Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Automatisch ontgrendelen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een tijd zitten lezen en zoeken op het forum, maar kon mijn probleem niet terugvinden, dus toch even een draadje gestart:
Mijn MS ging automatisch ontgrendelen als ik met keyfob in de zak aankwam lopen. Ontgrendelen/vergrendelen en de achterklep openen via de mobiele app werkt niet, wel de andere functies van de app zoals lichten bedienen etc. Na een reset op aanraden van de servicedesk (lang gewacht op reboot, zwart scherm, zweet in de handen, na 1 uur toch weer beeld..o_O) werkt dit nog steeds niet. Maar u ontgrendelt hij ook niet meer automatisch als ik langsloop met de keyfob. In het menu is de optie automatisch ontgrendelen nu grijs, die kan ik niet meer aanzetten..:(
Iemand dit eerder gehad? Ideeën?
 
Nog even een screenshotje gemaakt:
ontgrendelen.jpg
 
Heb een tijd zitten lezen en zoeken op het forum, maar kon mijn probleem niet terugvinden, dus toch even een draadje gestart:
Mijn MS ging automatisch ontgrendelen als ik met keyfob in de zak aankwam lopen. Ontgrendelen/vergrendelen en de achterklep openen via de mobiele app werkt niet, wel de andere functies van de app zoals lichten bedienen etc. Na een reset op aanraden van de servicedesk (lang gewacht op reboot, zwart scherm, zweet in de handen, na 1 uur toch weer beeld..o_O) werkt dit nog steeds niet. Maar u ontgrendelt hij ook niet meer automatisch als ik langsloop met de keyfob. In het menu is de optie automatisch ontgrendelen nu grijs, die kan ik niet meer aanzetten..:(
Iemand dit eerder gehad? Ideeën?

Wild guess.. je keybfob al op de laatste versie draaien? Misschien nog de oude versie die niet meer door de auto wordt geaccepteerd?
 
Ok, dit draadje kan naar de newby-section.... Moet mijn auto nog leren kennen blijkbaar ;)
Automatisch ontgrendelen kon ik niet selecteren, omdat de auto na de reset naar fabrieksinstellingen blijkbaar uit stond. Toen ik 'm onder de carport wilde wegrijden vertelde hij dat; na het aanzetten met de keyfob kon ik de automatisch ontgrendelen optie weer wel selecteren. Bij het wegrijden onder de carport uit stond hij ook niet meer in California :), geen GPS verbinding blijkbaar. Al doende leert men;)
 
Ok, dit draadje kan naar de newby-section.... Moet mijn auto nog leren kennen blijkbaar ;)
Automatisch ontgrendelen kon ik niet selecteren, omdat de auto na de reset naar fabrieksinstellingen blijkbaar uit stond. Toen ik 'm onder de carport wilde wegrijden vertelde hij dat; na het aanzetten met de keyfob kon ik de automatisch ontgrendelen optie weer wel selecteren. Bij het wegrijden onder de carport uit stond hij ook niet meer in California :), geen GPS verbinding blijkbaar. Al doende leert men;)

klopt, na een factory reset staat de gps hardcoded op Tesla kantoor adres, in Californië, zodra de auto in drive gaat en dan zal de gps signaal weer live zijn.

Overigens wordt de GPS data niet geupdate als de auto in Park of uit staat, dus zit je op een boot o.i.d. dan is je lokatie dus waar je in P geschakeld hebt.
 
  • Like
Reactions: DrBreedband
Dus ook als ie op een vrachtauto getakeld wordt? Kun je hem met de app ook niet wakker maken waardoor de gps actief wordt?

Nadat ik gestrand was op de snelweg bij Dusseldorf is mijn auto is op een bergingsauto getakeld en een paar dagen later naar Tesla gebracht. De hele duur van de reparatie (meer dan 4 weken) stond de locatie in de app op de plek waar de auto het begeven had.