Welke dan?Deze youtube-film van een van onze oosterburen laat zien dat de AP in geen velden of wegen FSD-klaar is buiten de snelweg.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Welke dan?Deze youtube-film van een van onze oosterburen laat zien dat de AP in geen velden of wegen FSD-klaar is buiten de snelweg.
Na ruim 1,5 jaar AP1 gereden te hebben (S85), ben ik sinds september overgestapt naar een nieuwe S (75d) met AP2. Ook ik ervaar alle punten waarop AP2 minder is dan AP1, zoals hier al uitvoerig beschreven, waarvan het reageren op 'zwarte' strepen op de weg het meest irritant is (auto maakt ineens 'uit het niets' een zwaai naar links of rechts naar de andere rijbaan).
Vanochtend heb ik voor het eerst ervaren dat de zwarte strepen genegeerd werden! Op het traject A12 Utrecht - Den Haag dat ik meerdere malen per week naar een klant rijd. Firmware is (vanaf dat ik de auto heb) 2017.34 2448cfc, zou het kunnen zijn dat AP2 beter is geworden zonder firmware upgrade? Of zou het te maken hebben met het feit dat het 's ochtends steeds donkerder is, waardoor het contrast tussen de witte belijning en de 'zwarte strepen' hoger is?
Ik hoop in ieder geval dat dit een stap de goede richting op is voor AP2!
Ik zie bij de laatste updates dat AP1 het steeds vloeiender doet. Was voorheen een vlak voor je invoegende auto reden voor AP1 om fors in de remmen te gaan, nu laat ie de auto er zonder remmen tussen en herneemt heel geleidelijk de gewenste onderlinge afstand. Bij het naderen van langzamere voorliggers remt AP1 geleidelijk af vanaf een onderlinge afstand van zeker 150 meter.
Ik vind AP1, met zijn duidelijke beperkingen waar het volkomen stilstaande voorwerpen betreft, zo langzamerhand buitengewoon goed.
Beta testers zouden nieuwe AP2 functionaliteit hebben gekregen: automatisch van baanvak wisselen.
Sinds gister zit ik op FW versie 2017.40.1 e29b97f en het 'dashboard display' geeft nu aan indien er rijbanen links / rechts van mij beschikbaar zijn. Ik had niet het idee dat AP2 dat eerder ook al deed (in tegenstelling tot AP1, die ook de auto's op die banen weergaf), wellicht dat dit samenhangt met de nieuwe functionaliteit die eraan komt..?
Volgens mij wil de RDW deze feature niet goedkeuren. Dus krijgen we het voorlopig niet in Europa.Beta testers zouden nieuwe AP2 functionaliteit hebben gekregen: automatisch van baanvak wisselen.
View attachment 255054
Gisteren weer een paar honderd km gereden met S van mijn pa met AP1. Wat mij opviel en stoorde is dat regelmatig als ik na een inhaalactie van de 3e baan terug naar de 2e baan ging AP even inhield, een paar km vertraagde om vervolgens weer te versnellen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit op mijn S met AP1 had. Herkent iemand dit? Nieuw bugje of moet t SeC er even naar kijken?
Gisteren weer een paar honderd km gereden met S van mijn pa met AP1. Wat mij opviel en stoorde is dat regelmatig als ik na een inhaalactie van de 3e baan terug naar de 2e baan ging AP even inhield, een paar km vertraagde om vervolgens weer te versnellen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit op mijn S met AP1 had. Herkent iemand dit? Nieuw bugje of moet t SeC er even naar kijken?
Das inderdaad een mega ergernis Maarten! 2 hele kilometers?Het door jouw beschreven probleem is zo'n beetje mijn enige grote ergernis aan mijn classic.
Als ik zeg 100 km/u op de cruise control rij, versnel naar bijv. 115 km/u en daarna hem weer naar de oorspronkelijke snelheid laat terug zakken met de voet los van de pedalen, zakt hij naar 98 km/u om er zo'n 30 seconden over te doen om weer op de 100 km/u te geraken.
Hij gaat altijd 2 km/u verder terug dan de ingestelde snelheid. Ik snap niet dat ze dat nog nooit gecorrigeerd hebben!
Safety car.......kan ik nog ff hobbyenHey, ingestelde snelheid is ingestelde snelheid.
Wil je een iets langzamer rijdende auto inhalen, moet hij nadat je hem hebt ingehaald afremmen omdat jij nèt iets langzamer dan hem gaat rijden. Knap irritant voor zo iemand. Cruise control moet gewoon werken, punt.
Dat de Model X dit fenomeen naar het volgende niveau heeft getild: ja dat is natuurlijk extra genieten...
Moet jij je trouwens niet voorbereiden op de F1? Wat doe je op het forum?