Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

automatische ontwaseming

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend een service request gedaan via de app. Gisteren meer dan een uur gereden en hij bleef continue op ontwaseming staan. Hierdoor een verhitte achterbank en een bizar verbruik.
Als lease rijder krijg ik de feedback van het SeC niet te zien. Maar volgens mij is de afspraak geannuleerd en heb ik nu een service afspraak voor de kabelboom terugroepactie.
 
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Ook na de software updates. Het is knap irritant. Als de auto uiteindelijk van automatische ontwapening af is en je stapt voor 5 minuten uit en "start" vervolgens de M3 opnieuw herhaalt het riedeltje zich weer van voren af aan.

Ik heb zojuist via de app een service aanvraag gedaan.
 
Welk service center heb je de afspraak bij gemaakt? Als je daar bent voor de kabelboom, gelijk melden over de ontwaseming.

Die van mij was in Rotterdam, maar Tilburg word hij ook vaak gemeld.

Voor de hitte naar de achterbank, ik neem aan dat er dan iemand achterin zit. Zet de verwarming dan uit naar achteren (climate control menu in het achterbank scherm), Dit moet je steeds opnieuw doen omdat deze setting niet behouden word.

Omdat de fanspeed naar 5+ gaat en er geen warmte verder word gebruikt voor de "footwells" van de bijrijder en de berstuurder gaat alle hitte naar de roosters achter. Deze zitten namelijk verbonden met de footwell airco duct. Prachtig design. ;)

Maarrrrr, zin binnekort mogelijk fanspeed aanpassing van de HVAC zonder dat het systeem van auto af valt, lees dit artikel:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: LaurensH
Welk service center heb je de afspraak bij gemaakt? Als je daar bent voor de kabelboom, gelijk melden over de ontwaseming.

Die van mij was in Rotterdam, maar Tilburg word hij ook vaak gemeld.

Voor de hitte naar de achterbank, ik neem aan dat er dan iemand achterin zit. Zet de verwarming dan uit naar achteren (climate control menu in het achterbank scherm), Dit moet je steeds opnieuw doen omdat deze setting niet behouden word.

Omdat de fanspeed naar 5+ gaat en er geen warmte verder word gebruikt voor de "footwells" van de bijrijder en de berstuurder gaat alle hitte naar de roosters achter. Deze zitten namelijk verbonden met de footwell airco duct. Prachtig design. ;)

Maarrrrr, zin binnekort mogelijk fanspeed aanpassing van de HVAC zonder dat het systeem van auto af valt, lees dit artikel:
Purmerend.

Kabelboom heb ik wel bericht van gehad, van Tesla alleen nog geen actie gezien.

Gaat nu dus sec om de ontwaseming.
 
Ik heb ook dat de auto vaak gaat ontwasemen, wel voor hele korte duur overigens. Maar het wordt dan heeel warm waardoor ik de temperatuur steeds aan het bijstellen ben.

PS: veel zaken zijn volgens mij softwarematig op te lossen. Kwestie van geduld..
 
Ik heb ook dat de auto vaak gaat ontwasemen, wel voor hele korte duur overigens. Maar het wordt dan heeel warm waardoor ik de temperatuur steeds aan het bijstellen ben.

PS: veel zaken zijn volgens mij softwarematig op te lossen. Kwestie van geduld..
Maar dan moet het bij Tesla wel bekend zijn.
Maar een uur lang omtwasemen is zeer overdreven.
Ik kan nu gewook zonder airco aan rondrijden zonder dat de ramen beslaan.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Vandaag is mij auto onder handen genomen bij het service center. Ze hebben een “thermal test” gedaan. En daaruit kwam:

[diagnosed] airco compressor need to be replaced.

Er blijkt dus echt iets kapot te zijn. Dat vind ik best opvallend, aangezien er velen zijn met ineens dit probleem.

Maar goed, we gaan het zien. De compressor was niet op voorraad. Dus wordt vervolgd ergens volgende week.
 
  • Like
Reactions: Gyrolion
Vandaag is mij auto onder handen genomen bij het service center. Ze hebben een “thermal test” gedaan. En daaruit kwam:

[diagnosed] airco compressor need to be replaced.

Er blijkt dus echt iets kapot te zijn. Dat vind ik best opvallend, aangezien er velen zijn met ineens dit probleem.

Maar goed, we gaan het zien. De compressor was niet op voorraad. Dus wordt vervolgd ergens volgende week.
Ik heb net bevestiging gekregen dat ik op 19 december terecht kan in Purmerend. Ben benieuwd.

Vandaag overigens, ik stond op het punt om m'n kantoor te verlaten, de app gebruikt om de M3 voor te verwarmen. Moet ongeveer 2 minuten lopen naar de parkeerplaats. Toen ik bij de auto aankwam stond de climate control op automatisch ontwasemen. Zodra ik het rempedaal intrapte en de PIN invoerde schakelde de climate control naar "gewoon". Zelfde scenario 's ochtends toen ik voor de deur in de auto stapte.

