Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autoparking

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk best goed. Sterker nog, als ik file parkeer gebruik ik het altijd. Alleen als je het laatste plekje hebt, dan wil hij wel eens over de stoep sturen (waar normaal een auto voor je staat).

Dat perpengular of hoe het heet werkt ook, maar is te traag (3x steken soms).
 
Ik vertrouw Autopark een stuk beter dan enkele van mijn gezinsleden. (sssst)

Nooit tegen een stoeprand. Neigt eerder naar te voorzichtig.
Met haaks in parkeren wel heel zorgvuldig en mathematisch in het midden tussen de auto's er naast. Daardoor ook wat traag. Maar ja, dat zijn die gezinsleden ook wel een beetje. (weer sssst)
Wel zelf opletten als hij meerdere keren steekt. Er kan ander verkeer aankomen.
 
Eigenlijk best goed. Sterker nog, als ik file parkeer gebruik ik het altijd. Alleen als je het laatste plekje hebt, dan wil hij wel eens over de stoep sturen (waar normaal een auto voor je staat).

Dat perpengular of hoe het heet werkt ook, maar is te traag (3x steken soms).
Perpendicular! Een briljante functie: slechts 1x gebruikt en dat vrij onverwacht.
Bij een kleine fileparkeerplek gaf de S aan dat hij er best zelf in kon. Ik dacht van niet, dus ik zei: kom maar op.
Waarop hij zichzelf dus dwars, perpendicular, met zijn kont tegen de stoep parkeerde. 1-0 voor Tesla.
Hilarisch, maar niet voor herhaling vatbaar.
 
Ik vind dat hij wel erg dicht bij de andere auto's aan weerskanten komt... Heb het daarom al twee maal afgebroken. Maar misschien ben ik een te grote angsthaas... Zijn er gevallen bekend waarbij de Tesla in de zijkant van het naastliggende voertuig is gereden? Ik bedoel in Nederland, in US forum zijn er altijd wel hele rare gevallen bekend die zelden gestaafd worden.
 
Hoe gaan jullie te werk bij het vinden van een parkeerplaats? Ik zie vaak een plek maar de auto herkend deze niet. Soms ging ik dan nog een keer rustig voorbij rijden om te zien of de parkeerplek wel herkend word.. maar ook hier is de succes rate niet enorm hoog. Maw, ik laat de functie vrijwel altijd links liggen.. maar misschien pak ik het verkeerd aan.
 
Hoe gaan jullie te werk bij het vinden van een parkeerplaats? Ik zie vaak een plek maar de auto herkend deze niet. Soms ging ik dan nog een keer rustig voorbij rijden om te zien of de parkeerplek wel herkend word.. maar ook hier is de succes rate niet enorm hoog. Maw, ik laat de functie vrijwel altijd links liggen.. maar misschien pak ik het verkeerd aan.

Het is niet goed te voorspellen. Soms helpt iets verder doorrijden dan je gewoonlijk zou doen. meer tips heb ik niet.
 
Hoe gaan jullie te werk bij het vinden van een parkeerplaats? Ik zie vaak een plek maar de auto herkend deze niet. Soms ging ik dan nog een keer rustig voorbij rijden om te zien of de parkeerplek wel herkend word.. maar ook hier is de succes rate niet enorm hoog. Maw, ik laat de functie vrijwel altijd links liggen.. maar misschien pak ik het verkeerd aan.
de snelheid waarmee je voorbij de geparkeerde auto's komt is van belang.
Het zit ergens tussen de 10 en de 25km/uur. het staat normaal in de handleiding.
 
Perpendicular! Een briljante functie: slechts 1x gebruikt en dat vrij onverwacht.
Bij een kleine fileparkeerplek gaf de S aan dat hij er best zelf in kon. Ik dacht van niet, dus ik zei: kom maar op.
Waarop hij zichzelf dus dwars, perpendicular, met zijn kont tegen de stoep parkeerde. 1-0 voor Tesla.
Hilarisch, maar niet voor herhaling vatbaar.

