Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

automatische ontwaseming

This site may earn commission on affiliate links.
Je klinkt net als een Tesla medewerker eerlijk gezegd. Het is niet omdat het probleem er vandaag niet is, dat er geen probleem meer is.

Het ticket was dan ook geopend op 8 december. Het weer speelt duidelijk een rol in wanneer de functie aangaat. Het is nu 3-4 keer zo warm als toen...

Ondertussen ben ik twee software-versies verder en zie ik de melding en gedrag een stuk minder maar dat wil niet zeggen dat de functie niet meer bestaat.


Thanks!
Het “probleem” is er zeker dus als de medewerker zegt dat er geen automatische ontwaseming bestaat, dan klopt dat niet…..

Ik heb 2 model 3’s en in de ene heb ik de melding nog steeds vrijwel elke rit en de andere heel soms en dan ook maar voor korte tijd. In het begin hadden beide auto’s dat de melding lange tijd bleef staan. Bij mijn 2020 model is dit nu dus niet meer het geval en heeft het “probleem” zich dus opgelost.
Dat zou dus kunnen betekenen dat Tesla het voor bepaalde modellen inmiddels heeft opgelost en voor andere nog niet. Met mijn reactie wilde ik aangeven dat het voor jou model dus wellicht ook is opgelost.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Ik dacht dat het probleem inmiddels opgelost was. Maar helaas.
Het probleem lijkt hier opgelost. Of dat door die nieuwe aircocompressor of nieuwe software of een combinatie daarvan komt? Ik weet het niet. Maar ik heb er sindsdien geen last meer van. Vanmiddag ging de automatische stand aan. Maar na een minuutje stopte ‘ie weer. Dus dat lijkt me prima.
Vanmorgen stond de automatische ontwaseming de hele rit (meer dan dertig minuten) aan. Ik had de auto ruim tien minuten voorverwarmd. En er niks vochtig in de auto.
 
Ik dacht dat het probleem inmiddels opgelost was. Maar helaas.

Vanmorgen stond de automatische ontwaseming de hele rit (meer dan dertig minuten) aan. Ik had de auto ruim tien minuten voorverwarmd. En er niks vochtig in de auto.
Ik heb er vanochtend geen last van gehad. Auto stond ingesteld op gepland vertrek, en alles was opgewarmd. Automatische ontwaseming is niet aangegaan (M3 2020 model).
 
Het probleem lijkt alleen aanwezig bij de oudere Model 3's zonder warmtepomp. Met de mijne (2019) heb ik er constant last van, maakt niet eens uit wat voor weertype het is. Laatste 2 maanden ofzo niets anders dan automatische ontwaseming de hele tijd.
Hier hetzelfde, ook model 3 uit 2019 (zonder warmtepomp). Tevens regelmatig veel te warme lucht voor de kinderen op de achterbank.
 
Dit inderdaad. Mijn late 2019 M3 begint zelfs spontaan automatisch te ontwasemen als ik al ruim een uur in de perfect droge auto zit. Waarschijnlijk omdat het buiten vochtiger wordt. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar manuele instelling. Net zoals dat eigenlijk de norm was in de winters van 2019 en 2020. Het automatische programma heeft mij sowieso nooit weten te bekoren. Veel herrie, oververhitte kont en koude handen.
 
Helemaal open :D of is een kiertje genoeg. En is het dan een minuut open doen en dan weer dicht en gaat daarna de automatisch ontwasemen stand weer uit?

Ik vraag me af wat de voorwaarden voor het automatisch ontwasemen is. Is dit luchtvochtigheid? Meet de Tesla dat in het interieur?
 
Wat bedoel je precies als je dit zegt?

Ontwasemen is toch niet meer dan dan de AC ingeschakeld staat en primair op de voorruit gericht is? Bij mij staat de AC altijd aan in m'n S en heb hem eigenlijk altijd gericht op de voorruit en handmatig op een lage snelheid draaien tegen de herrie.
In mijn Model X (2017) precies zo, de AC/ventilatie maakt in het interieur veel herrie in de automatische stand. Binnen de bebouwde kom zet ik hem dan maar handmatig terug naar stand 3. Als ik harder rijd dan overstemt het banden- en windgeruis dit geluid wel.
Ik kan me niet herinneren dat die herrie er ook was toen hij nieuw was. Ik wacht al jaren op een software-update die dit oplost :)
 
Ik kan me niet herinneren dat die herrie er ook was toen hij nieuw was. Ik wacht al jaren op een software-update die dit oplost :)
Ja, herrie is bij mij vanaf het begin. Ben sowieso niet echt te spreken over de HVAC in mijn S2018 in de automatisch stand. Hij doet het prima als je zelf de controle neemt.
Ik was erg blij dat er een update kwam met een HI/LOW auto stand maar dat is helaas enkel voor 3/Y en nieuwe S/X spul.

Bij mij gaat de auto bij het "starten" altijd eerst een tijdje op de voorruit stand ongeacht of de auto beslagen is. Is gewoon heel eenvoudig zo uitgeprogrammeerd omdat je meestal enkel bij het instappen beslagen ramen hebt. Na een tijdje is het weg tenzij het super vochtig is en dan moet ik alsnog manueel even ontwasemen selecteren en heel soms 2x (ontwasemen HI).
 
Het probleem lijkt alleen aanwezig bij de oudere Model 3's zonder warmtepomp. Met de mijne (2019) heb ik er constant last van, maakt niet eens uit wat voor weertype het is. Laatste 2 maanden ofzo niets anders dan automatische ontwaseming de hele tijd.
Afgelopen maandag was het weer eens raak. (Ruim 50km /45min op automatisch ontwasemen gestaan) dus heb direct na de rit een afspraak ingeschoten met de timestamps en de melding dat ze de data moeten analiseren waarom hij nou op automatisch ontwasemen blijft staan. Afspraak staat voor as dinsdag maar helaas nog niks terug gehoord dus hoop dat die data nog beschikbaar is. Mocht ik wat wijzer worden laat ik het hier natuurlijk even weten.
 

Attachments

  • 20230327_072527.jpg
    20230327_072527.jpg
    244 KB · Views: 57