Net gelezen: de contouren voor de nieuwe regeling. Twee bijtellingstarieven, te weten volledig elektrisch en overig. Tarief ev 4% tot een waarde van 50k, daarboven 22%.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Euh.. die grote dure dieselslurpende 6 cilinder die ik vaarwel heb gezegd gaat dus minder kosten agv afbouw BPM en corresponderend bijtellingstarief gaat van 25% naar 22%. En een nieuwe Tesla gaat voor een groot gedeelte 22% worden ipv 4%. Kijk - dat noem ik visie.
Voorlopig nog maar lucht(ballonnen).
Ja, klop. Niet meer dan geruchten / plannen tot nu toe. Maar goed, daar begint het allemaal mee en ik geloof (helaas) wel dat er langs deze lijnen wordt gedacht.
Over een model s van 100000 euro is de bijtelling 13%. Alle andere auto's in die klasse zitten op 22%. Prima toch?
"Over het geopperde EV-fonds om elektrische auto’s te blijven stimuleren wordt met geen woord gesproken. Sterker, de overheid heeft de doelstelling om in 2020 zo’n 200.000 elektrische auto’s op de weg te hebben geschrapt"
Dit is toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij, is dit van rechts (vvd) of van links (pvda) ? Jaja weet het van beiden maar toch
Dat plug-in rijders niet zouden pluggen is ook een fabel. Bij 9 van de 10 laadpalen die ik zie, staat een belasting ontwijker te pluggen.Eindelijk van die plug-in hybrids af (belasting ontwijkers) met dit plan.
Dit is idd jammer. Nu halen we qua CO2 uitstoot de normen door energie zuinige auto's te stimuleren. Maar met deze plannen is die prikkel echt weg."Over het geopperde EV-fonds om elektrische auto’s te blijven stimuleren wordt met geen woord gesproken. Sterker, de overheid heeft de doelstelling om in 2020 zo’n 200.000 elektrische auto’s op de weg te hebben geschrapt"
Dit is toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij, is dit van rechts (vvd) of van links (pvda) ? Jaja weet het van beiden maar toch
Over een model s van 100000 euro is de bijtelling 13%. Alle andere auto's in die klasse zitten op 22%. Prima toch?
Dat plug-in rijders niet zouden pluggen is ook een fabel. Bij 9 van de 10 laadpalen die ik zie, staat een belasting ontwijker te pluggen.
De PHEV dateert uit de tijd dat men dacht dat elektrisch rijden beperkt is tot 30 tot 50 km (phev) of 120 - 150 km (ev).
Dat is inmiddels al achterhaald of zal dat binnenkort wel worden.
Het is natuurlijk van de zotte om een auto een dubbele aandrijflijn mee te geven met alle nadelen, bewegende delen, onderhoud van een benzine/diesel en daarnaast een batterij en een elektromotor. Kijk maar eens naar de bagageruimte die dan resteert. Wat zal een phev trouwens opleveren in 2018 als ook de Model III op de markt is? Ik zeg het wel wat cru maar het is volgens mij wel zo.
Dat is ook mijn bezwaar. We hebben serieus gekeken naar een BMW i3REX als auto voor mijn vrouw. Maar een goedkope ICE leasen op haar eenmanszaak lijkt binnenkort de betere optie. En dat is qua milieu jammer.Hans, er is voorlopig nog steeds geen bev in de prijsklasse tot 50k waarmee volwaardig kan worden gereden. Dat dat binnenkort achterhaald wordt moeten wij eerst nog zien. Ik geloof echt niet dat Tesla in 2018 model 3 in grote aantallen op de Nederlandse markt zal kunnen afzetten.
Deze maatregel lijkt mij dan ook véél te vroeg genomen.