Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto in diepe slaapstand

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ervaar telkens het probleem dat de auto zichzelf totaal uitschakelt als ik zelfs maar voor een korte periode de auto verlaat. Dit resulteert in het feit dat ik telkens moet wachten totdat de systemen zijn opgestart, wat regelmatig super vervelend is.

Ook kan ik vaak met de App niet inloggen op de auto daar deze niet reageert alleen wanneer ik de auto open en dicht doe kan ik verbinding maken.

Zijn er meer die dit probleem ervaren of zijn er oplossingen?

De auto heeft softwareversie 2019.12
 
Ik ervaar telkens het probleem dat de auto zichzelf totaal uitschakelt als ik zelfs maar voor een korte periode de auto verlaat. Dit resulteert in het feit dat ik telkens moet wachten totdat de systemen zijn opgestart, wat regelmatig super vervelend is.

Ook kan ik vaak met de App niet inloggen op de auto daar deze niet reageert alleen wanneer ik de auto open en dicht doe kan ik verbinding maken.

Zijn er meer die dit probleem ervaren of zijn er oplossingen?

De auto heeft softwareversie 2019.12

Is volgens mijn SeC de standaard geworden.
Juist om een vol geheugen of omgevallen bitjes op te vangen wordt standaard gereboot wanneer de auto een paar minuten is afgesloten.
Als je dan te vroeg terug komt is deze nog steeds aan het opstarten.

Probleem ligt inmiddels al weer in Fremont om niet nieuws op te verzinnen.
 
Wat bedoel je met een volgelopen geheugen?

Mijn ervaring: doordat er teveel geheugen in gebruik is starten de schermen na ca. 20 seconden op. Eerst kwam er niet echt een reactie van het SeC Duiven. Ik ben er langs gegaan. Dagtellers gereset. Spotify account Tesla gaan gebruiken i.p.v. mijn eigen account. En nog wat van die dingen. Dat maakte de opstarttijd aanzienlijk korter! Succes ermee.
 
Overigens zie ik sinds kort onder het kopje 'service', SLEEPMODUS staan. Ik kan mij niet herinneren dat dit hier eerder stond. Kan er ook weinig online over vinden, alsmede in de handleiding. Wellicht heb je hier iets mee gedaan?
 
Toen ik dit meemaakte was de SEC tip om wat oude bestemmingen in de navigatie te wissen (oude mcu, 2015). Het werkte, daarna was hij sneller met opstarten. Ik heb er zo’n 100 adressen uitgegooid. Door op het adres te swipen en dan te verwijderen.

Ook maar eens opgeschoond. Ruim een jaar adressen
 
Overigens zie ik sinds kort onder het kopje 'service', SLEEPMODUS staan. Ik kan mij niet herinneren dat dit hier eerder stond. Kan er ook weinig online over vinden, alsmede in de handleiding. Wellicht heb je hier iets mee gedaan?
'Sleep' ofwel, slepen, getrokken worden. Zit er al jaren in.

In de US 'Tow Mode', voor als iemand je moet slepen dus. Regen gaat uit en de auto rolt gewoon.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Mijn auto gaat niet meteen slapen maar na de nacht instappen bijna altijd even geduld hebben. Ik denk een seconde of 30.

Normaliter is het denk ik max 10 seconden om in te stappen, het display aan gaat, ik m'n pincode invoer en kan rijden.

Kun je het gedrag filmen? Wel interessant om dit te zien.
 
Valt niet veel te filmen.

  1. App kan geen contact met auto maken (pas nadat je portieren even opent)
  2. Achterklep gaan niet open met de knop op de klep, wel met de AB of als je eerst de portieren opent
  3. Schermen gaan gewoon aan, maar krijg tekst dat het systeem moet opstarten (ongeveer 30 sec.)
Zwaar irritant dus.

Moet even tijd vrijmaken om iemand bij Tesla aan de lijn te krijgen op e-mails krijg je geen reactie.
 
Ik merk dit gedrag zeer wisselend, de ene keer na een nacht gaat alles snel aan, de andere keer na een half uur zit hij in een diepe slaap en blijft alles 20 seconden zwart en gaat de koffer niet meteen open. De midden console gaat altijd direct aan, en reageert ook op wisselen van versnelling door de PIN te vragen terwijl het scherm achter het stuur zwart blijft.

Ik kan er tot op heden geen lijn in trekken.