Voor dat je gaat parkeren zie ja al aan het tekeningetje of hij paralel of perpendicular gaat parkeren. toch?
 
Bij mij komt ook vaak het tekentje en het scherm als ik zelf begin - dan zie ik ook vaak dat hij het vak verkeerd tekent. En als ik de functie activeer idd super voorzichtig, 3-4x steken, of afbreken omdat die toch te dicht langs een muurtje oid gaat.
Kortom bij mij:
Het automatisch inparkeren gaat goed bij veel ruimte en anders omslachtig. In ieder geval nooit brokken.
 
Voor dat je gaat parkeren zie ja al aan het tekeningetje of hij paralel of perpendicular gaat parkeren. toch?

ja, klopt, maar ik kan mij niet herinneren het toen gezien te hebben (het is al een tijd geleden). Sindsdien nog wel een paar keer gezien dat hij in de herhaling wilde.

Bij mij komt ook vaak het tekentje en het scherm als ik zelf begin - dan zie ik ook vaak dat hij het vak verkeerd tekent. En als ik de functie activeer idd super voorzichtig, 3-4x steken, of afbreken omdat die toch te dicht langs een muurtje oid gaat.
Kortom bij mij:
Het automatisch inparkeren gaat goed bij veel ruimte en anders omslachtig. In ieder geval nooit brokken.

Eens! Nu let ik er op voordat ik begin, en eerlijk gezegd doe ik het meestal voor de lol.
Ingrijpen is nodig bij dunne boompjes, die ziet de sensor vaak niet.
 
Autmatisch parkeren al heel veel gebruikt, maar vandaag voor de eerste keer is de auto er niet in geslaagd om zelf te parkeren.

Hij reed nogal scherp in de (parrallelle) plaats (geen stoeprand, maar een muur) en begon dan bij te sturen door luttele centimeters vooruit en achteruit te gaan, enkele keren na elkaar. Ik had snel door dat het niet ging lukken, de Tesla probeerde nog even, tot ik de melding kreeg "Parkeren geannuleerd".

Dan maar zelf op de ouderwetse manier geparkeerd :)
 
Ik vermoed dat de autopark-functie gesponsord wordt door de bandenboeren-sector. Want wordt er (bij stilstand!) gehoepeld aan het stuur zeg! Je hoort het rubber bijna huilen van ellendeo_O Bij mij werkt hij feilloos, maar ik gebruik hem eigenlijk zelden om bovenstaande reden...
 
  • Informative
Reactions: J-Peters
Tot nu toe moet ik zeggen dat het redelijk goed werkt.
Pas een keer gehad dat het niet fijn werkte.

Mijn vrouw reed een ik moet zeggen dat het plekje ook redelijk krap was.
Zij haar angst overwonnen om de auto te laten sturen en jawel hij parkeert hem in. Staat hij aan haar kant zo krap dat zij er niet uit kan :p
Toen toch maar zelf ingeparkeerd zodat ze er wel uit kon.
 
Zg fileparkeren lukt meestal aardig, 90 graden achteruit minder. Op mijn eigen oprit al helemaal niet: deze is 4m breed en dan parkeert 'ie zich net langs de verkeerde kant en dan ook nog op het randje!
Vraag me af wanneer ik oprit ga vernieuwen en de (door mij) bedoelde parkeerplek in een afwijkende kleur bestraat of 'ie dat ziet. Iemand ervaring mee?
 
Hij kijkt naar andere auto's. Lege parkeervakken ziet hij niet als parkeerplek:confused:
90 graden parkeren doet hij ook alleen als er maar één plekje tussen twee auto's is.

Ik heb hem nog nooit zover gekregen dat hij een plekje heeft gevonden om file te parkeren.:oops:
Toch wel regelmatig zo zelf ingeparkeerd.

Mijn oprit ziet hij ook niet als parkeerplaats. De ene kant een auto en de andere kant is een groenstrook ... Dus geen plek tussen twee auto's en dus is het volgens Tesla geen parkeerplaats... Ook zit er eerst nog een stoep tussen en die is niet voor Tesla's.