Net even de E-tron aantal uren op de zaak gehad. Collega heeft er dag mee rondgereden.
Imposante (grote) bak, gewoon een echte audi. Bergen knopjes/schermpjes met kerstverlichting, goed afgewerkt, mooie materialen en strak plaat- en spuitwerk.
Uitvoering was 101K euro (dus berg extra's).
Soort Q8 en dan elektrisch zeg maar.
Rijden, gewoon goed. Hij is wel erg stil (dat viel gelijk op).
Rijdt het beter, soepeler, sneller dan een model 3: neen (dat kan ik vergelijken)
Regen met flippers (old-school), doet de bmw i3 al beter en de de model 3 ook (zal vast ook wel auto-stand ergens in het menu zitten).
Zit soort van touch screen in., maar dat is meer druk screen (je hoort de klik van de schakelaar als je erop drukt), je moet ook echt drukken, aantikken doet die niks.
Ik vond het allemaal onoverzichtelijk, zoeken, etc .....dan is een Tesla echt intuïtief.
DC Laden is wel snel.
AC laden: drama, 3 palen getest (verschillende), diverse snoeren, zelfs de meegeleverde thuislader (overigens ook 3 x 16A met rode stekker...netjes) --> storing direct na "hand shake".
Hij moest dus extra naar de snellader omdat het AC laden niet lukte (100% zeker dat die het wel doet, want bij de dealer aan hun laadpaal werkte het wel). Nog wat updates nodig denk ik.
Verbruik, is hoog. Maar ruim zat voor de meeste mensen en omdat die zo snel laad is een extra stop ook nog niet vervelend (op 150kw+ laders, en die komen er steeds meer).
Puur eerste indruk, ander soort EV concept, maar zal audi rijders aanspreken, mij persoonlijk niet (niet mijn auto).