Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto koppelen aan Tesla account

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een kleine 2 maanden heb ik een nieuwe Model 3 via de leasemaatschappij (Leaseplan). In mijn Tesla account zie ik de auto niet staan. De telefoon app werkt wel.
Ik vraag me af of laden aan een Supercharger gaat werken als de auto niet gekoppeld is aan mijn Tesla account. Weet iemand dat?
Ik zie wel een optie om een auto via de VIN te koppelen aan het Tesla account, maar heb geen idee of dat kan aangezien het een Leaseplan auto is en dus niet mijn particulier bezit.

Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Alvast dank voor de reactie.
 
Reagerend op mijn eigen topic: vandaag ben ik bij een Supercharger geweest om het snelladen uit te proberen. Na de eerste keer inpluggen gebeurde er niets. D.w.z.: het laden werd niet gestart (de voorbereiding/koppeling wel).
Toen gebeld met Leaseplan. Ze hebben gecontrolerd of alles goed stond, en dat was het geval aldus de telefoniste.

Voor de zekerheid nog maar eens de laadkabel ingeplugged, en toen werkte het wel. Vaag dus. Misschin dat de controle van Leasplan toch iets geactiveerd heeft. Fijn in ieder geval dat het laden bij de Supercharger werkt.

P.S.: in mijn Tesla account zie ik nog steeds geen auto gekoppeld staan. Misschien dat Leaseplan een account heeft waarin mijn auto wel gekoppeld staat waardoor de Superchargers werken?
 
Upvote 0
In mijn Tesla account zie ik de auto niet staan. De telefoon app werkt wel.

Er reageert niemand denk ik want wat je beschrijft is onduidelijk.

Wat bedoel je hiermee? Je moet toch inloggen met je Tesla account op de Tesla app. Wat bedoel je met "De telefoon app werkt wel."?

Lijkt mij dat de lease maatschappij het volgende moet uitvoeren: Ondersteuning voor Tesla-accounts
 
Upvote 0
Bij lease zul je denk ik de auto nooit in je eigen account zien aangezien de leasemaatschappij de eigenaar van de auto is.
Binnenkort krijg ik zelf een M3 via de leasemaatschappij. Ik heb in eerste instantie zelf de reserveringsaanbetaling moeten doen en op dat moment stond de M3 in mijn eigen account. Na een paar weken heeft de leasemaatschappij de auto bij Tesla opgehaald en toen kreeg ik de melding dat de auto uit mijn account is verwijderd En inderdaad, de auto is niet meer zichtbaar.
Over een paar weken kan ik zelf in de auto gaan rijden en ik denk dat op dat moment de leasemaatschappij mij als berijder toevoegt waardoor de auto in de app beschikbaar komt (en niet in mijn account).
Er zal dus een verschil zijn tussen de zichtbaarheid in je account en in de app.
Voor superchargen moet je betaalgegevens invoeren, ik heb (nog) geen idee hoe dat werkt bij een leaseauto…..
 
  • Like
Reactions: JeroenM3LR2022
Upvote 0
Dank voor de reacties!

De situatie is zoals Mars2020 aangeeft: de telefoon app werkt met mijn inlog en alles functioneert In die app. Log je echter in op de Tesla website, dan zie je geen auto staan en er is dus ook geen optie om een betaalmethode te kopppelen. Vandaar mijn originele vraag of het Superchargen dan wel gaat werken.
Samenvattend: er is een verschil tussen de app en de Tesla website.

Inmiddels weet ik dat het superchargen correct werkt ondanks dat er geen auto in mijn Tesla website account zichtbaar is. En ondanks dat ik dus geen betaalmethode gekoppeld heb. Zie 2de post.
Oftewel: ik heb geen probleem met Superchargen.

Hopelijk gaat dit ook goed bij jouw leaseauto Mars2020!
 
Upvote 0
Hmm, inderdaad: die optie zie ik nu ook. Ik weet niet waarom ik dat niet eerder gezien heb. Maar ik ga, nu het werkt, denk ik geen extra betaaloptie toevoegen.
Hoe lang duurt het voordat je op de Tesla website kunt zien dat je een Supercharger sessie gehad hebt? Bij mij geeft hij aan geen Supercharger geschiedenis gevonden te hebben (terwijl ik er vandaag wel geweest ben).
 
Upvote 0
Dank voor de reacties!

De situatie is zoals Mars2020 aangeeft: de telefoon app werkt met mijn inlog en alles functioneert In die app. Log je echter in op de Tesla website, dan zie je geen auto staan en er is dus ook geen optie om een betaalmethode te kopppelen. Vandaar mijn originele vraag of het Superchargen dan wel gaat werken.
Samenvattend: er is een verschil tussen de app en de Tesla website.

Inmiddels weet ik dat het superchargen correct werkt ondanks dat er geen auto in mijn Tesla website account zichtbaar is. En ondanks dat ik dus geen betaalmethode gekoppeld heb. Zie 2de post.
Oftewel: ik heb geen probleem met Superchargen.

