Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot ramt stoep. Band moest vervangen worden.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik reed twee weken geleden met mn nieuwe M3 binnen de bebouwde kom op de autopilot. op een gegeven moment rij (ik? de auto?) door een flauwe slinger in de weg (links-rechts) met aan weerszijde stoepkanten die de snelheid moet beperken. Geen waarschuwing van de autopilot, maar bij het sturen in de slinger van links naar recht ramt de auto (of ik?) nét de stoepkant aan de linker kant. Flinke knal, en op mn werk zie ik een beste bobbel op de band. Oordeel quickfit: de rubber lagen hebben los gelaten, zit lucht tussen, moet vervangen worden.

Is een dergelijke situatie altijd mijn eigen schuld? ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar het voelt onrechtvaardig.

Verder: Wat een ge-wél dige auto
 
Sorry dat is je overkomen. De bediening van de auto is in het algemeen uw verantwoordelijkheid. Ook is de weg waarop je je bevond waarschijnlijk niet waar Autopilot op dit moment voor is ontworpen.


Dit werd vertaald door Google Translate.
 
AP (auto pilot) gebruik ik op de snelweg en dagelijks op N-wegen (werkt echt goed, ook vluchtheuvels, maar geen rotondes of afslaan). Helemaal als het druk is, want dan stopt die ook achter auto's.
Bebouwde kom nooit (werkt voor geen meter), begin even getest met handen aan het stuur en gaat gelijk fout.
 
Ook in de bebouwde kom werkt het vaak gewoon goed, maar ook vaak niet. Met name bv. chicane's wil hij erg graag vaak even de randjes meepikken. Je moet het gewoon uitproberen en dan heel alert zijn, en dan na elke firmware release weer heel alert zijn.Er zijn wegen in de bebouwde kom waar ik AP vertrouw. Maar dat is pas nadat ik 't een aantal keer heb uitgetest op het puntje van de stoel zeg maar.
 
Eens met @Tozz, AP werkt vaak goed in de bebouwde kom, maar al die chicanes die erin gelegd worden door de gemeentes zijn lastig. Ik heb nog niet meegemaakt dat het (bijna) fout ging, maar hou wel m'n hart vast vaak... En het komt ook nauw met de verwerkings- en reactiesnelheid van AP, op maximum snelheid (50) gaat het meestal wel, maar max +5 wordt al een stuk minder vloeiend.
 
En laten we het aub ook zo houden. Ik mis al lang de functie om van rijvak te wisselen op ringlanen hier in de buurt, waar de functionaliteit is uitgezet omwille van al dan niet Europese regels.

Maar zolang autopilot Level 2 is, is de bestuurder verantwoordelijk, ook wanneer autopilot een fout maakt.

Bij V10 is de autopilot merkelijk weer wat lakser geworden mbt stoepranden, en die komen kortbij als je een chicane neemt inderdaad.
 
Waarom zou deze wel moeten stoppen? Ik bepaal liever zelf wel waar ik het gebruik. Ik gebruik ook wel eens een mes om een schroef los te krijgen en gelukkig heb ik die keuze :)

Valt een beetje onder de hetzelfde kopje als bomen kappen langs de weg en vangrails plaatsen omdat erg veel mensen zitten de appen en dan in een boom belanden.;)

Het is een oplossing voor een probleem dat er niet is.
 
ik wordt een beetje gaar van de bijdehande opmerkingen die doen vermoeden dat ik olie dom ben. Worden jullie betaald door Tesla? De auto pilot klapt er om de haveklap uit op de snel weg en meldt: direct overnemen. Maar op het moment dat de AP het echt niet aan kan is er geen melding en wordt er vol geramd. Graag onzinnige vergelijkingen achterwege laten
 
Misschien zit er te weinig informatie in het nav. systeem om de AP te laten bepalen wanneer hij wel/niet mag werken.
Het begrip “autosnelweg” is niet (goed) gedefinieerd denk ik. Of het zou het de aanduiding Axx of Exx moeten zijn ?
Ook zijn de witte lijnen op de weg allesbepalend of het systeem behoorlijk werkt, maar dat staat denk ik ook niet in de nav. database.
 
ik wordt een beetje gaar van de bijdehande opmerkingen die doen vermoeden dat ik olie dom ben. Worden jullie betaald door Tesla? De auto pilot klapt er om de haveklap uit op de snel weg en meldt: direct overnemen. Maar op het moment dat de AP het echt niet aan kan is er geen melding en wordt er vol geramd. Graag onzinnige vergelijkingen achterwege laten

Ik ervaar dit niet. Autopilot stopt er zelden meet en op de snelweg zeer zelden.

De melding "direct overnemen" is een veiligheidsmededeling die Tesla van de EU *moet* tonen indien de G krachten te groot worden. Fijn he de EU? Maar Tesla kan er niks aan doen en had je in 2018 gereden met een Tesla dan had je de melding ook praktisch nooit gezien. In de meeste gevallen is er niks aan de hand en houd Autopilot prima koers.

Als AP het *echt niet aankan* , dat kan. Bijvoorbeeld op zeer scherpe afritten en buiten de snelweg of als je 150 gaat rijden op Autopilot. Dat is vragen om problemen en in ieder geval een vereist een zeer scherp reactievermogen omdat AP zeer slecht is in het afremmen naar de juiste bochtsnelheid. Houd je je aan de opgegeven snelheid dan is er praktisch nooit iets aan de hand.

Graag vernemen we waar AP bij jou faalt. Even de locaties doorgeven en we kunnen vergelijken. Uiteraard locaties op snelwegen, locaties daar buiten zijn niet zinvol.