Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik voel me onveilig als ik zonder AP rijd. Meer vertrouwen in AP dan in mijzelf. En ik wpzie het als redubdancy voor mijzelf en omgekeerd.
Opletten hoort er bij om je schrap te zetten wanneer er een situatie aankomt die hij niet aan kan. Je gaat snel leren, welke situaties dit zijn. Toch laat ik AP dan alsnog zo lang mogelijk op staan om te testen (als ik alleen zit, want passagiers vinden dit niet fijn).
Nog steeds verrast hij mij door zo’n situaties onverwacht toch aan te kunnen.
Als je vergelijkt met 2 jaar geleden is de vooruitgang enorm. Veel asverleggingen lukken nu wel. Rotondes lukken bijna als je een voorganger hebt.
Veel stukken zonder lijnen lukken nu ook als er een voorganger is of als de stoeprand duidelijk genoeg is.
 
Ik voel me onveilig als ik zonder AP rijd. Meer vertrouwen in AP dan in mijzelf. En ik wpzie het als redubdancy voor mijzelf en omgekeerd.
Opletten hoort er bij om je schrap te zetten wanneer er een situatie aankomt die hij niet aan kan. Je gaat snel leren, welke situaties dit zijn. Toch laat ik AP dan alsnog zo lang mogelijk op staan om te testen (als ik alleen zit, want passagiers vinden dit niet fijn).
Nog steeds verrast hij mij door zo’n situaties onverwacht toch aan te kunnen.
Als je vergelijkt met 2 jaar geleden is de vooruitgang enorm. Veel asverleggingen lukken nu wel. Rotondes lukken bijna als je een voorganger hebt.
Veel stukken zonder lijnen lukken nu ook als er een voorganger is of als de stoeprand duidelijk genoeg is.
Volledig met je eens.

Ik las dat een mede-forumlid sneller 'slaapneigingen' heeft met AP aan. Heb ik precies tegenovergesteld. Ik kan met AP zowat eindeloos doorgaan. Zonder AP rijden vergt veel meer directe concentratie die blijkbaar, in mijn geval, vermoeiend werkt. Ik ben er uitermate enthousiast over! Volgende week weer op familiebezoek naar Noorwegen. Voor het Tesla tijdperk had ik op zeker het vliegtuig genomen. Nu gaan we lekker cruisen:)

Enigszins off-topic: ik zou graag, tijdens de rit, de keuze hebben tussen adaptief en domme cruise-control. Soms is een domme CC nodig, bijvoorbeeld op van die wegen zonder middenlijn. Elke dag dat ik naar huis rijdt kom ik op zo'n weg en elke keer is er paniek omdat Tes denkt dat die tegenligger wel heel hard onze kant op komt. Ik probeer tegenwoordig maar zoveel mogelijk naar rechts te sturen of zet hem even uit...
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik heb in een kleine week ook zoveel mogelijk getest wat wel en niet werkt. Dat is ook de enige manier om het beter te maken toch? Op de snelweg is het allemaal prima op te harde remacties na.

Ik snap niet dat hij niet stopt als er een rotonde komt of dat de snelheid niet aangepast wordt als er een bocht komt waarvoor bijv. 70 of 80 km echt te hard is. Een koppeling met de navigatie lijkt er niet te zijn?
Bij mij remt ‘ie wel degelijk voor/tijdens bochten indien AP icm navigatie
 
Dat komt niet door de navigatie maar door de verzamelde info over de weg ofwel de neural map die zegt dat hij vaart moet minderen.

Zal mjn collega dan aansporen om wat sneller door een bepaalde bocht te gaan, zijn de enige tesla’s op die weg (doodlopende weg), toch remt de tacc daar stevig af voor de bocht, zowel op heenweg als terugweg, de snelheids limiet aangegeven door de navigatie klopt daar trouwens ook niet.
 
Hartstikke leuk allemaal maar snelheid in bochten is een persoonlijk gevoel. Een keer of 10 dezelfde bocht leverde iedere keer hetzelfde gedrag op. Pas afremmen in de bocht i.p.v. er voor.

Dat komt omdat 90% van de automobilisten niet kan autorijden en pas in de bocht gaan remmen als ze denken !@#$% het gaat te hard.
Dat terwijl de auto niet eens hoeft te remmen om de bocht door te komen. Dat is mijn frustratie :(
 
In de Trouw

Zelfrijdende auto gaat ook gewoon op voor het rijexamen

Screenshot_2018-09-17-20-57-49.png


..... etc zie verder de link
 
  • Informative
Reactions: ramonneke