Ik hou 't nog een paar dagen in de gaten, ook met langere ritten (ik woon 2 km van kantoor).
 
  • Like
Reactions: Gyrolion
Eens je AC uit/aan leggen, stopt de ontwaseming wel.
Dan zet je de HVAC in manueel modus. Niet bepaald wat Elon wilt toch?
Vandaag is mij auto onder handen genomen bij het service center. Ze hebben een “thermal test” gedaan. En daaruit kwam:

[diagnosed] airco compressor need to be replaced.

Er blijkt dus echt iets kapot te zijn. Dat vind ik best opvallend, aangezien er velen zijn met ineens dit probleem.

Maar goed, we gaan het zien. De compressor was niet op voorraad. Dus wordt vervolgd ergens volgende week.
ik heb een flauw vermoeden dat die airco compressor er los van staat maar dat je net pech hebt gehad dat die dus is gesneuveld. Want bij mij was dezelfde test gedaan en daar kwam niks uit, wel hetzelfde probleem.
Maar ben benieuwd.

Gisternacht met -4 op de klok was het weer feest, een uur lang ontwasemen. Wat ook bijzonder was is dat als het erg koud is de airco dus uitgeschakeld word, deze was niet meer blauw.
Dus een kapotte compressor en dat ontwasemen gaat met deze koude temps niet samen.
 
Ik heb de service afspraak gister afgezegd. Hoe 't komt weet ik niet maar bij mij is het probleem weg. Als ik de auto voorverwarm via de app en ik stap in zie ik nog wel "automatisch ontwasemen" staan in het display. Dat vind ik op zich niet zo gek aangezien de voorruit met de huidige temperaturen iedere dag bevroren is. Maar zodra ik de PIN invoer stapt de climate control over op het normale regiem. Als ik dan vervolgens aangeef dat ik toch wil ontwasemen doet de CC dat zonder "automatisch". Vervolgens rij ik weg en de CC doet weer perfect zijn werk.

Geen idee wat het nu geweest is.......
 
Ik heb de service afspraak gister afgezegd. Hoe 't komt weet ik niet maar bij mij is het probleem weg. Als ik de auto voorverwarm via de app en ik stap in zie ik nog wel "automatisch ontwasemen" staan in het display. Dat vind ik op zich niet zo gek aangezien de voorruit met de huidige temperaturen iedere dag bevroren is. Maar zodra ik de PIN invoer stapt de climate control over op het normale regiem. Als ik dan vervolgens aangeef dat ik toch wil ontwasemen doet de CC dat zonder "automatisch". Vervolgens rij ik weg en de CC doet weer perfect zijn werk.

Geen idee wat het nu geweest is.......

Wacht even een weekje af, het is momenteel wat droog buiten. Volgende week word het regenachtig vochtig en tussen de 0 - 10 °C. Ik denk dat we dan weer aardig wat staan te ontwasemen.

Momenteel doet hij het bij mij nu ook weer wat beter, maar sinds de nieuwe update heeft hij ook al een keer een uur staan ontwasemen.
Ik denk dat de auto kijkt naar de buitenlucht vochtigheid, ism met temperatuur, en daarop beslist om te ontwasemen,
Of hij kijkt naar de luchtvochtigheid in de auto en dat hij met man en macht deze probeert naar een onmogelijke waarde te krijgen, terwijl er 95% vochtige buitenlucht naar binnen word gezogen.
Zo wie zo kijk ik volgende week nog even aan als de temperatuur weer in de goede ontwaseming zone komt.
 
Wacht even een weekje af, het is momenteel wat droog buiten. Volgende week word het regenachtig vochtig en tussen de 0 - 10 °C. Ik denk dat we dan weer aardig wat staan te ontwasemen.

Momenteel doet hij het bij mij nu ook weer wat beter, maar sinds de nieuwe update heeft hij ook al een keer een uur staan ontwasemen.
Ik denk dat de auto kijkt naar de buitenlucht vochtigheid, ism met temperatuur, en daarop beslist om te ontwasemen,
Of hij kijkt naar de luchtvochtigheid in de auto en dat hij met man en macht deze probeert naar een onmogelijke waarde te krijgen, terwijl er 95% vochtige buitenlucht naar binnen word gezogen.
Zo wie zo kijk ik volgende week nog even aan als de temperatuur weer in de goede ontwaseming zone komt.
Dat zou dus betekenen dat er een vochtigheidssensor in de auto zit? Zou kunnen maar nog nooit ergens gelezen dat Tesla daar gebruik van maakt.
 
Dat zou dus betekenen dat er een vochtigheidssensor in de auto zit? Zou kunnen maar nog nooit ergens gelezen dat Tesla daar gebruik van maakt.
Zou het niet met de camera’s gebeuren?
Gisteren geen AP omdat de camera in de rechter deurstijl slecht zicht had. Automatische ontwaseming stond ook op. Camera schoon gemaakt en de AP werkte en de ontwaseming stopte ook