Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot ramt stoep. Band moest vervangen worden.

This site may earn commission on affiliate links.
De auto pilot klapt er om de haveklap uit op de snel weg en meldt: direct overnemen.
Dat heb ik nog maar 1 keer gehad. Wel een paar keer dat hij gaat mekkeren, maar een acute deactivatie (zonder reden) heb ik in 10k km maar 1 keer gehad. Als het om de haverklap gebeurt, is er iets mis met je auto.

Maar op het moment dat de AP het echt niet aan kan is er geen melding en wordt er vol geramd.
De auto kan alleen weten dat hij het niet aankan als hij weet dat er een stoeprand is. Maar als hij dat wist, zou hij die stoeprand niet raken. En om je verdere verrassingen te besparen: er kunnen regressies optreden. Dus bochten die eerst vlotjes gingen, komt hij nu ineens niet fatsoenlijk meer doorheen. Autopilot is ontworpen voor de snelweg. Ik gebruik hem in de nabijheid van stoepranden/vluchtheuvels/etc. louter uit nieuwsgierigheid en altijd met 2 handen aan het stuur.
 
De auto pilot klapt er om de haveklap uit op de snel weg en meldt: direct overnemen. Maar op het moment dat de AP het echt niet aan kan is er geen melding en wordt er vol geramd. Graag onzinnige vergelijkingen achterwege laten

Met welk type Tesla en welk type AP rij je?

Wanneer je geen EAP of FSD hebt, kan hij dus alleen maar de baan volgen en krijg je dergelijke meldingen als je bijv. een weefvak treft.
Ook krijg je die melding als je een bocht hebt en je geeft gas bij omdat jij vindt dat hij te langzaam door de bocht gaat.

Voorheen kon de AP wel sneller een bocht door dan nu. Dit komt door EU-regels die grote bochtsnelheden verbieden.