Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Automatisch verwerken TeslaCam beelden in Microsoft Azure (met notificatie op mobiel)

This site may earn commission on affiliate links.

DRive

Member
Sep 20, 2019
5
29
NL
Hi, ik heb een oplossing gemaakt waarbij de TeslaCam en Sentry Mode beelden automatisch worden verwerkt, d.m.v. o.a. Microsoft Azure diensten voor opslag.
Het maakt ook gebruik van het TeslaUSB project en dit script: tesla_dashcam, beide beschikbaar op GitHub.
Het mooiste is: na thuiskomst en verwerking krijg ik automatisch een seintje op mijn mobiel, met een directe link naar de video!

Ik heb mijn oplossing en de architectuur gedeeld in een post op mijn blog: Automatic TeslaCam And Sentry Mode Video Processing In Azure - Part 1: The Overview
Nieuwe posts over de details zijn onderweg (post 2 en 3 al online).

Misschien leuk ter inspiratie voor iemand hier, dus ik dacht ik maak er een nieuw thread voor.
 
Had je oplossing elders al gespot. Erg interessant! Blijft natuurlijk bijzonder vreemd dat deze beelden niet gewoon in je Tesla zijn na te kijken. Bij instappen krijg je netjes te zien 'x Sentry events' , waar je dan verder niets mee kan.
 
Zeer interessant en ik zou ook graag zo'n soortgelijke oplossing willen hebben/opzetten. Ik denk alleen wel dat Tesla met iets gaat komen waarbij dit vanuit de firmware/software mogelijk wordt (paid oplossing). Ik heb een redelijke kennis van IT systemen, maar geen idee of het opzetten van dit systeem mij zelf gaat lukken. Ik zal er eens verder induiken! In ieder geval bedankt voor het delen!
 
Ik denk alleen wel dat Tesla met iets gaat komen waarbij dit vanuit de firmware/software mogelijk wordt (paid oplossing).

Dat is er al, bijvoorbeeld TeslaFi.com Tesla Model S X 3 Data Logger maar deze logged maar een subset van data. Via de ODB2 poort is veel meer data uit te lezen.

Verder zal Tesla niet zelf met z'n feature komen want dat is niet in het belang van Tesla.
 
Mooi gedaan!

Maar al dit soort oplossingen zijn, zolang ze geen SIM-kaart met dataverbinding hebben en ingesteld staan voor constant realtime uploaden van nieuwe sentry mode filmpjes, gevoelig voor inbraak i.c.m. diefstal van de Raspberry en/of storage, zeker wanneer je ergens geparkeerd bent waar je dus niet de WiFi hebt die genoemd wordt in de oplossing. In zo'n geval kom je dan bij je auto en heb je geen idee wie er heeft ingebroken, want de beelden ga je nooit meer zien.
 
gevoelig voor inbraak i.c.m. diefstal van de Raspberry en/of storage,

Dan moet een inbreker eerst weten dat deze de USB storage moet hebben ivm. opslaan videobeelden. Die kans is al klein. Daarnaast werk je natuurlijk zo'n oplossing weg. Je denkt toch niet dat een inbreker uitgebreid z'n tijd neemt bij een auto waar alle toeters en bellen af gaan?