Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopark

This site may earn commission on affiliate links.

BartJ

early member
Dec 13, 2014
553
345
Belgium
Gisterenavond de autopark feature even getest.
parkeren was ok maar dit was het gevolg op mijn 1 week oude wagen

balen

image.jpeg
 
het is mij onduidelijk, misschien kan je wat duidelijker vertellen wat er aan de hand is?

Sorry dacht dat de foto duidelijk was, auto reed tegen de stoeprand aan op het einde vh maneuver.
Met als gevolg wat lichte, maar zichtbare , velgschade.

Ondertussen voorval gemeld aan Tesla.
Ze gaan er een case voor aanmaken.
 
Last edited:
Bij mij heeft autopark het steeds keurig gedaan.
de shade aan de velg lijkt ouder dan een dag. Lijkt al een beetje vuil te worden. Hoe dan ook, het blijft altijd jammer. Ik zit ook al met een aantal beschadigingen aan de velgen waar ik overigens zelf verantwoordelijk voor ben.
 
kan je garanderen dat de schade van de autopark komt hoor. foto is bij donker genomen

de wagen stond met het voorwiel echt tegen de stoeprand. helaas heb ik daar geen foto van genomen.

het zou mooi zijn mochten we ,net zoals bij Summon, de minimum afsfand van de stoeprand konden instellen.
 
Last edited:
Wel vreemd, mijn ervaring bij het fileparkeren is dat hij eigenlijk vaak juist te ver van de stoep staat. En gezien de Model S nogal breed is, steekt hij daardoor soms wat uit.

Ik heb wel dat het haaks parkeren op autopark (dus in een bochtje achteruit een parkeervak in) vaak niet goed gaat. Ik heb het idee dat bij ons de parkeervakken te smal zijn, hij gaat dan vaak te dicht naar één van de twee auto's rijden (één keer zelfs ingegrepen omdat het er eng uit begon te zien in mijn spiegels). Zelf kan ik 'm er wel in parkeren, dus op zich is er voldoende ruimte.
 
Wel vreemd, mijn ervaring bij het fileparkeren is dat hij eigenlijk vaak juist te ver van de stoep staat. En gezien de Model S nogal breed is, steekt hij daardoor soms wat uit.

Ik heb wel dat het haaks parkeren op autopark (dus in een bochtje achteruit een parkeervak in) vaak niet goed gaat. Ik heb het idee dat bij ons de parkeervakken te smal zijn, hij gaat dan vaak te dicht naar één van de twee auto's rijden (één keer zelfs ingegrepen omdat het er eng uit begon te zien in mijn spiegels). Zelf kan ik 'm er wel in parkeren, dus op zich is er voldoende ruimte.

bij mij staat hij steeds perfect in het midden tussen de auto's bij haaks inparkeren. Maar hij heeft er verschrikkelijk veel tijd voor nodig.
bij langs parkeren staat hij 8 a 10 cm van de borduur
 
Mijn voorval gebeurde bij duisternis.
Wat ik mij afvraag is hoe de wagen te afstand tot de borduur bepaalt.
Aan de zijkant geen camera. Radar kan volgens mij geen stoeprand detecteren.
Zou het kunnen dat wagen zich gewoon "alligned" aan de wagen voor en achter hem ? En wat als deze dan ook tegen de borduur staan ?

Binnenkort krijg ik wel antwoord, want de case werd verstuurd naar engineering voor verder onderzoek.
 
Dit is wel opvallend, ja, Mijn ervaring komt overeen met wat de meesten melden: bij langsparkeren staat de auto altijd keurig parallel, maar minstens 10 centimeter van de stoeprand, soms wel 20 cm. Dat vind ik echt te ver, en daarom gebruik ik de Autopark eigenlijk nooit meer. Het zou inderdaad mooi zijn als je die afstand zelf kunt instellen. Misschien is dat 1 van de 200 verbeterpunten in Release 8 die er wel zijn maar niet genoemd zijn in de press release?

Voor zo ver ik kan nagaan, oriënteert de Autopark zich niet op de auto's voor en achter. Dat zou ook niet slim zijn, als je ziet hoe sommigen parkeren.... Aan de andere kant: hij kan het alleen maar in herkenbare vakken, als er 30 meter parkeerruimte is, is de Autopark niet beschikbaar. Dus misschien heeft hij toch wel andere auto's nodig als ijkpunt.

En toch weer leerzaam dit forum: ik weet nu dat een stoeprand in het Vlaams een borduur is. Mooi woord :)
 
Mijn classic heeft uiteraard geen autopark, ik parkeer altijd zeer dicht en geregeld te dicht tegen de stoeprand.
Mijn matzwarte velgen gaan steeds meer glimmen
Mijn classic heeft uiteraard geen autopark, ik parkeer altijd zeer dicht en geregeld te dicht tegen de stoeprand.
Mijn matzwarte velgen gaan steeds meer glimmen
blijkbaar met autopark houd je hetzelfde probleem ;)
Je mist dus niks
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BartJ
Ik gebruik autopark heel af en toe. Maar alleen dan als het rustig op het stuk weg is waar ik wil staan: het parkeren duurt enorm lang. Dat gezegd hebbende: hij staat altijd wel keurig in het midden, en houdt goed afstand tot de stoepranden. Ik ben bang dat je gewoon enorme pech hebt gehad. Wel zonde...
 
Al van bij de eerste leveringen, merkten we op het forum dat sommige wagens héél anders reageerden dan andere.
Verbruik, 3G, cruise controle; om maar een paar voorbeelden te noemen.

<mode ON : conspiracy theory>
ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat niet alle auto's dezelfde software hebben. Zelfs al lijken de firmware-nummers dezelfde : onder de 'motorkap' zijn er toch een paar versies.
Na verloop van tijd wordt de bulkdata van de verschillende auto's door de molen gedraaid; en wanneer de verschillen echt significant zijn; komt de beste versie als winnaar naar boven. En uiteindelijk wordt die bij een update uitgerold.
Vandaar dat sommigen nu ook plots een lager verbruik hebben.
<mode OFF : conspiracy theory>
 
ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat niet alle auto's dezelfde software hebben. Zelfs al lijken de firmware-nummers dezelfde : onder de 'motorkap' zijn er toch een paar versies.
Na verloop van tijd wordt de bulkdata van de verschillende auto's door de molen gedraaid; en wanneer de verschillen echt significant zijn; komt de beste versie als winnaar naar boven. En uiteindelijk wordt die bij een update uitgerold.
Vandaar dat sommigen nu ook plots een lager verbruik hebben.

Dat noemen we A/B testen. En dat gebeurd heel vaak. Zeker op websites zie je dat: nieuwe functionaliteit wordt beschikbaar gesteld aan een aparte groep om te kijken hoe dat werkt..

Het zal me niets verbazen als Tesla dat ook doet.