer hebben van een tekort aan batterijen.
upload_2019-4-16_14-26-24.png
 

Attachments

  • upload_2019-4-16_14-25-54.png
    upload_2019-4-16_14-25-54.png
    268.5 KB · Views: 23
  • Informative
Reactions: Jooop
Blablablablablablabla....ze maken dat ding alleen maar voor de supercredits die pas volgend jaar ingaan.
Dan kunnen ze per EV straffeloos een extra ICE auto verkopen.
Je zal zien dat al die ICE fabrikanten in 2020 opeens geen last meer hebben van een tekort aan batterijen.
View attachment 397319

Productie van brandstof wordt ook nooit meegenomen. De CO2 normen in EU (en in NL) zijn exclusief productie brandstof. Daarom kent een EV ook officieel een CO2 uitstoot van 0 g/km.