Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autoalarm Model S gaar af voor het laden

This site may earn commission on affiliate links.
Nu een paar keer gehad dat het autoalarm af gaat wanneer ik de auto op wil laden. Ik zal het eens uitleggen hoe het verloopt:
1 wanneer de auto op slot is
2 sta ik er naast met de KeyFob in mijn broekzak
3 druk op de WallCharger knop op de steker
4 laadpoort gaat open en meteen gaat het alarm af.

Ik kan deuren open of sluiten, de boel op slot doen of niet, het alarm blijft ca een minuut af gaan. Heel vervelend. En straks als het echt nodig is reageert niemand meer natuurlijk.

Weet iemand wat hier aan te doen is en of dit een bug is? Lijkt me een vervelende feature.

Trouwens ik heb een Model 2 2016 facelift AP1.
 
Ik heb ook een tijdje gehad dat het alarm zo nu en dan af ging. Ook in dezelfde omstandigheden die jij noemt, maar ook soms wanneer ik alleen de auto opende.

Aangegeven bij het sec. Na de eerstvolgende beurt was het over. Weet niet of het softwarematig if hardwarematig is aangepast.
Dus gewoon even bellen.
 
Moderators zoals @widodh kunnen titel aanpassen.
Misschien gaat het alarm af omdat de auto al vergrendeld is?

Ik koppel laadkabel aan na het uitstappen, dan is wagen nog ontgrendeld. Pas bij het weg wandelen sluit de wagen.

Ik vermoed dus dat de wagen alarm moet geven. Misschien iemand anders dat dit kan bevestigen?

Heb je dit ook als je eerst naast de wagen gaat staan zodat hij eerst ontgrendeld?
 
Nu een paar keer gehad dat het autoalarm af gaat wanneer ik de auto op wil laden. Ik zal het eens uitleggen hoe het verloopt:
1 wanneer de auto op slot is
2 sta ik er naast met de KeyFob in mijn broekzak
3 druk op de WallCharger knop op de steker
4 laadpoort gaat open en meteen gaat het alarm af.

Ik kan deuren open of sluiten, de boel op slot doen of niet, het alarm blijft ca een minuut af gaan. Heel vervelend. En straks als het echt nodig is reageert niemand meer natuurlijk.

Weet iemand wat hier aan te doen is en of dit een bug is? Lijkt me een vervelende feature.

Trouwens ik heb een Model 2 2016 facelift AP1.
Is dit ooit nooit opgelost Tampert?