Hopelijk gaat dit ook goed bij jouw leaseauto Mars2020!
Ik zit bij Arval. Op de site van Arval staat:
Er dient via de app van Tesla eerst een betaalmethode gekoppeld te worden aan uw account!
Ik ben benieuwd of het gaat werken….. Vooralsnog ga ik van het positieve uit.
 
Upvote 0
Hmm, inderdaad: die optie zie ik nu ook. Ik weet niet waarom ik dat niet eerder gezien heb. Maar ik ga, nu het werkt, denk ik geen extra betaaloptie toevoegen.
Hoe lang duurt het voordat je op de Tesla website kunt zien dat je een Supercharger sessie gehad hebt? Bij mij geeft hij aan geen Supercharger geschiedenis gevonden te hebben (terwijl ik er vandaag wel geweest ben).
Dat het nu werkt hoeft niet te betekenen dat het blijft werken. Tesla staat een bepaalde mate van krediet toe wat betreft supercharging (is op het forum ook wel een en ander over te vinden, ik meende tot 50 euro oid). Misschien dat Tesla afspraken heeft met LeasePlan wat betreft facturatie, maar ik zou dat wel zeker willen weten als je van plan bent te vertrouwen op de SuC's voor een (buitenland) reis.
 
Upvote 0
Weet je hoe lang het duurt voordat je in het Tesla account ziet dat je bij een Supercharger geweest bent? Vandaag is mijn laadsessie van gisteren nog niet te zien.

Supercharger geschiedenis.png
 
Upvote 0
Kleine follow-up van dit topic ter info: inmiddels heb ik (vanwege een buitenland trip in juli) ca 10 keer geladen bij diverse Superchargers. Tot op vandaag is geen enkele laadsessie te zien in mijn Tesla account. Ik heb geen betaalmethode gekoppeld.
Ik ga er nog steeds vanuit dat de rekening rechtstreeks naar de leasemaatschappij gaat (Leaseplan in mijn geval). Dit werd ondanks ook bevestigd door iemand anders die ook via Leaseplan een Tesla heeft.
 
Upvote 0
Dank voor de reacties!

De situatie is zoals Mars2020 aangeeft: de telefoon app werkt met mijn inlog en alles functioneert In die app. Log je echter in op de Tesla website, dan zie je geen auto staan en er is dus ook geen optie om een betaalmethode te kopppelen. Vandaar mijn originele vraag of het Superchargen dan wel gaat werken.
Samenvattend: er is een verschil tussen de app en de Tesla website.

Inmiddels weet ik dat het superchargen correct werkt ondanks dat er geen auto in mijn Tesla website account zichtbaar is. En ondanks dat ik dus geen betaalmethode gekoppeld heb. Zie 2de post.
Oftewel: ik heb geen probleem met Superchargen.

Hopelijk gaat dit ook goed bij jouw leaseauto Mars2020!
De auto is inmiddels door Arval geleverd. De auto is in mijn Tesla account zichtbaar, echter ik heb minder mogelijkheden dan onze auto in ons prive account.
De app werkt, echter ik kan bijvoorbeeld geen extra bestuurders toevoegen terwijl dat in het prive account wel kan.
Superchargen heb ik nog niet getest.
 
Upvote 0
Bij lease zul je denk ik de auto nooit in je eigen account zien aangezien de leasemaatschappij de eigenaar van de auto is.
Binnenkort krijg ik zelf een M3 via de leasemaatschappij. Ik heb in eerste instantie zelf de reserveringsaanbetaling moeten doen en op dat moment stond de M3 in mijn eigen account. Na een paar weken heeft de leasemaatschappij de auto bij Tesla opgehaald en toen kreeg ik de melding dat de auto uit mijn account is verwijderd En inderdaad, de auto is niet meer zichtbaar.
Over een paar weken kan ik zelf in de auto gaan rijden en ik denk dat op dat moment de leasemaatschappij mij als berijder toevoegt waardoor de auto in de app beschikbaar komt (en niet in mijn account).
Er zal dus een verschil zijn tussen de zichtbaarheid in je account en in de app.
Voor superchargen moet je betaalgegevens invoeren, ik heb (nog) geen idee hoe dat werkt bij een leaseauto…..

Lang gezocht naar een antwoord maar nu gevonden, dank voor het delen

Ook ik heb op de zelfde manier een auto besteld, online en kreeg direct een RN nummer in de app etc. 5 dagen er na nam de LM (ALD) deze over en toen verdween deze uit de app en mijn account. Ik heb dus ook geen idee wanneer ik de auto mag verwachten (vermoedelijk Mei). Ik ben bang dat ik tot die tijd geen informatie over het bestelproces kan terugvinden.. We wachten rustig af..



M3LR Solid Black/wit interieur/ 18" 2022
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Upvote 0