Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Op 28 maart jl. heb ik mijn S85 uit Tilburg opgehaald.Het betreft een "voorraad"exemplaar.
Voordeel: binnen een week eigenaar van een droomauto.
Nadeel: ik zit vast aan de bestaande opties- of het ontbreken hiervan.Omdat de auto in oktober 2014 is geproduceerd,
is deze voorzien van de hardware voor TACC.De software ontbreekt.Kan ik achteraf kopen.Kosten:€3100.
Vinden jullie deze optie €3100 waard? Is het mogelijk dat in de toekomst deze optie bij een firmware update kosteloos wordt geactiveerd?
 
Hallo,

Op 28 maart jl. heb ik mijn S85 uit Tilburg opgehaald.Het betreft een "voorraad"exemplaar.
Voordeel: binnen een week eigenaar van een droomauto.
Nadeel: ik zit vast aan de bestaande opties- of het ontbreken hiervan.Omdat de auto in oktober 2014 is geproduceerd,
is deze voorzien van de hardware voor TACC.De software ontbreekt.Kan ik achteraf kopen.Kosten:€3100.
Vinden jullie deze optie €3100 waard? Is het mogelijk dat in de toekomst deze optie bij een firmware update kosteloos wordt geactiveerd?

Dit heb ik nog niet gehoord. Auto-pilot is destijds zonder kosten geïntroduceerd op eventueel 500 EUR na die, geloof ik, te maken had met de parkeersensoren. Kan het dat de wagen die je hebt gekocht zonder het tech pakket is gekomen en de meerprijs hierdoor zo hoog is?

Het is moeilijk om te bepalen voor iemand anders of de auto-pilot functies 3100 EUR waard zijn. Zeker omdat je nu nog niet weet wat er de komende maanden nog gaat volgen. Voor 3100 EUR zou ik afwachten. Enkel voor TACC, lane change warning en blind spot warning 3100 EUR betalen vind ik wat te veel van het goeie.
 
Last edited:
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.Ik heb geen tech pakket.Wel heb ik lane change warning en blind spot warning.

Hier de reactie van Tesla:
Activation of the Autopilot hardware in your vehicle is possible as long as the hardware is present.
The cost would be 3.100 Euro for the activation of the Autopilot functions.

This is now also listed under the configurator below.

http://my.teslamotors.com/nl_NL/models/design
 
Inderdaad vreemd verhaal. Nooit gehoord. Maar goed, ik zou er absoluut €3100 voor over hebben om de mijne achteraf van autopilot te voorzien. Maar das n ander verhaal en helaas 'onmogelijk' :)

Als de auto zonder de optie gekocht is dan lijkt me het verhaal nog niet zo vreemd als ik naar de configurator kijk:

autopilot.jpg


En dan heb je nu het voordeel dat het achteraf wel zou kunnen.... En bijtellingsvoordeel want het bedrag zit niet in de fiscale waarde :biggrin:
Wellicht kun je, in geval het destijds niet is aangeboden, vragen of ze in deze situatie genoegen nemen met 2600 Euro.... De prijs die er voor staat indien je het direct kiest....
 
Die 3100 euro is toch alleen voor de comfortfuncties? De veiligheidsfuncties (zoals parkeersensoren en lane departure warning) zou je er wel in moeten hebben. Als je dat ook niet hebt, is het wel een beetje raar, want dan combineert Tesla de oude manier van configureren met de nieuwe manier, in hun voordeel dan :)

Van de comfortfuncties vind ik de TACC eigenlijk als enige echt heel nuttig. Automatisch grootlicht is ook wel handig soms, maar voor mij niet heel belangrijk. Een ander verhaal wordt het als inparkeren en de volledige Auto Pilot werkt. Op dit moment zou ik er geen 3100 euro aan uitgeven, maar als straks de Auto Pilot echt goed functioneert, vind ik het dat bedrag wel waard. Dus met dat in het achterhoofd sluit ik mij aan bij PimEffting.