Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Een pols/enkelband van Decathlon werkt ook heel goed. :)

45FDD4C5-CB9F-4667-AE73-15FC1EE09540.jpeg
B5242A50-3C32-4805-8AEC-295F0C4C10FB.jpeg
 
Wat een slecht idee. Wat denk je dat er gebeurd als jouw auto een ongeluk op Autopilot heeft en ze zo'n band om je stuur vinden. Eigen schuld, had je maar op moeten letten. En misschien lette je wel op, maar dat is nu niet meer te controleren.

Een klein beetje tegendruk geven en ik kan honderden kilometers rijden. Ik snap niet waar dit soort "oplossingen" voor nodig zijn. Maar misschien zit er verschil tussen oudere en nieuwere auto's.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Phil V and DriverMS
Wat een slecht idee. Wat denk je dat er gebeurd als jouw auto een ongeluk op Autopilot heeft en ze zo'n band om je stuur vinden. Eigen schuld, had je maar op moeten letten. En misschien lette je wel op, maar dat is nu niet meer te controleren.

Een klein beetje tegendruk geven en ik kan honderden kilometers rijden. Ik snap niet waar dit soort "oplossingen" voor nodig zijn. Maar misschien zit er verschil tussen oudere en nieuwere auto's.

Tuurlijk blijven opletten. Ik hoef niet te wiebelen of me hand aan het stuur te langen hangen. Het bandje doet precies hetzelfde als wat jij doet: tegendruk geven. En opletten is nr.1. Dat staat mij niet ter discussie. Beetje flauw om een disagree te geven zonder eerst door te vragen.

Nog maar een voor jou dan. Wat denk je als jou auto een ongeluk op Autopilot heeft en ze vinden een iPad op je knieën?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
I.d.d. gewoon je hand laten hangen. Wiebelen is voor de bijrijders oncomfortabel want de auto gaat dan idd al wat wiebelen.
Eigenlijk is het droevig: 's werelds meest geavanceerde systeem en auto van 1 1/2 ton en je moet om de halve minuut als een klein kind laten weten dat je nog oplet en en druk op je stuur geven omdat een paar debielen stunts uitgehaald hebben. Het gebeurt mij meer dan eens dat bij wat drukker verkeer (veel verkeersbewegingen) en tegen de zon in kijken dat ik mijn ogen niet op het scherm heb en de witte waarschuwingssignalen dus niet zie en al na 1 of soms 2 piepjes Autosteer de brui eraan geeft. Je moet natuurlijk blijven opletten, maar wel op het verkeer om je heen en niet of Autosteer aandacht nodig heeft! Ik ben super blij met mijn Tesla, maar die "nag" is by far mijn grootste ergernis.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Eigenlijk is het droevig: 's werelds meest geavanceerde systeem en auto van 1 1/2 ton en je moet om de halve minuut als een klein kind laten weten dat je nog oplet en en druk op je stuur geven omdat een paar debielen stunts uitgehaald hebben. Het gebeurt mij meer dan eens dat bij wat drukker verkeer (veel verkeersbewegingen) en tegen de zon in kijken dat ik mijn ogen niet op het scherm heb en de witte waarschuwingssignalen dus niet zie en al na 1 of soms 2 piepjes Autosteer de brui eraan geeft. Je moet natuurlijk blijven opletten, maar wel op het verkeer om je heen en niet of Autosteer aandacht nodig heeft! Ik ben super blij met mijn Tesla, maar die "nag" is by far mijn grootste ergernis.
Ik verbaas me er sinds de laatste update juist over hoe weinig de autopilot nog waarschuwd dat ik het stuur vast moet houden. Ik heb de auto nog niet zo lang en toen ik hem net had was het heel irritant maar ik kan sinds de update uren op autopilot rijden zonder melding. Krijg eigenlijk alleen de melding bij het aanzetten van AP.
 
Ik verbaas me er sinds de laatste update juist over hoe weinig de autopilot nog waarschuwd dat ik het stuur vast moet houden. Ik heb de auto nog niet zo lang en toen ik hem net had was het heel irritant maar ik kan sinds de update uren op autopilot rijden zonder melding. Krijg eigenlijk alleen de melding bij het aanzetten van AP.
Op welke versie zit jij? Ik zit op 32.4 en heb op de snelweg om de 25-30 sec de melding en op provinciale wegen om de 50 sec ongeveer, afhankelijk van de snelheid waarmee ik rijd
 
Ik heb die versie ook en het is niks.
Ik heb de auto en ook autopilot dus pas sinds augustus dus ik weet niet hoe het voorheen was maar toen ik hem net kreeg had ik echt spijt van de aankoop omdat hij continue meldingen gaf als ik niet flink in het stuur kneep. Nu ligt mijn linkerhand af en toe losjes op de bovenkant van het stuur en dat is voldoende om geen meldingen meer te krijgen.
 
Eigenlijk is het droevig: 's werelds meest geavanceerde systeem en auto van 1 1/2 ton en je moet om de halve minuut als een klein kind laten weten dat je nog oplet en en druk op je stuur geven omdat een paar debielen stunts uitgehaald hebben.

Er zijn twee mensen overleden (tegen een vrachtwagen aangereden, tegen een betonnen splitsing aangereden) omdat de aandacht van mensen naar andere zaken afdwaald als ze 5 minuten geen actieve rijhandeling hoeven te doen.
Dat zou ik niet echt willen noemen dat "een paar debielen stunts hebben uitgehaald".
 
Ik heb de auto en ook autopilot dus pas sinds augustus dus ik weet niet hoe het voorheen was maar toen ik hem net kreeg had ik echt spijt van de aankoop omdat hij continue meldingen gaf als ik niet flink in het stuur kneep. Nu ligt mijn linkerhand af en toe losjes op de bovenkant van het stuur en dat is voldoende om geen meldingen meer te krijgen.
Ja. Ik rij al 55 jaar min 18. Dus dan hou ik uit gewoonte mijn stuur voor Tesla-begrippen niet goed vast. Het zij zo.
 
Er zijn twee mensen overleden (tegen een vrachtwagen aangereden, tegen een betonnen splitsing aangereden) omdat de aandacht van mensen naar andere zaken afdwaald als ze 5 minuten geen actieve rijhandeling hoeven te doen.
Dat zou ik niet echt willen noemen dat "een paar debielen stunts hebben uitgehaald".
Stilstaande objecten. Dat is het probleem. En daarom moet je blijven opletten.
 
Er zijn twee mensen overleden (tegen een vrachtwagen aangereden, tegen een betonnen splitsing aangereden) omdat de aandacht van mensen naar andere zaken afdwaald als ze 5 minuten geen actieve rijhandeling hoeven te doen.
Dat zou ik niet echt willen noemen dat "een paar debielen stunts hebben uitgehaald".

Dat is inderdaad een altijd vreselijk. Maar ik zie dat wel in perspectief met alle andere ongelukken, die volgens mij ook vaak te maken hebben met niet opletten. In die zin is iedere bestuurder die niet 100% attent is (maakt niet uit of er wel of een AP gebruikt wordt) verkeerd bezig. En als ik mensen naast me zie rijden met 120 (niet Tesla) en op hun mobieltje kijken, vind ik dat echt 'idioten'.

Uiteraard is de 'verlokking' om niet op te letten met AP wel een stuk groter, maar daarvoor zijn wij toch volwassen bestuurders? ;)