Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Met een aanhangwagen zeker? Met dit weer moet ik al fel hollen om 300Wh/km te halen.
Veel Autobahn. Geen moeite maar in Nl moet je echt wel goed je best doen. Even ter vergelijking. Een dagje proefrit met een Audi S8+ bracht mij op een verbruik van 1:4,8 aan het einde van de dag. Een dagje S P100DL leverde nog geen 320wh/km op. Met inbegrepen meerdere 0-100-180 sprintjes.
 
Beetje off-topic maar kon het niet laten: zelfde soort plaatje van mijn Model 3 AWD LR 19" ... na trip naar Stuttgart (plus kort uitstapje naar de heuvels in het Zwarte Woud) & terug, vlotjes mee gereden op de Autobahn en Nederlandse snelwegen.


Model 3 consumption.png
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Zojuist het bericht in het nieuws dat alle E-Tron's een terugroep actie krijgen i.v.m. brandgevaar.

Terugroepactie voor de Audi e-tron


Had hem gister al gepost in wat de andere automerken doen. ;) En het is vooral een lekke accu, dat wil zeggen dat er water bij het accu pakket kan komen. Ja, dat heb je met de traditionele automerken, die maken dat soort beginnersfouten niet meer (volgens hunzelf dan).
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and Dim70
Het betreft de productie vanaf het begin, september 2018, tot maart 2019. Een dichtingsonderdeel van een toeleverancier was niet volgens gevraagde toleranties, er zou via de laadpoort vocht richting batterij kunnen. Voor Belgie betreft het een 200-tal wagens op de 300 die toen geleverd waren. Waarschijnlijk nog meest dealerauto's.
 
Net even de E-tron aantal uren op de zaak gehad. Collega heeft er dag mee rondgereden.

Imposante (grote) bak, gewoon een echte audi. Bergen knopjes/schermpjes met kerstverlichting, goed afgewerkt, mooie materialen en strak plaat- en spuitwerk.
Uitvoering was 101K euro (dus berg extra's).
Soort Q8 en dan elektrisch zeg maar.

Rijden, gewoon goed. Hij is wel erg stil (dat viel gelijk op).
Rijdt het beter, soepeler, sneller dan een model 3: neen (dat kan ik vergelijken)
Regen met flippers (old-school), doet de bmw i3 al beter en de de model 3 ook (zal vast ook wel auto-stand ergens in het menu zitten).
Zit soort van touch screen in., maar dat is meer druk screen (je hoort de klik van de schakelaar als je erop drukt), je moet ook echt drukken, aantikken doet die niks.
Ik vond het allemaal onoverzichtelijk, zoeken, etc .....dan is een Tesla echt intuïtief.

DC Laden is wel snel.
AC laden: drama, 3 palen getest (verschillende), diverse snoeren, zelfs de meegeleverde thuislader (overigens ook 3 x 16A met rode stekker...netjes) --> storing direct na "hand shake".
Hij moest dus extra naar de snellader omdat het AC laden niet lukte (100% zeker dat die het wel doet, want bij de dealer aan hun laadpaal werkte het wel). Nog wat updates nodig denk ik.

Verbruik, is hoog. Maar ruim zat voor de meeste mensen en omdat die zo snel laad is een extra stop ook nog niet vervelend (op 150kw+ laders, en die komen er steeds meer).

Puur eerste indruk, ander soort EV concept, maar zal audi rijders aanspreken, mij persoonlijk niet (niet mijn auto).
 
Net even de E-tron aantal uren op de zaak gehad. Collega heeft er dag mee rondgereden.

Imposante (grote) bak, gewoon een echte audi. Bergen knopjes/schermpjes met kerstverlichting, goed afgewerkt, mooie materialen en strak plaat- en spuitwerk.
Uitvoering was 101K euro (dus berg extra's).
Soort Q8 en dan elektrisch zeg maar.

Rijden, gewoon goed. Hij is wel erg stil (dat viel gelijk op).
Rijdt het beter, soepeler, sneller dan een model 3: neen (dat kan ik vergelijken)
Regen met flippers (old-school), doet de bmw i3 al beter en de de model 3 ook (zal vast ook wel auto-stand ergens in het menu zitten).
Zit soort van touch screen in., maar dat is meer druk screen (je hoort de klik van de schakelaar als je erop drukt), je moet ook echt drukken, aantikken doet die niks.
Ik vond het allemaal onoverzichtelijk, zoeken, etc .....dan is een Tesla echt intuïtief.

DC Laden is wel snel.
AC laden: drama, 3 palen getest (verschillende), diverse snoeren, zelfs de meegeleverde thuislader (overigens ook 3 x 16A met rode stekker...netjes) --> storing direct na "hand shake".
Hij moest dus extra naar de snellader omdat het AC laden niet lukte (100% zeker dat die het wel doet, want bij de dealer aan hun laadpaal werkte het wel). Nog wat updates nodig denk ik.

Verbruik, is hoog. Maar ruim zat voor de meeste mensen en omdat die zo snel laad is een extra stop ook nog niet vervelend (op 150kw+ laders, en die komen er steeds meer).

Puur eerste indruk, ander soort EV concept, maar zal audi rijders aanspreken, mij persoonlijk niet (niet mijn auto).

Vind hem stukken mooier dan een Tesla. De bekleding, Knoppen, leder, alles eigenlijk.
Zo jammer dat hij in 2018 niet leverbaar was.
De kwaliteit en service zullen altijd veel beter zijn dan bij Tesla!
En verbruik zal misschien wel hoger zijn, maar het accupakket is groter dan mijn X75D dus de range zal hoger zijn.
De Jaguar heeft ook al meer range dan mijn MX ontdanks die meer verbruiken. Die mensen halen de 300-350 km.
Ik kan daarvan dromen!!
 
Vind hem stukken mooier dan een Tesla. De bekleding, Knoppen, leder, alles eigenlijk.
Zo jammer dat hij in 2018 niet leverbaar was.
De kwaliteit en service zullen altijd veel beter zijn dan bij Tesla!
En verbruik zal misschien wel hoger zijn, maar het accupakket is groter dan mijn X75D dus de range zal hoger zijn.
De Jaguar heeft ook al meer range dan mijn MX ontdanks die meer verbruiken. Die mensen halen de 300-350 km.
Ik kan daarvan dromen!!

Lijkt het alsof ze je hebben gedwongen om Tesla te gaan rijden? Wees dapper, pak het initiatief.
Haal diep adem, geef de X een schop en geef je over aan je droomauto. Je laat wat centen liggen, maar je kunt toch beter streven naar je geluk?! Als ik zo vrij mag zijn: De X en jij dat wordt geen steamy love affair