Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto wassen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

Ik rij rond de 40-50k per jaar dus de auto is na een week alweer aardig vies. Aangezien ik niet elke week de auto ga wassen ben ik benieuwd welke ervaringen er zijn mbt goede shampoo. Ik heb in het verleden goede shampoo gehad waar een soort was/coating achtige laag achter bleef, zodat je met regelmatig afspoelen de auto tussen handwassen door aardig schoon bleef. Er zijn shampoos van 10 tot 50 euro voor consumenten producten en ben benieuwd welke ervaringen er hier zijn met welke merken.

( ik heb gezocht in het forum en kon geen specifiek shampoo topc vinden voor Benelux)

Gr erik
 
Ik heb er glas op laten leggen. Vanaf dat moment is de frequentie qua autowassen een factor 3 verminderd en is het wassen zelf een fluit van een cent. Wel eens per jaar een opfrisser laten doen. De vraag welke shampoo is voor mij niet meer relevant. #dathadikveeleerdermoetendoen
 
Ik was hem elke week in de wasstraat. Kost me 10 minuten werk. 1 minuutje het vuil wegspuiten,1 minuutje foamen. Met zo'n microvezel handschoen mooi poetsen en dan afspoelen ( spoelmodus sla ik over, direct wax functie en vervolgens nog drupvrij drogen. Met flink wat gas vervolgens het water eraf rijden en dan thuis nog licht opdrogen met microvezel doek. Werkt goed voor mij en zeer tijdefficiënt als je het wekelijks doet.
 
98F5C192-E4CD-46A8-82E2-2307FD5F53B0.jpeg
Weer als een spiegel na wasbeurt met Q2M Bath van Gyeon. Auto heeft direct na levering een glascoating gekregen.
 

Attachments

  • 918F56E5-5F41-42E7-8606-ABDBB572308D.jpeg
    918F56E5-5F41-42E7-8606-ABDBB572308D.jpeg
    525.3 KB · Views: 208
  • Like
Reactions: zkpq