Een Rolex heeft ook een mooiere afwerking dan een Apple Watch, en een Rolex moet je niet zo vaak herladen als een Apple Watch, ook 2 objectieve feiten. Maar dat weerlegt niet dat je met een Rolex maar 1 ding kan.
Zelfde met een e-tron of EQC vs Tesla. Fijn dat zo een kopers een klassieker afgewerkte Audi willen rijden, maar het is echt geen cutting edge technology.
En over die afwerking heb ik overigens ook mijn mening, maar die is subjectief. Ik vind de gekozen materialen in mijn Model X consistenter gekozen dan in zo een e-tron, waar alles af hangt van welk optiepakket je nu wel of niet neemt, en zolang je maar niet onder het dashboard of onder de zetel gaat neuzen. Ik ben zelf in een I-Pace gaan zitten, en wat de meeste mensen omschrijven als "luxueuzere afwerking" noem ik eerder "met meer franjes". Een dubbele stiksel neemt niet weg dat het nappaleder van de zetels niet verder loopt over de handgrepen in de deur of het dashboard, maar vervangen is door een type nepleder dat niet aan dat van Tesla kan tippen.
En ja, ik kan begrijpen dat je het goed praat dat je met 200km range ook wel toe komt, maar je betaalt wel nog altijd even veel als een Tesla. Het is niet alsof je 30K goedkoper af bent. En een koper van een Kia e-Niro rijdt je eveneens uit de wielen op weg naar het zuiden of op skiverlof.
Dus hou het erop dat ik ieder zijn Rolex of paard gun, maar het vooral een stijlkeuze is die volgens mij 80% gebaseerd is op foute informatie. Zelf wil ik nooit meer een Audi, en daar hebben de Audi dealers zelf wel voor gezorgd.