Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autobrief 2.0

This site may earn commission on affiliate links.
Weer een mooi betoog Hans. Zo laden wij nu aan de zaak. Slechts 3 auto's die ca. 2x per week aan de lader hangen.

Als je het aantal EV's echter opschaalt geloof ik toch meer in een stopcontact met vaste kabel bij elke parkeerplek. Anders zul je zien dat net als jij wilt laden die plekken bezet zijn, of mensen hem laten staan. Ik geloof meer in overal kunnen bijladen tegen een lagere snelheid en een paar laadplekken met hoger vermogen tegen een hogere prijs. Als ik m standaard in plug als ik op de zaak ben red ik t ook nog wel met 1x 13A en velen met mij denk ik. Het is zoals je zegt het merendeel rijdt maar enkele tientallen KMS per dag voor woon-werk verkeer.
 
Raar idee inderdaad. Net zo raar als een water-, gas- of elektriciteitsleiding naar ieder huis.
Kunnen veel beter 'snelladen' aan de pomp op de brink. Gaan ze er wellicht nog wat zuiniger mee om ook.:wink:

Ik snap de ironie maar juist het laden aan/in/naast het eigen huis noem ik de meest perfecte oplossing. Mijn laatste SuC bezoek in Nederland was vóór de zomervakantie (op SeC hier na bij onderhoud) en ik red het met het wegrijden met 80,90 en een enkele keer 100% vanuit mijn eigen garage. Eén keer ben ik het terrein in Amsterdam opgereden omdat ik trek had in koffie maar direct omgekeerd omdat alles bezet was en ik huis nog best wel kon halen.

Maar kun je niet thuis laden (voordeel, nooit plek bezet en je bent daar toch en laden kan als je slaapt), dan geldt mijn verhaal dat je beter één keer per week naar de brink kan gaan voor een half uurtje dan steeds alert moet zijn en paaltjes bezet houden of je moet inderdaad alle parkeerplekken een snoertje geven maar dan moet de huidige autogebruiker wel leren omdenken van af en toe tanken naar een continuproces.
 
Last edited: